اخباروگزارشات کارگری14دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری14دی1393

– بهنام ابراهیم زاده باردیگرمحاکمه و به بیش از9سال زندان وپرداخت جریمه نقدی محکوم شد!

– اداره کار درخواست بازگشت به کار کارگراخراجی معدن چادرملو را ثبت نکرد

– اعتصاب و تجمع کارگران معدن چادرملودراعتراض به کاهش ۲۰ درصدی پاداش تولید

– تعدادی ازکارگران کارخانه واگن پارس باردیگردست به تظاهرات خیابانی زدند

– قرار کفالت سعید مرتضوی به وثیقه تبدیل شد

– تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند مقابل مجلس

– آقای طایی، کمترین جرم شما و دولت تدبیر و امید علاف کردن دستکم 7 میلیون نیروی کار است

– دستمزدهای معوقه وراهکارهای ابداعی کارفرمایان برای شانه خالی کردن از پرداخت آن و کسب سودهای کلان

– فرزاد صفری از کارگران نورد لوله صفا قربانی قطع عمدی کلید خاموش اضطراری دستگاه از سوی کارفرما شد

– سه کارگر کارخانه فروز گاز ساوه بر اثر وقوع انفجار کشته و مجروح شدند

– کارگر شهرداری قم در هنگام کار کشته شد

– کارفرمای سلیمانیه‌ای مهندس اهل دیواندره را به قتل رساند

بهنام ابراهیم زاده باردیگرمحاکمه و به بیش از9سال زندان وپرداخت جریمه نقدی محکوم شد!

با سلام و درود به همه کارگران و فعالین کارگری

به اطلاع می رسانم که فرزندم بهنام ابراهیم زاده در روز دوازدهم اذرماه توسط قاضی احمدزاده و بدون وکیل در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شده و به اتهام  ارتباط با احمد شهید و سر پل مجاهدین ! و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور ، با استناد به ماده 610 قانون مجازات اسلامی به هفت سال و نیم  زندان و به اتهام تبلیغ علیه نظام با استناد به ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال ونیم حبس و 450000 هزارتومان جریمه نقدی، جمعا به تحمل 9 سال حبس تعزیزی و 450000 هزارتومان جزای نقدی و همچنین به اتهام نگهداری ورق پاسور به تحمل چهار ماه و نیم حبس محکوم گردیده است. نامبرده همچنین در روز  8/10/93 به شعبه 15 دادگاه انقلاب به سرپرستی قاضی صلواتی احضار و حکم مزبور به وی ابلاغ شد.

با تشکر رحمان ابراهیم زاده پدر (بهنام) و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

اداره کار درخواست بازگشت به کار کارگراخراجی معدن چادرملو را ثبت نکرد

کارگراخراجی معدن چادرملو از ثبت نشدن شکایت‌اش در اداره کار اردکان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه اخراج من در اداره کار بر اساس شکایت کارفرما انجام گرفته بود، حال که دادگاه من را از اتهاماتی که کارفرما متوجهم کرده بود تبرئه کرده است، اداره کار نیز باید در تصمیمش تجدید نظر کند و درخواست بازگشت به کار من را مورد رسیدگی قرار دهد.

بهرام حسنی نژاد، که اخراج او در سال گذشته باعث اعتصاب یک ماهه کارگران در این واحد معدنی شده بود، رو یکشنبه (14 دی) درباره ممانعت اداره کار از ثبت درخواست بازگشت به کارش گفت: متاسفانه مراجعه من به اداره کار اردکان جهت اخذ حکم بازگشت به کار تاکنون بی‌نتیجه بوده است. وقتی به اداره کار اردکان مراجعه کردم، رییس این اداره به من گفت که حکم اصلی در خصوص اتمام قراردادم توسط هیئت حل اختلاف صادر شده و ما مطابق آن حکم عمل می‌کنیم.

وی گفت: اداره کار اردکان دادخواست مرا در خصوص بازگشت به کار بی‌معنی دانسته و گفته بر اساس رای هیئت حل اختلاف حکم اتمام قرارداد صادر شده و دادخواست شما بی‌مورد است.

وی گفت: در پی این اقدام رییس اداره کار اردکان نامه‌ای به این اداره نوشتم و عنوان کردم که چون این اداره در راه گرفتن حکم بازگشت به کارم سنگ اندازی می‌کند من این قضیه را از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری می‌کنم.

وی اضافه کرد: در واقع اداره کار اردکان، درخواست بازگشت به کار مرا با توجه به رای هیئت حل اختلاف در خصوص اخراج و اتمام قراردادم بی‌مورد می‌داند، در حالیکه اساسا رای اتمام قرارداد من در شرایطی صادر شد که من از کار اخراج شده بودم و تاخیر هیئت حل اختلاف در برگزاری جلسهٔ رسیدگی به پرونده من باعث شد تا کار به موعد اتمام قرارداد برسد و اخراجم تسهیل شود.

وی تاکید کرد: این مشکل هیئت حل اختلاف است که چند ماه پس از اخراج من از معدن چادرملو، جلسه رسیدگی به پرونده را برگزار کرد در حالیکه من در آن زمان از کار اخراج شده بودم.

وی گفت: با شکایت سال گذشته کارفرما که منجر به بازداشت جمعی از کارگران هم شد، در واقع ما توقیف شده بودیم و در شرایط تعلیق کار قرارداشتیم. براساس مادهٔ ۱۷ و ۱۸ قانون کار «در صورتیکه توقیف کارگر در مراجع حل اختلاف منتهی به صدور حکم محکومیت نشود مدت توقیف، جزء سابقهٔ خدمت کارگر محسوب می‌شود و کارفرما مکلف است ضمن صدور مجوز بازگشت به کار، ضرر و زیان وارده را جبران و مزد و مزایای کارگر را نیز پرداخت کند.»

به گفتهٔ حسنی‌نژاد رای هیئت حل اختلاف مبنی بر اتمام قرارداد او در شرایطی صادر شده که چند ماهی از مدت تعلیق او از کار گذشته بود و چون این رای از نظر وی در شرایط متناسب با شرایط کار او صادر نشده بود با شکایت او به دیوان عدالت اداری رفت تا در خصوص رای نهایی تصمیم گیری شود. این شکایت هم اکنون در دیوان عدالت در حال پیگیری است.

وی همچنین دربارهٔ حواشی حکم صادر شده مبنی بر اخراجش در پی شکایت کارفرما گفت: حکم اخراج من در واقع بی‌اساس بود. نه احکام دیوان عدالت و نه مواد قانون کار هیچکدام نمی‌تواند دلیل اخراج مرا توجیه کنند. حکم اخراج من تنها در پی شکایت کارفرما صادر شد و در تمام احکامی هم که توسط هیئت حل اختلاف صادر شد اصلا به مسئلهٔ اخراج رسیدگی نشده است.

حسنی‌نژاد ادامه داد: هیئت تشخیص حکم اخراج مرا درست در زمانی که هنوز قراردادم تمام نشده بود صادر کرد و آن هم بر اساس ماده غیرمرتبط ۱۵۸ بوده است که مربوط به رای هیئت تشخیص است. هیئت حل اختلاف در اردیبهشت ۹۳ چند ماه بعد به این مسئله رسیدگی کرد و گفت که قرارداد شما تمام شده است در حالیکه حکم صادره برای من اخراج بود و جلسهٔ حل اختلاف با تاخیر برگزار شد.

وی تصریح کرد: طبق دستور العمل وزارت کار هیئت‌های حل اختلاف موظفند ۱۷روز بعد از موضوع اخراج به آن رسیدگی کنند اما هیت حل اختلاف بعد از گذشت چهارماه از صدور حکم به آن رسیدگی کرد، در شرایطی که از نظر کاری طبق ماده ۱۷ قانون کار با شکایت کارفرما ما در حالت تعلیق قرار داشتیم. از طرفی هیئت‌های تشخیص موظفند که به شکایت کارگر رسیدگی کنند در حالیکه در آن دوره و در جریان صدور حکم اخراج هیئت تشخیص اداره کاه هیچ توجهی به شکایت ما نداشت.

کارگر اخراجی معدن چادرملو درباره پیگیری پرونده خود گفت: در پی مشکلی که در اداره کار اردکان به وجود آمد، امروز یکشنبه (14 دی) به بخش جبران خدمت وزارت کار در تهران مراجعه کردم تا هم خواستار رسیدگی به برخورد اداره کار اردکان و جوابی که به من داده شده باشم و هم مشکل بازگشت به کار خودم در پی رای صادره را از طریق این اداره پیگیری کنم. وی تصریح کردادراه کار اردکان حتی از ارائهٔ برگه دادخواست به من خودداری کرد به همین دلیل به تهران آمدم تا بتوانم شکایتم را مطرح کنم وقطعا پیگیر ثبت شکایتم در وزارت کار هستمٰ.

وی همچنین از پیگیری شکایتش در خصوص بازگشت به کار در دیوان عدالت اداری خبر داد گفت: با صدور حکم تبرئه من از اتهامات وارد شده از سوی کارفرما، پیگیر شکایتم نسبت به رای صادره از سوی هیئت حل اختلاف اردکان هستم اما متاسفانه علیرغم گذشت چند ماه از طرح شکایت در دیوان عدالت هنوز پاسخی در این زمینه دریافت نکرده‌ام.

لازم به یادآوری است، به تازگی بیش از ۶۵۰ نفر از کارگران شرکت معدنی چادرملو با امضای طوماری حمایت خود را از این کارگرکه متعاقب اعتصاب یک ماهه کارگران در سال گذشته اخراج شده بود، اعلام کرده و خواستار بازگشت به کار او شدند.

اعتصاب و تجمع کارگران معدن چادرملودراعتراض به کاهش ۲۰ درصدی پاداش تولید

کارگران سایت صنعتی معدن چادرملو از ابتدای امسال با کاهش ۲۰ درصدی کارانه یا پاداش تولید مواجه شده‌اند.

به گزارش14دی ایلنا،کارگران معدن چادرملو گفته‌اند در دو ماه اخیر به دلیل کاهش میزان تولید به شدت از میزان کارانه‌ها کاسته شده که این مسئله منجر به اعتراض کارگران سایت صنعتی و «خط کوه» شده است.

بر اساس این گزارش، کاهش ۲۰ درصدی پاداش تولید از فرودین ماه امسال اتفاق افتاده و کم کم این کاهش ۲۰ درصدی برای سایر بخش‌های معدن مانند خط کوه نیز اجرا شده است.

یک منبع آگاه خبری در این کارخانه از اعتراض کارگران سایت صنعتی چادرملو  خبر داد و گفت: روز سه شنبه ۹ دی ماه نزدیک به ۲۵۰ نفر از کارگران سایت صنعتی معدن چادرملو در اعتراض به کاهش شدید کارانه‌ها در محل کارخانه تحصن کردند.

این منبع کارگری اضافه کرد: این تجمع اعتراضی به صورت همزمان توسط کارگران خط کوه نیز انجام شد که طی آن کارگران این بخش نیز برای چند ساعتی دست از کار کشیدند. به گفتهٔ وی کارگران سایر بخش های معدن نیز دارای مشکلات مشابهی هستند.

این منبع آگاه افزود: با وعده‌های داده شده قرار شد جلساتی در تهران برگزار شود تا نسبت به رفع این مشکل اقدامات لازم به عمل آید. به گفتهٔ وی کارفرمای معدن چادرملو به کارگران اعلام کرده است طبق دستور وزارت کار اقدام به کم کردن کارانه‌ها کرده است. اقدامی که قرار است از سوی نمایندگان کارگری معدن چادرملو با استعلام از سوی وزارتخانه در خصوص کاهش کارانه‌ها پیگیری شود.

گفتنی است معدن چادرملو دارای بیش از ۲۱۷۰ کارگر است که در بخش‌های سایت صنعتی، سنگ شکن، خط کوه، بخش‌های آزمایشگاهی و کارگاهی و… که تحت نظر شرکت پیمانکاری آسفالت طوس فعالیت می‌کند مشغول به کارند. عمده‌ترین مشکلات کارگران معدن چادرملو در دو سالهٔ اخیر، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش کارانه‌ها و درخواست بازگشت بکارکارگراخراجی معدن چادرملو بوده است.

تعدادی ازکارگران کارخانه واگن پارس باردیگردست به تظاهرات خیابانی زدند

منابع کارگری گزارش داده‌اند نزدیک به ۱۵۰ کارگر واگن پارس اراک صبح امروز (یکشنبه ۱۴ دی) در خیابان مجاور کارخانه، منتهی به بلوار آیت‌الله اراکی تجمع کردند.

به گزارش 14دی ایلنا، کارگران واگن پارس به خودداری کارفرما از اجرای مصوبه شورای تامین مبنی بر بازگشت رئیس حراست وشورای اسلامی کار،کارخانه معترضند.

برپایه این گزارش،ماموران حراست امروز از ورود ۵ نفر از کارگران به کارخانه جلوگیری کرده‌اند.

در همین رابطه، یکی از کارگران گفت: در حالی که کارگران اعتصابی در برابر زیاده خواهی کارفرما تصمیم به توقف تولید گرفته‌اند، ماموران حراست با این استدلال که این ۵ کارگر اعتراضات را هدایت می‌کنند از ورودشان به کارخانه ممانعت کرده‌اند.

بنابهمین گزارش، کارگران امروز قصد داشتند برای نشان دادن حسن نیت خود و دعوت کارفرما به اجرای مصوبه شورای تامین شهرستان اراک مبنی بر بازگشت به کار رئیس حراست وشورای اسلامی کار واگن پارس، تولید را از سر بگیرند اما ممانعت حراست از ورود همکاران‌شان به کارخانه، آنها را از تصمیم‌شان منصرف کرده است.

قرار کفالت سعید مرتضوی به وثیقه تبدیل شد

قرار کفالت «سعید مرتضوی» مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی به وثیقه تبدیل شد.

به گزارش14دی ایرنا،علیرضا دقیقی وکیل دادگستری و یکی از شاکیان سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: با دستور شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت، قرار کفالت دو میلیارد تومانی مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی به قرار وثیقه تبدیل شد.

وی از میزان قرار وثیقه صادر شده برای مدیرعامل پیشین تامین اجتماعی در این پرونده اظهار بی اطلاعی کرد.

پیشتر نیز برای مرتضوی در پرونده شکایت یکی از اولیای دم کشته شدگان حادثه کهریزک قرار وثیقه سه میلیارد تومانی صادر شده بود.

سعید مرتضوی مدیر عامل پیشین سازمان تامین اجتماعی، آخرین مرتبه ششم دی ماه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت حضور یافت.

تجمع متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند مقابل مجلس

جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

به گزارش 14دی خبرگزاری مجلس، جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس و پرند در اطراف تهران صبح امروز (یکشنبه، 14 دی) مقابل مجلس تجمع کردند و ضمن در دست داشتن پلاکارد و بیان شعارهایی، خواستار پاسخگویی مجلس و وزرات راه در این خصوص شدند.

در پلاکاردهای این تجمع کنندگان اشاره شده بود: “مسکن مهر بی مهر شد”، “مسکن مهر؛ به نام قشر ضعیف جامعه، به کام سرمایه داران و دلالان” و “راه حل مسئولان: پول ندارید، مسکن مهرتان را بفروشید”

یکی از تجمع کنندگان گفت: در سال 1391 مبلغ 11 میلیون و 700هزار تومان از ما گرفتند و قرار بود در قبال آن مسکنی در پردیس تحویل دهند ولی پس از آن،‌ چندین بار دیگر نیز اعلام کردند که باید باز هم پولی پرداخت کنید.

وی که فیش مبالغ واریزی‌اش را به عنوان سند به همراه داشت، ‌ادامه داد: تاکنون حدود 35 میلیون تومان پول واریز کردیم ولی آخرین بار هم پیامکی دادند که اگر پول جدید را واریز نکنید، مسکن مهر از شما گرفته می‌شود.

متقاضی مسکن مهر دیگری بیان کرد: قرار بود مسکن مهر به صورت 18 تحویل متقاضیان شود ولی اکنون دو سال از آن می‌گذرد و هنوز خبری از واگذاری نیست.

وی توضیح داد: دلالی‌ها در این موضوع هم زیاد شده و هر روز عده‌ای دلال با ما تماس می‌گیرند که وزارتخانه به شما خانه‌ای نخواهد داد، پس بهتر است مسکن خود را بفروشید.

این تجمع کنندگان پیش از این در مقابل وزارت راه و شهرسازی و نهاد ریاست جمهوری نیز تجمع کرده و خواستار پیگیری خواسته‌هایشان بودند.

آقای طایی، کمترین جرم شما و دولت تدبیر و امید علاف کردن دستکم 7 میلیون نیروی کار است

شاپور احسانی راد

آقای حسن طایی معاون کارآفرینی وتوسعه اشتغال!!! وزیر تعاون کارو رفاه اجتماعی در روز پنج شنبه در گفت وگویی با خبر گزاری رسمی دولت گفت : ما در کشور هفت میلیون بیکاره داریم که فاقد هرگونه در آمدی هستند، این افراد نه اشتغال دارند نه  مهارت و در عین حال به دنبال اشتغال هم نمی گردند و ادامه داد در اصطلاح خارجی به ان گروه بیکاران neet  گفته می شود که در دوره ایی به دنبال کار می روند ولی پس از مدتی به صورت ابر پراکنده  و خبری از آنها نیست و به اصطلاح عامیانه به این بیکاران علاف گفته می شود  وی افزود این گروه  می توانند برای بازار کار و اقتصاد ما مشکل ساز شوند و به نظر می رسد باید راهکاری اساسی برای مهارت آموزی و اشتغال این گروه اندیشده شود.

لینک متن کامل:http://www.etehadeh.com/?page=news&nid=4112

دستمزدهای معوقه وراهکارهای ابداعی کارفرمایان برای شانه خالی کردن از پرداخت آن و کسب سودهای کلان

سینا کرباسی

اخبار مربوط به حقوق‌های معوقه و اعتراض کارگران بر ای دریافت حقوق حقه‌ی خود، به یکی از تیترهای دائمی خبرهای کارگری منتشره در رسانه‌ها تبدیل شده است. درحالی که هیچ گاه حقوق ده ها میلیونی و گاه صدها میلیونی مدیران رده بالای این واحدها هرگر عقب نمی‌ماند. این مساله به حدی شایع شده که اکر در یک واحد تولیدی حقوق کارگران به موقع پرداخت شود، انگار چیز غریبی اتفاق افتاده است. کمبود منابع مالی معمولی‌ترین بهانه‌ای است که برای این عدم پرداخت‌ها عنوان می شود. این بهانه گاه به قدری برای کارگران بزرگ‌نمایی می‌شود که کارگران حتا حاضر می‌شوند از بخشی از طلب خود چشم‌پوشی کنند.

لینک متن کامل:http://www.kanoonm.com/1611#more-1611

فرزاد صفری از کارگران نورد لوله صفا قربانی قطع عمدی کلید خاموش اضطراری دستگاه از سوی کارفرما شد

فرزاد صفری از کارگران نورد لوله صفا حدود یکماه پیش بدلیل گیر کردن دستش در لابلای دستگاه پوتینگ و گرفتار شدن در لابلای آن به بیمارستان منتقل شد و پس از یکماه جان باخت. این حادثه تلخ زمانی روی داد که وی به تنهائی در وقت ناهار در محل کارش حضور داشت و از آنجا که کلید قطع اضطراری دستگاه توسط کارفرما از کار انداخته شده بود تلاش همکاران فرزاد برای نجات فوری او به نتیجه نرسید و فرزاد 23 ساله با دستهایی شکسته و ریه ای پر از مواد شیمیائی به بیمارستان منتقل شد.

بنا بر اظهار کارگران نورد لوله صفا در حالی که همیشه در این قسمت از کار دو نفر مشغول کار هستند اما هر روز وقت ناهار یکی از کارگران برای جلوگیری از گیر کردن ضایعات در داخل دستگاه  به تنهائی ادامه کار میدهد. این دستگاه میباید دارای حفاظ و کلید خاموش اضطراری باشد اما نه حفاظ داشت و نه کلید قطع اضطراری.

به گفته همکاران فرزاد در کارخانه نورد لوله صفا از مدتها پیش به دلیل اعتصابات متعدد کارگران برای دریافت حقوق معوقه، کارفرما در اقدامی برای جلوگیری از خاموش کردن دستگاههای تولید توسط کارگران در حین اعتصاب، اقدام به خارج کردن کلید خاموش اضطراری بسیاری از دستگاهها و منجمله دستگاه پوتینگ از مدار کرده است.

بنابر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران پس از انتقال فرزاد صفری به بیمارستان، کارفرمای نورد لوله صفا همکاران فرزاد را از بیمارستان محل بستری وی بی خبر نگه داشته بود بطوریکه پس از یکماه از بستری شدن فرزاد و یک هفته پس از فوت وی، کارگران متوجه مرگ همکار جوان خود شدند. بنا بر این گزارش این خبر زمانی به گوش کارگران رسیده است که از پنجم دی ماه جاری و بدنبال اعتصاب کارگران بدلیل خلف وعده کارفرما در پرداختن بخشی از حقوق شان، کارخانه از سوی کارفرما تعطیل شده است و معدودی از کارگران انبار و نگهبانی در حال حاضر در محل کارخانه حضور دارند.

بدون تردید جان باختن فرزاد صفری بدلیل قطع عمدی کلید خاموش اضطراری  دستگاه پوتینگ توسط کارفرما یک قتل عمد و جنایت در حق کارگرانی است که کارفرما تا ماهها از پرداخت حقوق شان خودداری و در تلاش برای به تمکین واداشتن آنان برای ادامه تولید اقدام به قطع کلید خاموش اضطراری دستگاههای تولیدی کارخانه میکند.

فوت فرزاد نه اولین نوع از این دست جنایت در حق ما کارگران و نه آخرین آن خواهد بود. سی سال است که هر روزه بدیهی ترین حقوق ما کارگران در این مملکت قربانی سود سرمایه داران میشود و سرمایه داری حاکم هیچ حد و مرزی برای تحمیل بردگی بر ما  برای خود نمی شناسد. حداقل مزدمان در مراکز استانها حتی به اندازه اجاره بهای یک منزل مسکونی نیست، عدم پرداخت این مزد ناچیز و خفت بار از سوی کارفرمایان برای داشتن اندوخته ای میلیاردی جهت توسعه سود آوری و خرید مایملک و کارخانه به امری عادی تبدیل شده است، کارفرمایان هر وقت که دلشان بخواهد اخراج مان میکنند و تازه مجلس و دولت شان با تلاش برای تغییر موادی از قانون کار در صدد تسهیل اخراج مان و انداختن یوغ بردگی بیشتر بر گرده مان هستند و اگر همه چیز بر وفق مراد اینان باشد میلیونها از ما کارگران را بدون پرداخت مزدی با زور دار و درفش وادار به کار  میکنند. کارفرمای نورد لوله صفا با قطع کلید خاموش اضطراری دستگاههای تولیدی تلاش کرد کارگران نورد لوله صفا را بدون پرداخت مزد  وادار به کار کند و فرزاد قربانی چنین شرایط برده واری شد. اما این وضعیت تلخ و دردناک تمام واقعیت حاکم بر ما نیست، ما هر روز در جای جای کشور در دفاع از حقوق انسانی خود در اعتصاب و اعتراضیم و بی تردید دیری نخواهد پائید که این اعتراضات با به هم پیوستگی در ابعادی سراسری همچون طوفانی ویرانگر و سهمگین بساط ظلم و جنایت را در هم خواهد پیچید و مرگ دلخراش فرزاد و هزاران فرزاد و خروش ما کارگران برای رهائی از ظلم وستم گور کن نظام ضد انسانی سرمایه داری خواهد شد.

یاد فرزاد صفری را گرامی میداریم و فوت این عزیز را به خانواده و همکارانش در کارخانه نورد لوله صفا تسلیت میگوئیم.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 14 دی ماه 1393

سه کارگر کارخانه فروز گاز ساوه بر اثر وقوع انفجار کشته و مجروح شدند

دو کارگر کارخانه فروز گاز ساوه صبح امروز (یکشنبه ۱۴ دی) بر اثر وقوع انفجار در این واحد تولیدی کشته شدند. کارگر دیگری نیز بر اثر وقوع این انفجار به شدت مجروح شد.

به گزارش 14دی ایلنا، «رضا عسگری» و «شهرام حشمتی» از کارگران کارخانه «فروز گاز» امروز بر اثر انفجار بشکه حاوی استون و سیلندرهای گاز استیلن کشته شدند و «حجت‌الله رحیمی»، دیگر کارگر این کارخانه، بر اثر وقوع این انفجار به شدت مجروح شد.

آقای رحیمی هم‌اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان بسر می‌برد و تا ساعاتی دیگر روانه اتاق عمل خواهد شد.

گزارش‌ها حکایت از این دارند که یکی از این کارگران بلافاصله بعد از وقوع انفجار جان باخته است و دیگری بعد از انتقال به بیمارستان شهید مدرس ساوه فوت کرده است.

مقام‌های دولتی شهرستان ساوه می‌گویند سقف یکی از سالن‌های کارخانه فروز گاز به متراژ ۲۰۰ متر مربع بر اثر وقوع این انفجار از جا کنده شده است.

گفتنی است کارخانه فروز گاز، تولیدکننده گاز استیلن و اکسیژن است.

کارگر شهرداری قم در هنگام کار کشته شد

شب گذشته بر اثر وقوع تصادف خودرو یک کارگر شهرداری در قم کشته شد.

به گزارش 14دی ایلنا، این حادثه حوالی ساعت ۲۱ شب گذشته در حالی رخ داد که یک خودرو سواری پژو در حین عبور از خیابان بهشت در شهر قم با یک کارگر شهرداری بنام «عباس ربیع الاولی» بشدت برخورد کرد.

گفته می‌شود راننده پژو پس از وقوع این حادثه از صحنه تصادف متواری شده است و هم اکنون مراجع قانونی در حال پیگیری این موضوع هستند.

کارفرمای سلیمانیه‌ای مهندس اهل دیواندره را به قتل رساند

کارفرمای یک واحد تولیدی در اقلیم کُردستان عراق دو مهندس اهل کُردستان ایران را هدف گلوله قرار داد.

به گزارش 14دی کُردپا، شلیک تیر به دو مهندس دیواندره‌ای در شهرک “بازیان” استان سلیمانیه مرگ یکی از آنان به نام شورش محمدی را درپی داشت.

این مهندسین از صاحب کارگاه شیشه خواسته بودند که حق و حقوق آنان را پرداخت کند که با واکنش خشم‌آلوده کارفرما روبه‌رو شدند.

براساس این گزارش، حادثه در نخستین روزهای سال جاری میلادی روی داده و دیگر برادر این مهندس اهل شهرستان دیواندره به نام عادل محمدی نیز با کلت کمری به شدت زخمی می‌شود.

این شهروندان از مهندسین برق می‌باشند که جهت امرار معاش به شهر بازیان در ٢۵ کیلومتری غرب سلیمانیه سفر کرده بودند.

طی چند سال اخیر موج مهاجرت کارگران، مهندسان و تکنسین‌ها کُردستان ایران به شهرهای اقلیم کُردستان روند صعودی داشته و این امرار معاش نیز با مشکلات و موانع جدی مواجه است.

نداشتن اقامت، اجازه کار و امنیت و همچنین دستمزدی پایین‌ از جمله‌ی مشکلات آنان در اقلیم کُردستان می‌باشد.

چهاردهم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.