توضیح موقعیت عمر ابن خطاب در دین اسلام ،

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نامه یزدگرد به عمر حاوی نکات مثبت فرهنگ بسیار غنی ایران است ، اما نکنه ای است که پادشاه ساسانی به آن توجه نکرده است ، پادشاه ساسانی متوجه نشده بود که اولین خیانت کننده به دین اسلام خود همین عمر است ، قرآن قرآن چند مطلب کلیدی اعلام می کند که مورد انکار عمر و علی و ابوبکر و دیگر کسانی که خلافت و امامت کردند قرار گرفته است ، قرآن اعلام می کند با ضمیمه شدن قرآن به کتب پیشین دین کامل شده است و می گوید رسالت خاتمه یافته است ، و از این پس کتاب راهنمای شماست ونه انسان ،خدای قرآن خطاب به بشریت می گوید ای انسان امروز تشخیص دادیم که تو به آن حد از بلوغ فکری رسیده ای که دیگر نیازی به هدایت گفتاری برای تو نیست و ما هدایت نوشتاری را از این پس راهنمای شما قرار دادیم تا بالا ترین آزادی ممکن را به شما ارزانی داشته باشیم ،ام عمر ها علی ها و ابوبکرها با بر کشیدن مسئله خلافت و امامت این تحول عظیم در عرصه باور های انسانی را انکار کردند و آزادی انسان در دین را تبدیل به اسارت و اطاعت کردند ، بیعتی که عمر از پادشاه ساسانی می خواست خلاف حکمت دین حق بود چون بیعت شاه ساسانی اطاعت از مجهول لازم می آورد ، و این خلاف عقل و حکمت بود ،لازم است یک بار دیگر در آرا و نظرات خود تجدید نظر کنیم ،اسلام هیچ جایگاهی برای خلافت عمر و علی و دیگران تعین نکرده است ، پادشاه ساسانی نمیدانست که کسی در جهان نمیتواد جانشین رسول دین گردد ، تعین جانشین برای رسول مستلزم احاطه محاط بر محیط است و انسان محیط بر کل کائنات هستی نیست که بتواند جانشین فرستاده خالق گردد ، مقام عمر و علی در دین اسلام وجاهت عقلی نداشت و این امر بر شاه ساسانی احراز نبود حافظ پنهان ماندن حقیقت دین را از چشم مردم در مرثیه ای که بر مرگ حکمت عقلی سرود به روشنی بیان کرد ، / حافظ اسرار الهی کس نمی داند خموش / از لحظه آمدن قرآن تمامی انسانها در آزادی و استقلال کامل قرار گرفتند ، این حقیقتی بود که هنوز هم کسی نمی داند ،

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.