درخواست مادر ندا از مردم ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هاجر رستمی، مادر ندا آقاسلطان گفته است:«خواهش من این است ساعتی که ندا جان باخت در خانه‌هایتان یا هر جایی که هستید به یاد ندا شمعی روشن کنید». وی اعلام کرده است که مراسم سال‌گردی برای دخترش برگزار نخواهد کرد، اما بر سرمزار وی در بهشت زهرای تهران، خواهد رفت.»


آن‌گونه که «فرشته قاضی»، روزنامه نگار، در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشته است، هاجر رستمی، مادر ندا آقاسلطان گفته است:«خواهش من این است ساعتی که ندا جان باخت در خانه‌هایتان یا هر جایی که هستید به یاد ندا شمعی روشن کنید.»
وی اعلام کرده است که مراسم سال‌گردی برای دخترش برگزار نخواهد کرد، اما بر سرمزار وی در بهشت زهرای تهران، خواهد رفت.»
ندا آقاسلطان، یکی از ۱۳۷‌جان‌باخته حوادث پس از انتخابات در ایران است. وی در تظاهراتی که روز سی‌ام خردادماه سال گذشته، در تهران برگزار شد، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و جان سپرد. این تظاهرات یک روز پس از سخنرانی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در نماز جمعه تهران برگزار شده بود. آیت‌الله خامنه‌ای در آن سخنرانی، نسبت به حضور معترضان در خیابان‌ها هشدار داده بود.
تصویر لحظه مرگ «ندا آقاسلطان» در شبکه‌های تلویزیونی و اینترنت، به شکل گسترده‌ای منتشر شد. بسیاری پس از انتشار تصاویر ندا آقاسلطان، از وی به عنوان «نماد جنبش سبز» یاد کردند.
انتشار گسترده تصاویر وی، باعث شد تا مسوولان جمهوری اسلامی، نسبت به فوت وی اظهارنظر کنند. آن‌ها مرگ «ندا آقاسلطان» را مشکوک ارزیابی کردند. محمود احمدی نژاد، طی اظهارنظری، مرگ وی را به سرویس های امنیتی اروپا و آمریکا نسبت داد. وی مرگ «ندا آقاسلطان» را، سناریویی برای انقلاب مخملی در ایران دانست و از سناریوی مشابهی در ونزوئلا سخن راند.
صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز تاکنون چندین بار، با پخش برنامه‌هایی، مرگ وی را به کشورهایی چون «انگلستان» و همچنین افرادی چون «آرش حجازی» – مترجمی که در زمان مرگ ندا، بالای سر وی بود – نسبت داده است.
۲۸ خرداد ۱۳۸۹ آرش بهمنی/خودنویس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.