محمد نوری‌زاد

شرایط هنرمندان و روزنامه‌نگاران زندانی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

محمد نوری‌زاد

محمد نوری‌زاد

خانواده نوری‌زاد روز شنبه با وی و دادستان تهران ملاقات کردند. این نویسنده به بستگان خویش گفته که حال جسمی‌اش پس از ضرب و شتم در اوین رو به بهبود است، اما تا زمان صدور حکم دادگاه تجدیدنظر به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.

نوری‌زاد که به اتهام توهین به آیت‌الله خامنه‌ای از ۲۹ آذر در حبس به سر می‌برد، به سه سال و نیم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شده است. وی روز سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در زندان مورد حمله عوامل اطلاعاتی قرار گرفت و از ناحیه سر و صورت مضروب شد. خبرهای اولیه حاکی از آسیب شدید چشم وی در این تهاجم بودند. نوری‌زاد که پیش از انتخابات دوره دهم، در کیهان مقاله می‌نوشت و برای صدا و سیما، فیلم می‌ساخت، پس از انتخابات به جرگه‌ی مخالفان و معترضان پیوست.

پیام سحرخیز به پناهی

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار محبوس در زندان گوهردشت، روز شنبه اول خرداد پیامی به جعفر پناهی در زندان اوین فرستاد. وی از این کارگردان سینما خواسته تا با شکستن اعتصاب غذا، شاهدی گویا برای نسل‌های ‌آینده باشد تا بدانند پس از انتخابات چه بر سر مردم آمد. سحرخیز در این پیام، خطاب به پناهی گفته که «آزادی به راویان هنرمندی چون تو نیاز دارد. برای آزادی بمان و اعتصاب‌ات را بشکن.»

جعفر پناهی از روز دهم اسفند سال ۸۸ دربازداشت به‌سر می‌برد. اتهام وی رسما اعلام نشده اما گفته می‌شود که دلیل دستگیری او، ساختن فیلمی علیه جمهوری اسلامی است. این کارگردان سینما از سه‌‌شنبه ۲۸ اردیبهشت در اعتراض به رفتار زندانبانان و تهدید نیروهای امنیتی به دستگیری اعضای خانواده‌اش، اعتصاب غذا کرده است.

پیش از این شیرین عبادی، دارنده جایزه نوبل صلح نیز در پیامی از نوری‌زاد و پناهی خواسته بود اعتصاب غذای خود را ادامه ندهند.

عمادالدین باقی در سلول بسته‌

همسر عمادالدین باقی در گفتگو با “جرس” از مشکل تنفسی، عارضه دیسک کمر و کاهش وزن ۲۰ کیلویی وی خبر داده است. فاطمه کمالی از ادامه نگاهداری همسرش در سلول انفرادی و محرومیت وی از ملاقات حضوری ابراز شگفتی کرده و استمرار این وضعیت را شکنجه همسرش خوانده است. به نقل از خانم کمالی، سلول آقای باقی تنها دریچه‌ی کوچکی برای تهویه هوا دارد که گشودن‌اش به منزله ورود حشرات فراوان است. وی گرما و سنگینی هوای سلول را برای عارضه تنفسی آقای باقی خطرناک و نگران‌کننده خوانده است. عمادالدین باقی از دیماه سال ۸۸ در زندان به سرمی‌برد. اتهام وی مصاحبه با آیت‌الله منتظری و پخش آن از رسانه‌های مختلف از جمله تلویزیون بی‌بی‌سی است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.