اخباروگزارشات کارگری12فروردین1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– صدور حکم زندان،شلاق وجزای نقدی برای5کارگرمعدن چادرملو!

ژه صادقی در بیمارستان سنندج بستری شد

– در محکومیت حکم زندان منیژه صادقی و بی‌ خبری از وضعیت کوروش بخشنده

– اعتصاب  کارگران بازارچه‌ی مرزی باشماق مریوان

– دولت سهم 3درصدیش رابرای بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نمی کند!

صدور حکم زندان،شلاق وجزای نقدی برای5کارگرمعدن چادرملو!

دادگستری اردکان درهمدستی با کارفرما جهت چشم زهره گرفتن ازکارگران اعتصابی ومعترض وایجادجورعب و وحشت،برای5کارگر معدن چادرملو به عنوان رهبران اعتراضات سال گذشته،حکم زندان،شلاق وجزای نقدی صادرکرد.

به گزارش12فروردین ایلنا،حکم اولیه 30 کارگر معدن چادرملو بدنبال احضارشان ازطرف شعبه ۱۰۱ دادگستری اردکان با شکایت کارفرما با اتهام «اخلال در نظم و جلوگیری از احقاق حق دیگران»  وبرگزاری دادگاهشان بتاریخ بیستم اسفندماه سال گذشته صادرشد. بر اساس این حکم5 نفر از این کارگران به یک سال حبس تعزیری و شلاق محکوم شده اند. با توجه به اینکه این  که کارگران فاقد سابقه ی محکومیت کیفری بودند و با توجه به سن و سال و کارگر بودنشان، حکم شلاق به پرداخت سه میلیون ریال جزای نقدی بدل و حکم یک سال حبس تعزیری به 5 سال حبس تعلیقی تغییر پیدا کرده است. 25 کارگر دیگر از اتهامات وارده تبرئه شده اند.

براساس این گزارش، یکی از دلایل صدورچنین حکم سنگینی ازطرف دادگستری اردکان این است که کارفرما این کارگران را به عنوان رهبران اعتراض سال گذشته معرفی کرده و از ابتدا هم خواستار برخورد جدی با این کارگران برای درس گرفتن سایر کارگران معترض بود.

در حکم صادر شده آمده است «بدیهی است در صورتیکه مشارالیهم از تاریخ صدور قرار تا پایان مدت تعلیق مرتکب جرائم عمدی نشوند محکومیت تعلیقی بی اثر می شود و در غیر اینصورت علاوه بر مجازات جرم اخیر، مجازات معلق هم در مورد آنها اجرا خواهد شد».

منیژه صادقی در بیمارستان سنندج بستری شد

منیژه صادقی هنگام انتقال به زندان توسط مأموران انتظامی، تعادل خود را از دست داد و بر زمین افتاد و دچار شکستگی دست راست گردید ودیروزبه بیمارستان سنندج منتقل شد.

به گزارش 12فروردین کُردپا، منیژه صادقی در حین انتقال به زندان مرکزی سنندج جهت آغاز نمودن دوران محکومیتش ،دچار شکستگی دست راست گردید و روز11فروردین به بیمارستان سنندج منتقل شد.

 این فعال حقوق زنان وکودکان هم اکنون در بیمارستان سنندج بستری است و قراراست امشب در بیمارستان تحت عمل جراحی استخوان دست قرار ‌گیرد.

تا لحظه‌ی انتشار این گزارش، دلیل اصلی برهم خوردن تعادل منیژه صادقی انتشار نیافته اما برخی از نزدیکان وی؛ “مأموران انتظامی را عامل بروز حادثه” عنوان می‌کنند.

اطلاعیه شماره ۳۹ کمیته دفاع از فالین کارگری مهاباد

در محکومیت حکم زندان منیژه صادقی و بی‌ خبری از وضعیت کوروش بخشنده

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

همانگونه که مطلع هستید در آذر ماه سال ۱۳۹۳ منیژه صادقی فعال عرصه زنان و کودکان در شهر سنندج بازداشت شده بود و بعد از گذشت چند روز دادگاهی و با سپردن وثیقه آزاد شد ، حکم صادره دادگاه ۹۱ روز حبس تعزیری بود که به همین منظور دیروز ۱۰ فروردین ماه ۱۳۹۴ ماموران امنیتی در شهر سنندج با حمله به منزل ایشان در شهر سنندج نامبرده را بازداشت و جهت اجرای حکم صادره به زندان مرکزی سنندج منتقل شد.

از سوی دیگر کوروش بخشنده فعال کارگری عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری با گذشت ۲۵ روز همچنان در بازداشت به سر میبرد و خانواده و نزدیکان ضمن نگرانی از وضعیت نامبرده در بی‌ خبری کامل قرار دارند.

کمیته دفاع از فالین کارگری مهاباد ضمن محکومیت اجرای حکم زندان برای منیژه صادقی خواستار آزادی هر چه سریع تر کوروش بخشنده و دیگر فعالین کارگری زندانی می‌باشد .

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، عثمان اسماعیلی :

09182842451

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

 یازدهم فروردین ۱۳۹۴

اعتصاب  کارگران بازارچه‌ی مرزی باشماق مریوان

دهها کارگر بازارچه‌ی مرزی باشماق مریوان به دلیل عدم واریز کامل ماهیانه‌ی بیمه‌ی خود و همچنین عدم افزایش سه ساله‌ی حقوق، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

به گزارش 9فروردین ماف نیوز، دهها کارگر بازارچه‌ی مرزی باشماق مریوان روز یکشنبه ۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۴ ، دست از کار کشیدند و تاکنون تلاش مقامات برای بازگرداندن کارگران به سر کار تا کنون بی نتیجه بوده است.

براساس این گزارش کارگران معترض، عدم واریز کامل ماهیانه‌ی بیمه‌ و عدم افزایش سه ساله‌ی حقوق خود را علت اصلی اعتصاب اعلام کرده اند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود گفته است: “از زمان سفر “احمدی نژاد” به استان و حضور نماینده‌ی ایشان در باشماق تاکنون که دو دولت از آن زمان سپری شده است، مراتب اعتراض خود را اعلام کردیم اما با وجود تمام مذاکرات انجام شده و گذشت سالها و چندین دولت دیگر، هنوز هیچ نتیجه‌ای برای حل مشکل کارگران بازارچه حاصل نشده است.”

این کارگر افزود: “ما خواستار واریز بیمه کامل ماهیانه و افزایش حقوق خود پس از سه سال هستیم. مطابق اخبار دریافتی پروین فرماندار مریوان قول داده اعتراض کارگران را به مقامات استان منعکس کند.”

دولت سهم 3درصدیش رابرای بیمه کارگران ساختمانی پرداخت نمی کند!

فارس  طی گزارشی بتاریخ12فروردین ازعدم تعیین سهمیه جدید بیمه کارگران ساختمانی تا پایان سال 93 علیرغم برگزاری نشست‌ها و مذاکرات مختلف،خبرداد.

براساس این گزارش،علیرغم واریزمیلیاردها تومان از محل پروانه‌های ساختمانی طی سال‌های 88 تا 92 به حساب سازمان تامین اجتماعی ،تاکنون آماری از کارگران ساختمانی بیمه‌شده‌ ارائه نشده است.

سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه‌شدگان کارگران ساختمانی را 800 هزار نفر و مجلس 600 هزار نفر اعلام کرده است.

هم اکنون حق بیمه موضوع کارگران ساختمانی 20 درصد از محل پروانه‌های ساخت و ساز و 7 درصد کارگران و 3 درصد هم دولت تامین می‌شود، اما دولت ازپرداخت سهم خود خودداری می کند ومسئولان تامین اجتماعی هم اعلام می‌کنند که پیش از بیمه کارگران باید اعتبار آنان واریز شود.

دوازدهم فروردین ماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.