اخباروگزارشات کارگری12خرداد1394

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اخباروگزارشات کارگری12خرداد1394

– اسامی نمایندگان قلابی کارگران شرکت کننده درصدوچهارمین اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار

– کارگران شهرداری بروجرددرسومین اقدام اعتراضیشان به همراه خانواده دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند – صدورحکم اخراج کارگران معترض ازطرف شهرداری بروجرد

– پدرام نصراللهی آزاد شد!

– محمود صالحی: کلیه‌‌هایم را در سلول از دست دادم

– اخراج تدریجی کارگران شرکت بانتا آبیدر سنندج به بهانه مرخصی

– گزارشی از مشکلات کارگران در فو لاد خوزستان

– کارگران آبفار داراب بدون قرارداد کارمی کنند !

– تجمع اعضای تعاونی مسکن آموزش و پرورش مقابل ساختمان دادستانی کل کشور

– افشاگری یک کارگرمصدوم پالایشگاه شازند!

– مرگ وسوختگی شدید 2کارگردر یک کارگاه چهاردانگه اسلامشهر

– سقوط از ارتفاع جان کودک کار را گرفت

اسامی نمایندگان قلابی کارگران شرکت کننده درصدوچهارمین اجلاس سالیانه سازمان جهانی کار

اخباروگزارشات کارگری-12خرداد1394:صدوچهارمین اجلاس سالیانه سازمان جهانی کارازدیروز11خردادآغازوتا26خرداددرشهرژنو جریان دارد.

امسال همچون سال های گذشته نمایندگان دروغین کارگران دراین اجلاس شرکت دارند.

اسامی این نمایندگان قلابی کارگران ازسران تشکل های فرمایشی ودست سازحکومتی بقرارزیراست:

– خانه کارگر:2نفر، حمزه‌ای و سلیمیان

– کانون عالی شوراهای اسلامی کار:3نفر،علی بیگی، پورموسی و قاسمی

– کانون عالی انجمن های صنفی :3نفر، فتح الهی، عباسی و چمنی

– مجمع عالی نمایندگان :3نفر، فیروزآبادی، یاراحمدیان و جوادی

کارگران شهرداری بروجرددرسومین اقدام اعتراضیشان به همراه خانواده دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند – صدورحکم اخراج کارگران معترض ازطرف شهرداری بروجرد

حدود یکصد تن از کارگران شهرداری بروجرد برای سومین بار روز سه شنبه دراعتراض به عدم پرداخت حقوق و دستمزد ، به همراه خانواده دست به تجمع مقابل فرمانداری زدند.

شهرداری به جای رفع مشکلات کارگران، حکم اخراج تعدادی از کارگرانی که از شورای اسلامی شهر بروجرد خواستار احقاق حق خود شدند را صادر کرده است .

به گزارش12خرداد ایرنا، این کارگران به همراه خانواده هایشان خواستار پیگیری مسوولان برای حل مشکلات و پرداخت چهار ماه حقوق معوقه خود شدند.

یکی از این کارگران با بیان اینکه این سومین بار درسال 94 است که ما از شهرداری خواستار دریافت حقوق معوقه خود هستیم ، گفت : متاسفانه شهرداری به جای رفع مشکلات کارگران، حکم اخراج تعدادی از کارگرانی که از شورای اسلامی شهر بروجرد خواستار احقاق حق خود شدند را صادر کرده است .

این فرد که نخواست نامش فاش شود، دلیل خواسته خود از فرمانداری بروجرد را عدم پرداخت حقوق دانست و افزود: با وضعیت موجود قادر به پرداخت اجاره خانه، تامین هزینه های زندگی و پرداخت اقساط بانکی نیستیم.

وی اظهار داشت: پارسال شهرداری نزدیک به پنج ماه حقوق عقب افتاده داشت که به مرور زمان تا اسفندماه این بدهی ها را تسویه کرد ولی از آن زمان به بعد ( اسفندماه 1393) تاکنون هیچ حقوقی پرداخت نکرده است.

یکی دیگر از کارگران گفت: شهرداری بروجرد شب عید چهار میلیون ریال بن کارت برای حمایت از کارگران و پرسنل پرداخت کرد و قرار شد ماهانه 500 هزار ریال از حقوق کارکنان کم کنند.

وی افزود: متاسفانه با مراجعه به فروشگاه مورد نظر، اعلام شد شهرداری پول بن های خریداری شده در فروردین را پرداخت نکرده است لذا امکان فروش اجناس به پرسنل این نهاد وجود ندارد.

وی عدم پرداخت بیمه تکمیلی را از دیگر مشکلات کارگران و کارکنان شهرداری بروجرد اعلام کرد.

جلسه علنی روز دوشنبه گذشته شورای اسلامی شهر بروجرد که قرار بود در حمایت از حقوق کارگران شهرداری این شهر و رفع مشکلات مالی آنها برگزار شود به دلیل به حدنصاب نرسیدن اعضا برگزار نشد.

تعدادی از کارگران شهرداری به دلیل برگزار نشدن این جلسه و عدم رسیدگی به مشکلات خود همان روز مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر بروجرد حضور پیدا کردند که گفته می شود حکم اخراج برخی از این افراد صادر شده است.

پدرام نصراللهی آزاد شد!

به گزارش رسیده امروز 12 خرداد پدرام نصراللهی فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی از زندان آزاد شد. نامبرده در تاریخ 9 اردیبهشت در حالی که به همراه همسرش در منزل یکی از دوستانش مهمان بود توسط مامورین لباس شخصی دستگیر گردید. اتهام پدرام نصراللهی شرکت در راهپیمایی پشتیبانی از مردم کوبانی عنوان شده است.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری ضمن تبریک آزادی پدرام نصراللهی، خواهان آزادی فوری و بی قید شرط سایر فعالین کارگری و کارگران زندانی و زندانیان سیاسی می باشد.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

12خرداد 1394

محمود صالحی: کلیه‌‌هایم را در سلول از دست دادم

محمود صالحی، فعال کارگری که بعد از حدود یکماه حبس در زندان و نگهداری در بیمارستان، پیش از پایان مهلت قرار بازداشت، به علت وخامت حال جسمانی آزاد شده می‌گوید سلامتی او در زندان به خطر افتاده و کلیه‌هایش را از دست داده است.

این فعال حقوق کارگران و عضو کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل های کارگری روز شنبه، ۹ خرداد ماه، بعد از ۳۲ روز بازداشت با قید ضمانت آزاد شد. آقای صالحی در آستانه اول ماه مه، ‌روز جهانی کارگر، از سوی ماموران وزارت اطلاعات در استان کردستان بازداشت شده بود.

مقامات دادگستری در شهرستان سقز به نجیبه صالح‌زاده همسر این فعال کارگری گفته بودند که حکم بازداشت او مستقیما از تهران صادر شده است. آقای صالحی خود نیز می‌گوید که به استناد اظهارات مقامات قضایی، تصمیم بازداشت او مربوط به نهادهای استان نبوده است.

محمود صالحی از بیماری‌هایی مانند فشار خون و دیسک کمر در رنج است و نیاز به دیالیز مداوم دارد. دو هفته بعد از بازداشت، ماموران اداره اطلاعات به خانواده او اجازه داده بودند داروهایش را به زندان ارسال کنند، اما او خود می‌گوید از چهارشنبه گذشته تا روز آزادی به علت عدم دسترسی به امکانات پزشکی و وخامت حال جسمانی به بیمارستانی در سنندج منتقل و در این فاصله دو مرتبه دیالیز شده است.

او توضیح می‌دهد: “به علت عدم دسترسی به موقع به دارو، کلیه‌هایم را در سلول از دست دادم. بعد از وخامت حال جسمانی به بیمارستانی خارج از زندان منتقل و از آنجا نیز پیش از پایان قرار بازداشت که تا پایان خرداد تعیین شده بود، آزاد شدم. در حال حاضر نیز تحت مداوای پزشکان قرار دارم.”

در آستانه اول ماه می، روز جهانی کارگر، علاوه بر آقای صالحی جمعی دیگر از فعالان سرشناس کارگری، مانند ابراهیم مددی و داوود رضوی، از اعضای هیات رئیسه سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، بازداشت شدند.

عثمان اسماعیلی، سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد نیز قبل از روز کارگر بازداشت شده بود.

ابراهیم مددی و داوود رضوی هفته گذشته بعد از ۲۲ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد شدند.

هنوز مشخص نیست این دو فعال کارگری به چه اتهامی بازداشت شده بودند اما محمود صالحی می‌گوید یکی از اتهامات او “ارتباط با احزاب کُرد” بوده که از طرف وی رد شده است. دیگر اتهامی که به این فعال کارگری تفهیم شده، “تاسیس کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری” است.

محمود صالحی می‌گوید: “من بانی کمیته هماهنگی هستم که یک تشکل کارگری مدافع حقوق کارگران است. از این اقدام همانطور پیش از بازداشت و در دادگاه دفاع کرده بودم اکنون نیز کاملا دفاع می‌کنم. این تشکل برای پیگیری حقوق کارگران است و تنها در این زمینه فعالیت می‌کند.”

محمود صالحی، در سال‌های گذشته هم بارها احضار و بازداشت شده است.

این کمیته تنها چند روز قبل از بازداشت آقای صالحی، در بیانیه‌ای از “فشار سیستماتیک” علیه اعضای خود خبر داده بود.

شمار دیگری از اعضای کمیته هماهنگی با احکام قضایی همچنان در زندان به سر می‌برند.

کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری و فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل در اردیبهشت‌ماه، از دولت جمهوری اسلامی به دلیل بازداشت فعالان کارگری به سازمان بین‌المللی کار شکایت کرده بودند.

این دو سازمان در شکایت خود به سازمان بین‌المللی کار، خواهان آزادی فعالان کارگری و منع تعقیب آنها شده بودند.

در ادامه موج بازداشت فعالان کارگری در ایران، روز یکشنبه، سوم خرداد ماه، جعفر عظیم‌زاده، رئیس هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، در شهرستان ساوه بازداشت شد. اتحاد، سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران اعلام کرده رئیس این تشکل کارگری به دلیل اعتراض به وضعیت پرونده شاپور احسانی‌راد‌ در دادگاه ساوه، بازداشت شده است.

شاپور احسانی‌راد، عضو هیات مدیره این تشکل نیز روز شنبه، ۲۶ اردیبهشت‌ماه با حکم دادستانی و به اتهام تحریک کارگران نورد لوله صفا در منزل شخصی خود بازداشت شده بود.

سایت “اتحاد” خبر داده که این دو فعال کارگری همچنان در قرنطینه زندان ساوه به سر می‌برند و کماکان اطلاعی از وضعیت نگهداری و سلامتی آنها در دست نیست.

سخنگوی قوه قضاییه اخیرا در اظهار نظری رسمی پیرامون بازداشت فعالان کارگری در ایران گفته بود اینکه بین هزاران کارگر دو نفر بازداشت شوند دلیل افزایش بازداشت‌ها نیست.

طبق قوانین جمهوری اسلامی فعالیت‌های صنفی و سندیکایی در انحصار نهادها و تشکل‌های حکومتی وابسته به آنهاست. در سالهای گذشته ده‌ها تن از فعالان کارگری به دلیل فعالیت‌های صنفی و جمعی بازداشت شده و به زندان رفته‌اند.

مرجع:روز-12اردیبهشت

اخراج تدریجی کارگران شرکت بانتا آبیدر سنندج به بهانه مرخصی

به گزارش رسیده از روز دوشنبه 11 خرداد کارفرمای شرکت بانتا آبیدر سنندج از طریق سرکارگر این شرکت به کارگران اعلام کرده است که هر ماه تعدادی از کارگران بایستی به 4 روز مرخصی اجباری بروند.

این برخورد ضد کارگری کارفرما مورد اعتراضی جمعی از کارگران واقع شده است. کارفرما در مقابل اعتراض این کارگران به آنها اعلام کرده است که هر کارگری این دستور را نادیده بگیرد از شرکت اخراج می شود.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

12 خرداد 1394

گزارشی از مشکلات کارگران در فو لاد خوزستان

شرکت فولاد خوزستان یکی از ده بنگاه مهم اقتصادی کشور به شمار می آید.در حال حاضر حدود 8729 نفر آمار شاغلین این واحد تولیدی می باشد. در تاریخ 12 اسفند 1391 در اجرای قانون اصل 44 قانون اساسی شرکت فولاد خوزستان به بخش غیر دولتی واگذار شد و کارکنان مشمول قانون کار شدند. قراردادهای کارکنان ،مطابق ماده 7 این قانون به دو بخش موقت و دایمی تقسیم گردید. از این تعداد نیروی کار 2584 نفر از کارکنان قرارداد دایم  و 2391 نفر تحت پوشش صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد می باشند.

4775 نفر قرارداد موقت 1370نفر از کارکنان پیمانکار مستمر، به عبارت دیگر6338 نفر زیر نظر تامین اجتماعی هستند. طبق قانون کار به دلیل انواع مخاطرات از قبیل آلودگی هوا، صدای بیش از حد مجاز، مجاورت در کنار پرتو مذاب .و…… کلیه ی کارگران شاغل مشمول شرایط قوانین کارهای سخت و زیان آور می باشند.لازم به ذکر است که تمام شاغلین قراردادی تا قبل از تاریخ 1/5/1389 زیر نظر پیمانکار مشغول به کار بودند و از این تاریخ به بعد قراردادهای کارگران مستقیما با کارفرما مادر یعنی شرکت فولاد خوزستان بسته شد. با توجه به احراز شرایط سخت و زیان آور بودن از طرف اداره کار اهواز ، هنوز کارفرما حاضر به پرداخت 4درصد بیمه کارهای سخت و همچنین اضافه کردن مرخصی و 36 ساعت به جای 44 ساعت نمی باشد. در زمان قبل، از اینکه کارگران با شرکت مستقیما وارد بستن قرارداد بشوند ، پیمانکاران هم از پرداخت 4درصد طفره رفتند.حال کارگرانی که با بیست سال کار جانفرسا در این واحد تولیدی تقاضای بازنشستگی می دهند، اداره تامین اجتماعی ، با پرداخت 4 درصد از طرف کارگر ، مبادرت به بازنشستگی می کند.

گزارش ارسالی از  یکی از کارگران شاغل در صنایع فولاد خوزستان

منبع:سایت کانون مدافعان حوق کارگر

کارگران آبفار داراب بدون قرارداد کارمی کنند !

عدم پرداخت 2ماه حقوق،عیدی،حق اضافه کاری،پرداخت نامنظم حق بیمه،نداشتن حق مرخصی و……

به گزارش12خرداد ایلنا، کارگران گفتند: علاوه بر تعویق دو ماه حقوق در ماه های فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری، کارفرما در موضوع عقد قرارداد، پرداخت حق اضافه‌کاری‌ ،حق بن، مرخصی و… قانون کار را رعایت نمی‌کند.

کارگران می‌گویند پیمانکاران آبفار داراب که هر چند ماه یکبار به صورت سوری تغییر می کنند در بدو استخدام با کارگران  هیچ قرار دادی امضا نمی کنند و پس از آن  هنگام  تسویه حساب قرار دادی را که یکسویه تنظیم شده  برای امضا به کارگر  تحویل می‌دهند.

بر اساس اظهارات کارگران، این پیمانکاران که هویت نامعلوم دارند در پایان هر سال حق عیدی کارگران را پرداخت نمی‌کنند و همچنین مبلغی بابت اضافه کاری به کارگران پرداخت نمی‌شود.

یکی از کارگران در تشریح مشکلات خود و همکارانش توضیح داد:کارگران شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان داراب که تامین کننده آب آشامیدنی ساکنین بیش از 30 روستای محروم در سطح این شهرستان هستند هر ماهه حقوق خود را با تاخیر دریافت می‌کنند اما در دو ماه اخیر (فروردین و اردیبهشت) حقوقی دریافت نکرده اند.

این کارگر ادامه داد: حق بیمه کارگران نیز بصورت نامنظم به تامین اجتماعی پرداخت شده است و این موضوع مشکلاتی را در هنگام بازنشستگی آنان به وجود می‌آورد بطوری که اکنون در بین کارگران کسانی هستند که بعد از 30 سال  کار مداوم هوز امکان بازنشسته شدن ندارند.

این کارگر افزود: میانگین سوابق کاری کارگران آب و فاضلاب روستایی داراب بین 10 تا 20 سال است که بدون داشتن قرار داد کار روزی 12 ساعت کار می کنند.

وی در خصوص  وضعیت مرخصی کارگران توضیح داد: کارگران این مجموعه حق رفتن به مرخصی را ندارند و اگر کارگری قصد مرخصی رفتن داشته باشد باید به هزینه خودش یک نیروی کار جایگزین کند.

 به گفته این منبع خبری، کارگران شاغل در آبفار شهرستان داراب فاقد سرویس‌های ایاب و ذهاب هستند و حتی برای انجام امور کاری چون تعمیرات لوله و کنتور خوانی باید از وسایل نقلیه عمومی یا شخصی استفاده کنند.

تجمع اعضای تعاونی مسکن آموزش و پرورش مقابل ساختمان دادستانی کل کشور

صبح یکشنبه 10 خرداد،صد نفر از اعضای تعاونی مسکن کارکنان آموزش و پرورش تهران با تجمع در برابر ساختمان دادستانی کل کشور خواستار رسیدگی و توجه مسئولان قوه قضائیه به پرونده پیچیده و چند ساله فرهنگیان شدند.

به گزارش12خردادایران،حاضران در این اجتماع که نمایندگان 890 عضو تعاونی مسکن فرهنگیان و اکثراً از بازنشستگان آموزش و پرورش بودند، صبح یکشنبه 10 خرداد برای ملاقات با دادستان کل کشور در خیابان ارک حضور یافتند.

در این دیدار «صادقی» رئیس دفتر دادستان کشور و دکتر «خرم‌آبادی» معاون دادستانی پاسخگوی معترضان شدند و وعده پیگیری و بررسی موضوع را در قوه قضائیه دادند.

هیأت مدیره شرکت تعاونی فرهنگیان واقع در منطقه فرحزاد در سال 69 طی نامه‌ای دو واسطه جهت خرید زمین برای ساخت و ساز خانه‌های کارکنان آموزش و پرورش مأمور کرد.این دو واسطه شش قطعه زمین در منطقه به نام یکی از دلالان خریداری و سپس در قراردادی حق و حقوق معامله را به شرکت تعاونی واگذار کردند.این شرایط در حالی بود که هیچ‌یک از دلالان خرید این تعاونی پاسخگوی ابهامات به وجود آمده درباره معاملات نبودند و با واگذاری زمین به هیأت مدیره چند برابر قیمت خرید سعی در کلاهبرداری و اخاذی داشتند.

پیگیری این معاملات عجیب و غریب پنج سالی به طول انجامید تا اینکه در سال 74 ماجرای اختلاس 43 میلیون تومانی از شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان تهران در رسانه‌ها جنجال‌ساز شد و دستگاه قضایی برای افشای این کلاهبرداری اقدامات گسترده‌ای انجام داد. این بررسی‌ها سرانجام روز 9 مرداد ماه سال 74 نتیجه داد و شعبه 34 دادگاه عمومی تهران دو واسطه و دلال کلاهبردار را به هفت سال زندان، پرداخت دو میلیارد و63 میلیون ریال جزای نقدی و پرداخت همین میزان به شرکت تعاونی محکوم کرد.پس از آزادی متهمان، هر یک از آنها در اقدام جداگانه‌ای به رأی دادگاه سال 74 و محکومیت‌شان اعتراض کرده و با درخواست رسیدگی مجدد در دیوان عالی کشور اعاده دادرسی کردند. رسیدگی به این پرونده در مرحله اول و در رابطه با متهم ردیف دوم با حکم برائت او پیش رفت. با توجه به اینکه فرد علیه تعاونی وقت شکایت کرده و تقاضای ضرر و زیان دارد، در صورتی که روند پرونده به سود او تمام شود، چون شرکت تعاونی مسکن فرهنگیان دیگر دایر نیست، این بار مالی به دوش اعضا و در واقع ساکنان فعلی خانه‌های فازهای مختلف فرحزاد خواهد افتاد. این در حالی است که متهم ردیف اول نیز با پیش گرفتن روش همدستش همان راه را رفته و با اعاده دادرسی در همان دادگاه روز 16 خرداد به دنبال حکم برائت و بی‌گناهی خود است.

فرهنگیان که پس از 25 سال رنج و سختی حاضر به از دست دادن تنها سرمایه سال‌های کاری‌شان در کلاس‌های درس نیستند و حتی توان مقابله با ثروت مدعیان این زمین‌ها را ندارند، برای حل مشکل خود دست به تجمع مقابل ساختمان دادستانی کل کشورزدند و امیدوارند به حرمت سال‌های تدریس‌شان در سنگر علم و دانش حقوق از دست رفته آنها بازگردد و با نگاه حساس‌تر و ریزبینانه‌تر مسئولان، زمین‌هایشان را مال خود ببینند و از شائبه‌های زمین‌خواری رهایی یابند.

افشاگری یک کارگرمصدوم پالایشگاه شازند!

«وقتی ناشتا هستم خون بالا می‌آورم، بیشتر وقت‌ها ریه‌ام می‌سوزد و سردرد شدید دارم». این جملات را «ابوالفضل خسروی»، یکی از کارگران مصدوم پالایشگاه شازند در توصیف حال این روزهایش می‌گوید.

 او در گفتگو از وقوع یک حادثه دیگر در جریان تعمیرات اساسی این پالایشگاه پرده برداشت، حادثه‌ای که تاکنون سعی می‌شد مخفی بماند.

به گزارش 12خرداد ایلنا، پس از وقوع سه حادثه پیاپی در هنگام تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند که به کشته شدن 4 کارگر انجامید، یک کارگر این پالایشگاه از وقوع حادثه دیگری برای خود در روز پنجم اردیبهشت و پیش از حوادث مر‌گبار بعدی خبر داد. او معتقد است اگر حادثه‌ای که برایش اتفاق افتاد علت‌یابی و با مقصرانش برخورد می‌شد، همکارانش اینک زنده بودند.

آقای خسروی فاش کرد روز ۵ اردیبهشت ماه امسال، دقایقی پس از ورود به راکتور مستقر در واحد ۱۸ پالایشگاه شازند به دلیل استنشاق گاز سولفید هیدروژن بیهوش شده است. آنطور که بعدها برایش روایت کردند همکارش که در دریچه راکتور ایستاده بوده با داد و فریاد از سایر کارگران کمک خواسته است و پس از آنکه او را از راکتور خارج کردند، هر دو را به بیمارستان ولیعصر اراک منتقل کردند.

این کارگر پیمانی پالایشگاه شازند درباره نحوه استخدامش در این پالایشگاه افزود «من بومی این منطقه هستم، ساکن روستای خط سفلی در نزدیکی پالایشگاه شازند. امسال اولین باری بود که برای دوره ۴۵ روزه اورهال ]تعمیرات اساسی[ استخدام شدم. ۸ روز کار کرده بودم که دچار این حادثه شدم. مرا به عنوان کارگر ساده استخدام کرده بودند، اما می‌خواستند وارد راکتور شوم. نه راهنمایی‌ام می‌کردند، نه آموزش دیده بودم و نه تخصص این کار را داشتم».

آقای خسروی در عین حال گفت تاکنون بیش از ۵ میلیون تومان برای درمان صدمات وارده به مغز و ریه‌اش هزینه کرده است اما پزشکان به او گفته‌اند حداقل ۵ میلیون تومان دیگر باید هزینه کند تا دوره درمانش کامل شود. او گفت تحت پوشش بیمه روستاییان قرار دارد اما هنگامی که به بیمارستان‌های امیرالمومنین و ولیعصر  اراک مراجعه کرده است، روسای این دو بیمارستان به او گفته‌اند بیمه هزینه‌های درمانش را پرداخت نمی‌کند.

این کارگر فصلی درباره نوع مواجهه کارفرما و پیمانکار با هزینه‌های درمانش گفت «همه هزینه‌ها را تاکنون از جیب خودم پرداخت کرده‌ام. پیمانکار ]شرکت پتروسازان[ و پالایشگاه نه تنها حاضر نیستند این هزینه‌ها را پرداخت کنند که دستمزد روزهایی که در پالایشگاه مشغول به کار بودم را هم گرو نگه‌ داشته‌اند. پیمانکار می‌گوید ابتدا باید رضایت بدهم تا بعد حق و حقوقم را پرداخت کند. وقتی هم به مدیرعامل پالایشگاه شکایت می‌برم می‌گوید این قضیه به پیمانکار مربوط است».

ظاهرا دلیل درخواست پیمانکار برای اخذ رضایت از آقای خسروی به شکایتی باز می‌گردد که او در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه امسال در دادگستری شازند طرح کرده است.  آقای خسروی درباره این شکایت گفت «از کارفرما و پیمانکار به اتهام عدم رعایت موارد ایمنی، عدم آموزش، به کارگیری من در کار تخصصی و عدم پرداخت حق و حقوقم در دادگستری شازند شکایت کرده‌ام. پرونده مرا به پزشک قانونی فرستادند و پزشکی قانونی صدمات وارده را تایید کرده است. می‌گویند گزارش پزشکی قانونی به دادگاه ارسال شده است و قاضی در انتظار گزارش اداره کار است».

آقای خسروی در این گفتگو  فاش کرد حادثه‌ای که برای او اتفاق افتاده است در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه امسال به مراجع رسمی گزارش شده است. او معتقد است «اگر این حادثه همان زمان اطلاع رسانی می شد، احتمالا حوادث بعدی در این پالایشگاه اتفاق نمی افتاد».

این ادعا از آن جهت حائز اهمیت است که اولین حادثه منجر به مرگ در جریان تعمیرات اساسی پالایشگاه شازند روز ۷ اردیبهشت به وقوع پیوست. در این حادثه ۷ کارگر بر اثر استنشاق گاز سولفید هیدروژن مصدوم شدند که سه تن از آنها جان باختند. این حادثه تنها دو روز پس از وقوع حادثه برای آقای خسروی و دقیقا به همان شکل اتفاق افتاد.

علاوه بر این، حداقل دو حادثه دیگر به ترتیب در نیمه شب ۷ اردیبهشت و روز ۱۵ اردیبهشت در پالایشگاه شازند به وقوع پیوست که این حوادث نیز به مرگ یک کارگر و مصدومیت ده‌ها کارگر دیگر منجر شد.

فرماندار شازند یک هفته پس از وقوع آخرین حادثه مرگبار در پالایشگاه شازند از شناسایی ۱۳ قصور کارفرما و پیمانکار در این حوادث خبر داد.

مرگ وسوختگی شدید 2کارگردر یک کارگاه چهاردانگه اسلامشهر

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از وقوع آتش سوزی در یک تعمیرگاه خودرو جان باختن یک کارگر خبرداد.

به گزارش12خردادایرنا،سید جلال ملکی روز سه شنبه افزود: ساعت 9:51 دقیقه امروز آتش سوزی در یک مکانیکی در چهاردانگه اسلامشهر به سامانه 125 اعلام و ماموران سه ایستگاه آتش نشانی تهران به عنوان نیروهای کمکی به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: دو کارگر در این تعمیرگاه با وسعت 12 متر مربع در حالی تعمیر یک دستگاه خودروی وانت بودند که خودرو آتش گرفته و دو کارگر در تعمیرگاه حبس شدند.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان با ورود به محل، جسد یکی از کارگران را خارج و دیگری را نیز نجات دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این دو کارگر 40 سال داشتند خاطر نشان کرد: یکی از کارگران به دلیل شدت جراحت فوت کرده و یک کارگر دیگر نیز دچار سوختگی شدید شده و به عوامل اورژانس تحویل داده شد.

سقوط از ارتفاع جان کودک کار را گرفت

ساعت ١٩:۴۴ روز دوشنبه ١١ خرداد ٩۴، بدنبال سقوط یک کارگر ١۵ ساله ، از یک ساختمان در حال ساخت در خیابان وحدت اسلامی، بلافاصله یک دستگاه امبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش روابط عمومی مرکزاورژانس تهران،بنقل از تکنسین های حاضر در صحنه، این نوجوان ١۵ ساله  تبعه افغانستان در حال فعالیت در یک ساختمان در حال ساخت بوده است که به گفته شاهدان عینی از ارتفاع شش متری سقوط کرده است.

متاسفانه پس از سقوط ، از ناحیه سر با زمین برخورد کرده بود و در دم جان خود را از دست داده بود.

دوازدهم خردادماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.