اخباروگزارشات کارگری12دی1393

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

– آزادی «فرزاد مرادی نیا» از اعضای کمیته ی هماهنگی

– پیام تبریک به مناسبت آزادی فرزاد مرادی نیا

– ادامه اعمال فشار بر کارگران و کارکنان اداره ی راه و شهر سازی سروآباد

– مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی متهم به مباشرت وشرکت درجرم است!

– سقوط از ارتفاع جان کارگری در صومعه ‌سرا گرفت

– آتش سوزی دو تانکر حامل بنزین در مسجد سلیمان 3کشته وزخمی بر جای گذاشت

آزادی «فرزاد مرادی نیا» از اعضای کمیته ی هماهنگی

بنا به گزارش رسیده، امروز پنج شنبه 11/10/93 «فرزاد مرادی نیا» فعال کارگری و عضو کمیته ی هماهنگی، بعد از گذشت 25 روز بازداشت در بازداشت گاهِ اداره ای اطلاعات سنندج، با قرار وثیقه ی 70 میلیون تومانی آزاد شد. گفتنی است که آزادی این فعال کارگری با استقبال گرم و با شکوه خانواده و جمعی از کارگران و فعالین کارگری سنندج  همراه شد.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، ضمن تبریک آزدی «فرزاد مرادی نیا» به خانواده ی وی و تمامی کارگران و فعالین کارگری، خواهان آزادی بدون قید و شرط «فردین میرکی»، دیگر عضو بازداشتی خود و همچنین تمامی فعالین کارگری زندانی و دیگر زندانیان سیاسی می باشد.

کمیته ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

11 دی 1393

اطلاعیه شماره ۳۰ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

پیام تبریک به مناسبت آزادی فرزاد مرادی نیا

کارگران ، تشکل‌های کارگری ، انسان‌های شریف و آزاده

همانگونه که در اطلاعیه قبلی‌ کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد اشاره کرده بودیم در چند ماه گذشته فعالین کارگری شهر سنندج زیر شدید‌ترین فشار‌های دستگاه امنیتی بودند و چندین فعال کارگری این شهر احضار و دستگیر شدند که فرزاد مرادی نیا از اعضای  کمیته  هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری هم یکی‌ از فعالینی بود که از سوی اداره اطلاعات شهر سنندج احضار و دستگیر شد و روز گذشته پنج شنبه ۱۱ دی‌ ماه ۱۳۹۳ بعد از ۲۵ روز بازداشت در بازداشت گاه اداره اداره اطلاعات شهر سنندج با سپردن وثیقه ۷۰ میلیون تومانی آزاد شد اما همچنان فردین میرکی و مهرداد امین وزیری از دیگر اعضای کمیته هماهنگی‌ در بازداشت اداره اطلاعات شهر سنندج هستند.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن تبریب به خانواده کارگر مبارز مرادی نیا خواستار آزادی بدون قید و شرط تمامی‌ کارگران زندانی و زندانیان سیاسی است.

کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد

komitedefaa@gmail.com

http://komitedemahabad.blogfa.com/

دوازدهم دی‌ ۱۳۹۳

ادامه اعمال فشار بر کارگران و کارکنان اداره ی راه و شهر سازی سروآباد

بنا به گزارش رسیده جمعی از کارگران و کارکنان اداره ی راه و شهر سازی مریوان، بدون هیچ گونه هماهنگی قبلی و بدون توجه به محل سکونت آنان، از اداره ی راه و شهر سازی مریوان، به اداره ی راه و شهر سازی سرو آباد منتقل شده اند .

سرپرستان این اداره به این کارگران وعده داده بودند که در صورت جابه جایی، هزینه های رفت و آمد آنان را پرداخت و قراردادهای آنان را از فصلی به دائمی و رسمی تغییر خواهند داد. این در صورتی است که سرپرستان این اداره تا کنون هیچکدام از وعده های خود را عملی نکرده اند. لازم به ذکر است که حداکثر حقوق ماهیانه ی این کارگران800 هزار تومان می باشد که باید ماهانه حد اقل یک سوم آن را صرف هزینه های رفت و آمد خود از مریوان به سروآباد کنند.

کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری

11 دی 1393

مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی متهم به مباشرت وشرکت درجرم است!

وکیل شکات سعید مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی یکی از تخلفات کوچک مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی در این پرونده را توزیع پیراهن هایی با قیمت 250 هزار تومان بین حدود 500 نفر در شصتمین سالگرد تاسیس این سازمان می داند.

به گزارش12دی ایرنا،خلیل بهرامیان روز جمعه با بیان اینکه لایحه جدید را در هفت صفحه تنظیم کرده و هفته آینده به دادسرا تقدیم خواهد کرد گفت: در این لایحه موارد جدیدی مطرح کرده و از بازپرس خواسته ام مورد پیگرد قرار دهد.

وکیل شکات مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی تاکید کرد: در این پرونده، مرتضوی تنها نیست و معاونین وی و اعضای پیشین هیات مدیره تامین اجتماعی باید مورد پیگرد قرار گیرند.

بهرامیان با بیان اینکه مرتضوی در این پرونده یک عمل خلاف فردی و یک عمل خلاف جمعی انجام داده است گفت: اتهام مرتضوی در بخشی از این پرونده، مباشرت در جرم و در بخش دیگر شرکت در جرم است که با همکاری سایر افراد صورت گرفته است.

وکیل مدافع شکات مرتضوی در پرونده تامین اجتماعی با بیان اینکه این پرونده حدود 150 متهم دارد گفت: شرکای مرتضوی در این پرونده باید احضار شوند و بازپرس باید بعد از رسیدگی به اتهامات آنها، قرار را صادر کند.

سقوط از ارتفاع جان کارگری در صومعه ‌سرا گرفت

در شهرستان صومعه سرا واقع در در غرب استان گیلان، یک کارگر ساختمانی براثر سقوط از ارتفاع، جانش را از دست داد.

به گزارش 12دی ایلنا، فرمانده نیروی انتظامی روز گذشته گفت: یک کارگر ساختمانی 32 ساله در خیابان سردارجنگل بلوار شهید سرشاد صومعه سرا، براثر سقوط از ارتفاع جانش را از دست داد.

سرهنگ اردشیر آقاجانی افزود: این کارگر در بام ساختمان مسکونی سه طبقه مشغول فعالیت نجاری بود که بدلیل نداشتن وسایل ایمنی، سقوط کرد و در دم جان باخت.

وی با اشاره به اینکه ماموران پس از اطلاع از موضوع به محل حادثه اعزام شدند، اظهار کرد: ماموران با جسد غرق به خون این کارگر جوان روبرو شدند و پرونده کارگر فوت شده را برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ارجاع دادند.

آتش سوزی دو تانکر حامل بنزین در مسجد سلیمان 3کشته وزخمی بر جای گذاشت

فرماندار مسجد سلیمان گفت : آتش سوزی دو تانکر حامل بنزین سوپر در پادگان هوانیروز مسجد سلیمان هنگام تخلیه یک کشته بر جای گذاشت.

بنابه گزارشات منتشره بتاریخ12دی،علیرضا گوروئی روز جمعه اظهار داشت: این حادثه روز پنجشنبه در حالی رخ داد که دو تانکر سوخت رسان مشغول تخلیه سوخت بودند ابتدا یک تانکر دچار آتش سوزی شد.

وی افزود : این آتش سوزی بلا فاصله به تانکر دیگر که در حال بارگیری سوخت بود سرایت کرده که در اثر این آتش سوزی دو تانکر منفجر شدند.

این انفجار3کشته وزخمی برجاگذاشت.راننده تانکر حمل سوخت که از اصفهان برای سوخت​رسانی به پایگاه مسجدسلیمان آمده بود، در دم جان سپرد و حال راننده تانکر سوخت پایگاه هوانیروز مسجدسلمیان نیز وخیم است. این راننده برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان اهواز اعزام شده‌است ومصدوم دیگر پس از مداوا از بیمارستان مرخص شد.

دوازدهم دی ماه1393

akhbarkargari2468@gmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.