این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری1تیر1394

– سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:وزارت کاریا حیات خلوت کارفرمایان!

– تجمع کارگران کارخانه فولاد بافت مقابل فرمانداری دراعتراض به اخراج ازکار

– ادامه تجمعات اعتراضی وراهپیمایی کارکنان بیکارشده موسسه میزان

– تجمع کارگران مرغ کیسم جلوی فرمانداری آستانه‌اشرفیه در اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق وعیدی سال جدید!

– نفس های آخر کارخانه سفال سازان وخطراخراج بیخ گوش کارگرانش

– تاخیر پنج ماهه در پرداخت حقوق وهمچنین حق بیمه500 کارگر معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال شرق

– تجمع پرستاران بیمارستان سینا دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات

– ادامه روندکاهش قدرت خرید کارگران – هزینه هر نفر ۸۰۰ هزار تومان شد

– رتبه دستمزد ایران؛ از آخر دوم!

– جان باختن دو کارگرجوان درچاه یک مرغداری  شهرستان مهدیشهر سمنان

– مصدومیت 10کارگرزن شالیزاردرنکا بدنبال وانت باری( سرویس) رفت وآمدشان

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:وزارت کاریا حیات خلوت کارفرمایان!

سالهاست که در غیاب سندیکاهای مستقل کارگری و نمایندگان واقعی کارگران در شورای عالی کار و دیگر کمیسیون های به اصطلاح سه جانبه، کارفرمایان و دولت که خود بزرگترین کارفرما در کشورمی باشد دست بالا را دارند و در آئین نامه های رنگارنگ علی الخصوص مصوبات دستمزد سالیانه حق کارگران را پایمال می کنند و سفره های کارگران هر روز خالی تراز گذشته می شود و بیکاری کارگران و عدم دریافت دستمزد چند ماهه روز به روز افزایش می یابد.

براساس ضرب المثل: هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد، اخیرا دستورالعمل نیم بند ممنوعیت قرار داد کار کمتر از یکسال، صادره از وزارت کار که بسیارکمتر از آنچه در ماده هفت قانون کار پیش بینی شده با نهیب آقایان کارفرمایان به فاصله چند روز از ابلاغ آن باعقب نشینی وزارت کار، پس گرفته می شود. درحالی که اصلی ترین وظیفه وزارت کار صیانت از نیروی کار که از ضعیف ترین اقشار جامعه هستند، می باشد و رئیس جمهور و وزیر کار در مناسبت های گونا گون شعاررعایت قانون و عدالت و سه جانبه گرایی سر می دهند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی عقب نشینی تسلیم آمیز پی در پی وزارت کارعلیه حقوق کارگران و زحمتکشان ایران را ضد عدالت اجتماعی و به سود افزایش شکاف طبقاتی دانسته و محکوم می کند وهمانند گذشته فریاد رعایت حقوق کارگران را به گوش مسئولان حکومتی می رساند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳۱خرداد ۱۳۹۴

تجمع کارگران کارخانه فولاد بافت مقابل فرمانداری دراعتراض به اخراج ازکار

تعدادی از کارگران کارخانه فولاد بافت که روز31خرداد اخراج شده بودند مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کرده  خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.

به گزارش 31خرداداقطاع، تعدای از کارگران این کارخانه که اکثرا از جوانان هستند و برگ تسویه حساب خود را دریافت کرده بودند ساعتی پیش مقابل فرمانداری شهرستان بافت تجمع کردند و خواستار رسیدگی به این اخراج ها از سوی مسولین شدند.

 کلنگ کارخانه فولاد بافت در تاریخ ۱۳۸۶/۸/۸در زمینی به مساحت ۶۵۰ هکتار در ۱۲ کیلومتری غرب بافت توسط وزیر صنایع و معادن به زمین زده شد.

قرار بر این بود که در خرداد ماه ۸۹ هزار نفر از جوانان بیکار شهرستان بافت در این کارخانه مشغول به کار شوند؛ پروژه ای که نور امیدی در دل مردم این شهر برای پایانی بخشی به مشکلات بیکاری جوانان انداخت.

ولی این اتفاق روی نداد و هر از چندگاهی تعدادی از کارگران آن با برگ تسویه حساب و اخراج مواجه شدند و فاز اول این کارخانه هم با اخراج آخرین کارگران عملا در حال تعطیلی است.

یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفت : امروز ۵۰ نفر از ما را که ده روز پیش بیکار شدیم و  آخرین کارگران این کارخانه بودیم را اخراج کردند.

وی با اشاره به اینکه از اول زمستان ۹۳ فولاد را به بخش خصوصی واگذار کردند، افزود: بخش خصوصی الان می گوید من پول ندارم، بروید خودتان کار کنید؛ سوال من این است اگر پول نداشتند چرا خریدند.

کارگر دیگری گفت: از سال گذشته که این کارخانه به بخش خصوصی واگذار شده ۱۰ روز کار می کنیم و بیست روز بیکاریم، الان هم ده روز است بیکاریم و امروز برگ تسویه دستمان دادند و گفتند به سلامت!

ادامه تجمعات اعتراضی وراهپیمایی کارکنان بیکارشده موسسه میزان

برای سومین روز پیاپی کارمندان موسسه میزان مقابل ساختمان بانک مرکزی واقع در خیابان میرداماد تهران تجمع کردند.

بعد ازا ینکه کارکنان بیکارشده موسسه میزان برای داد خواهی دو روزی را جلو بانک مرکزی تجمع نمودند وپاسخی نشنیدند ،در گرمای طاقت فرسای بعد از ظهر روز31خرداد تهران ، در آرامش کامل به سوی مجلس به راه افتاده تا اعتراض خودرا مقابل مجلس بنمایش گذارند.

یکی از کارمندان گفت: تنها خواسته کارمندان دریافت کاری مشابه کار سابق خود است و تا زمانی مانند گذشته به سرکارشان بازنگردند تجمع روزانه پابرجاست.

او ادامه داد: در بین 1500 کارمند مستقیم موسسه میزان قرار گذاشته‌ایم تا هر روز در حدود 100 تا 200 نفر مقابل بانک مرکزی تجمع کنند تا به درخواست خود دست پیدا کنیم.

به گزارش31خردادهشدارنیوز ،بعد ازا ینکه کارمندان در حال بیکار شدن “موسسه میزان” برای داد خواهی دو روزی را جلو بانک مرکزی تجمع نمودند وپاسخی نشنیدند ،در گرمای طاقت فرسای امروزبعد از ظهر تهران ، در آرامش کامل به سوی مجلس به راه افتاده تا تظلم خواهی خود را به مقابل مجلس شورای اسلامی ببرند.

این افراد که بیش از 15 سالی است درا ین موسسه “میزان” به قول بانک مرکزی ها فاقد مجوز، مشغول خدمت بوده اند هر کدام چندین نفر عائله دارند که بعد فردای بیکاری معضلات جبران ناپذیری را هم در زندگی خود وهم در اجتماع رقم خواهند زد.

 دولت در این راستا حتی پاسخ قانع کننده ای به این افراد نداده است  واز دور شنیده می شود ، گاها مسئولی ، گفته است این موسسه فاقد مجوز بوده وهیج کاری برای کارمندان آن نمی توان صورت داد.

البته شنیده ها حکایت از برخورد سیاسی دولتی ها با این موسسه دارد ، چراکه اولا میزان استقبال سپرده گذار هااز این موسسه فاقد مجوز که در حدود بیش از 15 سال مشغول فعالیت بوده است ،بیش از حد تصور بوده است تا جایی که تهدید جدی برای بانک های دولتی به حساب می آمده است ودرمرتبه دوم اگر این موسسه واقعا فاقد مجوز بوده است چرا در این 15 سال توانسته است اینهمه آزادانه فعالیت نموده ودر پذیرش سپرده های مردمی موفق عمل نماید ؟!

این سوال مهم را اگر مسئولین بانک مرکزی پاسخ دادند وگفتند چرا از این موسسه فاقد مجوزسپرده نزد خود گرفته اند؟ و……

تصور سیاسی کاری مدیران پولی دولت یازدهم که بارها اعتراف به وضعیت خزانه خالی کشور نموده اند ، در این زمینه به شایعه خواهد پیوست ودر غیر اینصورت بازهم پاسخ گوی این قشر بسیار مظلوم ومردمی که شاهد ماجرا هستند ، دولت حسن روحانی خواهد بود.

به گزارش1تیر اقتصادنیوزدرهمین رابطه، برای سومین روز پیاپی کارمندان موسسه میزان مقابل ساختمان بانک مرکزی واقع در خیابان میرداماد تهران تجمع کردند.

تجمع کارمندان موسسه مالی و اعتباری غیرمجاز میزان در حالی رخ داده که روز شنبه، بانک مرکزی با هماهنگی با مراجع قانونی از جمله استانداری و اداره کل کار استان خراسان رضوی، شرایط کاری و حقوقی کارمندان میزان را مشخص کردند.

در توافق به عمل آمده مقرر شد تا کارکنان این موسسه غیر مجاز براساس قانون کار تا 56 ماه بیمه بیکاری دریافت کنند، همچنین به ازای هر سال خدمت در این موسسه به کارکنان آن یک ماه پاداش داده خواهد شد و این در حالی است که با توجه به سابقه آنها در بانکداری، در استخدام های آتی شبکه بانکی می توانند حضور داشته باشند و سابقه کاری آنها نیز لحاظ خواهد شد.

اما با توجه به تجمع اخیر کارمندان موسسه منحل شده میزان پیش بینی می‌شود کارمندان این موسسه به دنبال چیز دیگری هستند که در گفته‌های گذشته آن‌ها مبنی بر این که بانک مرکزی چرا برای میزان تصمیمی همچون موسسه مالی و اعتباری ایرانیان اتخاذ نکرده است، می‌توان آن را جست.

یکی از کارمندان موسسه منحل شده میزان گفت: تنها خواسته کارمندان دریافت کاری مشابه کار سابق خود است و تا زمانی مانند گذشته به سرکارشان بازنگردند تجمع روزانه پابرجاست.

او ادامه داد: در بین 1500 کارمند مستقیم موسسه میزان قرار گذاشته‌ایم تا هر روز در حدود 100 تا 200 نفر مقابل بانک مرکزی تجمع کنند تا به درخواست خود دست پیدا کنیم.

وی در واکنش به این گفته که در روزهای گذشته مسوولان اعلام کرده اند که برای شما بیمه بیکاری، پاداش بیمه و حفظ سابقه بیمه در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ما این مسایل را قبول نداریم تنها خواسته ما این است که به سرکارمان برگردیم. قبلا تصمیمی همچون ادغام موسسه ایرانیان مسوولان گرفته بودند می توانند برای ما نیز همانگونه عمل کنند.

حال با توجه به مطالبه مطرح شده می‌توان گفت کارمندان موسسه میزان تنها به دنبال آن هستند تا تصمیم انحلال میزان به ادغام تغییر کند تا در بدنه سیستم بانکی ادامه کار دهند.

تجمع کارگران مرغ کیسم جلوی فرمانداری آستانه‌اشرفیه در اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق وعیدی سال جدید!

تعدادی از کارگران مرغ کیسم آستانه‌اشرفیه در اعتراض به عدم دریافت مطالباتشان جلوی فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

رئیس کشتارگاه به کارگران طلبکارمی‌گوید که من از دولت طلب دارم شما بروید از دولت پولتان را بگیرید.

به گزارش1تیر آستان‌خبر، بیش از ۲۰ نفر از کارگران کشتارگاه مرغ کیسم در اعتراض به عدم دریافت حقوق و مطالباتشان با حضور در فرمانداری این شهرستان مراتب اعتراض خود را اعلام کردند.

یکی از کارگران حاضر در تجمع با ابراز ناراحتی شدید از عدم پیگیری مسئولان نسبت به وضعیت پیش آمده برای کارگران گفت: شش ماه است که خبری از حقوق و عیدی نیست.

وی افزود: در ایام تعطیلات عید نوروز علی‌رغم فروش مرغ توسط شرکت و استفاده مسافران، ما تنها نظاره‌گر تفریحات مسافران بودیم ولی خودمان استطاعت مالی برای استفاده از تعطیلات را نداشتیم.

یکی دیگر از جوانان حاضر در تجمع با بیان اینکه ما حتی به نانوایی محلمان بدهکار هستیم اظهار کرد: چند ماه پیش نیز برای بیان مشکلاتمان در فرمانداری شهرستان حضور پیدا کردیم که متأسفانه آن زمان نیز حضورمان بی‌ثمر بوده است.

این کارگر کشتارگاه مرغ کیسم با اشاره به پاسخ‌های رئیس کشتارگاه به کارگران گفت: رئیس کشتارگاه به ما می‌گوید که من از دولت طلب دارم شما بروید از دولت پولتان را بگیرید؛ این مقدار را هم که به شما داده‌ام اشتباه کرده‌ام.

یکی دیگر از کارگران حاضر که با چهره‌ای ناراحت تکیه بر درخت زده بود گفت: امشب باید تکلیفمان را روشن کنیم و حقمان را خودمان بگیریم.

وی افزود: صاحب کشتارگاه در صورتی دم از بی‌پولی می‌زند که شیفت شب کشتارگاه فعال است و شرکت نیز فروش خود را دارد.

گفتنی است این دومین بار طی چند ماه اخیر است که شاهد اعتراض کارگران مرغ کیسم به صورت تجمع در جلوی درب فرمانداری آستانه‌اشرفیه هستیم.

نفس های آخر کارخانه سفال سازان وخطراخراج بیخ گوش کارگرانش

تارنمای کارگران کرمان طی گزارشی بتاریخ1تیراز نفس های آخر کارخانه سفال سازان واخراج 20کارگرش در ماه آینده برای چندمین بار ،خبرداد.

برپایه این گزارش،ساسان مدیر داخلی این واحد تولیدی با بیان اینکه  تعداد کارگران در زمان اوج خود به ۳۰۰  می رسید ، گفت : در حال حاضر  ۷۰ کارگر  در  تنها کارخانه سفال در کرمان فعالیت دارند .

مدیر عامل این کارخانه  با بیان اینکه یارانه تولید به تولید کنندگان پرداخت نمی شود، ابراز کرد : در حال حاضر سوخت اصلی کارخانه گاز است که  هر متر مکعب آن باقیمت ۱۳۵ تومان برای ما محاسبه می شود .

وی با اشاره به قیمت ۱۷ تومانی متر مربع گاز در سال ۱۳۸۸ افزود :در آن زمان قیمت آجر ۱۲۵ تومان بود اما درحال حاضر این نرخ قیمت برای آجر به ۸۰تومان رسیده است  که این نشان دهنده رشد ۸ برابری قیمت گاز و افت قابل توجه قیمت آجر است که عدم توجه مسئولین به بخش تولید را ثابت می کند.

ساسان با بیان اینکه هزینه گاز برای  این کارخانه کمر شکن شده است ،عنوان کرد :ماهانه به قیمت هر متر مکعب گاز باید ۱۹ درصد ارزش افزوده پرداخت شود و  ماهانه ۵ میلیون تومان، عوارض گاز رسانی از سوی اداره گاز استان  از ما دریافت می شود.

مدیر عامل این واحد تولیدی در ادامه تصریح کرد : فروش این کارخانه نسبت به ۳ سال گذشته  ۳ برابر افت داشته است ؛ کارخانه ای که روزانه به صورت  ۳ شیفت کار می کرد در حال حاضر با نیم شیفت به کار خود ادامه می دهد ؛  برای ماه آینده تعدیل ۲۰کارگر را برای چندمین بار در برنامه خود داریم.

وی با بیان اینکه دولت نباید به کارخانه های آجر،بدون توجه به نیاز استان  مجوز ساخت اعطا کند ،افزود : تولید روزانه این کارخانه  ۲۰ تن می باشد در حالی که ظرفیت آن ۸۰ تن است و عدم سیاست گذاری درست دولت در بخش تولید این واحد تولیدی نفس های آخر خود را می کشد.

تاخیر پنج ماهه در پرداخت حقوق وهمچنین حق بیمه500 کارگر معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال شرق

کارگر معدن زغال سنگ زمستان یورت:در شرایط فعلی اگر اعتراضی هم صورت گیرد مستقیما به اخراج کارگر منجر می‌شود.

به گفتهٔ این کارگر اردیبهشت ماه امسال 80 نفر از کارگران پیمانی معادن زمستان یورت به دلیل عدم نیاز از کار اخراج شده‌اند که البته دلیل اخراج آنان نیز از سوی پیمانکاران عدم نیاز عنوان شده است.

منابع خبری در استان گلستان از تعویق 5ماهه در پرداخت حقوق و مزایای بیش از 500 نفر از کارگران معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال شرق خبر می‌دهند.

به گزارش1تیرایلنا،کارگران این معدن گفتند:علی رغم گذشت سه ماه از سال جدید هنوز حقوق ماه‌های بهمن و اسفند93 و  همچنین حقوق اردیبهشت وخرداد سال جاری  به آن‌ها پرداخت نشده است.

یکی از کارگران معدن ذغال سنگ  «زمستان یورت » شمال شرق با اعلام نارضایتی از شرایط به وجود آمده در معدن، گفت: سال جاری فقط حقوق فروردین ماه پرداخت شده و هنوز از دستمزد باقی ماه‌های دیگر خبری نیست.

این کارگر ادامه داد: در شرایط فعلی اگر اعتراضی هم صورت گیرد مستقیما به اخراج کارگر منجر می‌شود.

به گفتهٔ این کارگر اردیبهشت ماه امسال 80 نفر از کارگران پیمانی معادن زمستان یورت به دلیل عدم نیاز از کار اخراج شده‌اند که البته دلیل اخراج آنان نیز از سوی پیمانکاران عدم نیاز عنوان شده است.

به گفته کارگران علاوه بر تعویق در پرداخت حقوق از سوی شرکت البرز شمال شرق، یکی از عمده‌ترین مشکلات کارگران این است که علی رغم کار طاقت فرسایی که انجام می‌دهند اصلا استراحتی ندارند و حقوق بسیار پایینی دریافت می‌کنند.

منابع خبری همچنین به مشکلات بیمه‌ای کارگران این شرکت معدنی اشاره کردند و بیان داشتند: متاسفانه چندین ماه است که بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده و دفترچه‌های درمانی عده زیادی از کارگران فاقد اعتبار است.

تجمع پرستاران بیمارستان سینا            دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات

پرستاران بیمارستان سینا در اعتراض به پرداخت نشدن معوقات خود، در محوطه این بیمارستان تجمع کردند .

بدنبال اعتراضات را تهدید کردند اگر به تجمع خود ادامه بدهید و با رسانه ها مصاحبه کنید از کار اخراج می شوید.

به گزارش1تیر واحدمرکزی خبر، در این تجمع حدود صد نفر از پرستاران و کارکنان بیمارستان حضور داشتند که با وساطت مسئولان بیمارستان به داخل ساختمان بیمارستان رفتند که به گفته تعدادی از پرستاران، تجمع در داخل ساختمان بیمارستان نیز ادامه پیدا کرد .

یکی از پرستاران اورژانس بیمارستان سینا گفت: پرستاران این بیمارستان یکسری معوقات عقب افتاده شامل کارانه داشتند .

وی افزود : مسئولان بیمارستان بعد از مدتی اعلام کردند که این معوقات را پرداخت می کنند اما پرداخت آن براساس عملکرد است نه سنوات .

این پرستار در ادامه گفت : بعد از پرداخت معوقات مشخص شد که میزان پرداختی ها هیچ تناسبی با سنوات پرستاران ندارد و میزان پرداختی ها کم است.

وی افزود : این موضوع با اعتراض پرستاران مواجه شد که در پی آن حساب تمام پرستاران و کارکنان را مسدود کردند تا کسی حق برداشت نداشته باشد.

این پرستار گفت :‌ به ما گفتند برای آزاد شدن شدن حساب ، باید پولی که از بابت معوقات به حساب شما واریز شده برگردانید .

وی افزود: این موضوع با اعتراض و تجمع پرستاران و پرسنل مواجه شد؛ اکنون نیز ما را تهدید کردند اگر به تجمع خود ادامه بدهید و با رسانه ها مصاحبه کنید از کار اخراج می شوید.

ادامه روندکاهش قدرت خرید کارگران – هزینه هر نفر ۸۰۰ هزار تومان شد

کارگران می گویند سیاست‌های کنترل تورم دولت خیلی روی اقلام مصرفی آنها تاثیرگذار نبوده و روند افت قدرت خریدشان همچنان ادامه دارد به نحوی که هزینه هر خانوار ۴ نفره در ماه ۳.۲ میلیون تومان شده است.

تامین معیشت و تنظیم دخل و خرج از بزرگترین و مهمترین چالش‌های خانوارهای ایرانی است و همه افراد جامعه از پُردرآمد و کم درآمد تا بی درآمد را با خود درگیر می کند. با این وجود، این مسئله برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه مانند خانوارهای کارگری از اهمیت ویژه تری برخوردار است و آنها با فشار بیشتری چالش های معیشتی و کسری درآمد را لمس می کنند.

بررسی‌ها نشان می دهد متناسب نبودن افزایش‌های سالیانه حقوق و دستمزد با رشد یکباره قیمت‌ها در مقاطع مختلف زمانی، باعث شده تا خانوارهای کارگری نتوانند ارتباط منطقی بین درآمدها و هزینه های خود برقرار کنند؛ از این رو آنها اغلب مجبور می‌شوند بخش‌هایی از نیازهای زندگی خود مانند تفریحات، سفرها، حتی بخشی از درمان و تحصیلات فرزندان را بزنند تا بتوانند منابع اندک مالی برای مخارج مهم تر مانند مسکن و خوراک داشته باشند.

افزایش مستمر قیمت کالاها و خدمات مصرفی، باعث شده تا کارگران همیشه با کسری معیشتی مواجه باشند. از سویی، ناتوانی دولت‌ها و مصلحت اندیشی‌های صورت گرفته باعث شده تا آنها در بسیاری از سال‌ها حتی نتوانند از افزایش دستمزدی به میزان رشد نرخ تورم برخوردار شوند.

افت شدید قدرت خرید کارگران حداقل بگیر

شاید به جرات بتوان گفت یکی از بدترین دوران‌های معیشتی کارگران در سال‌های اخیر در جریان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در فاز اول رقم خورد که پس از آن، بازارها با افزایش‌های یکباره و ناگهانی قیمت‌ها مواجه بود. کارگران معتقدند فاصله بین درآمد واقعی و هزینه های آنها در چند سال اخیر به شدت افزایش یافته است.

در اولین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، دولت به منظور مهار بازارها اقدام به افزایش بسیار ناچیز حداقل مزد کارگران گرفت و در آن سال با وجود تورم بالا، دستمزد کارگران تنها ۹ درصد افزایش یافت و این اقدام دستوری دولت باعث تشدید شکاف بین هزینه ها و درآمد کارگران شد؛ به ویژه اینکه پس از آن، دولت نتوانست در مهار بازارها و قیمت‌ها موفق باشد و موجی از افزایش‌های غیرمنطقی قیمت‌ها در کشور شکل گرفت.

حال در دو سال گذشته که دولت کارش را آغاز کرده، مرتبا گزارش‌هایی از کاهش سرعت رشد قیمت‌ها داده می شود و دولت معتقد است به دنبال بهبود سطح کیفیت زندگی مردم و کاهش هزینه های خانوار است اما کارگران می‌گویند باید ببینیم دولت چه محاسبه ای را در کدام اقلام انجام داده و طبق آن نرخ تورم کاهش یافته است، چون قیمت اقلام مصرفی خانوارهای کارگری در حال افزایش بوده و باعث تضعیف قدرت معیشتی آنها شده است.

 به عقیده کارگران، دولت بیش از ۳۰۰ قلم کالایی که ممکن است حتی یکبار نیز در زندگی آنها وارد نشود را بررسی و نرخ تورم را اعلام می‌کند در حالی که برای آنها کاهش هزینه های خوراک، مسکن، تحصیل، بهداشت و درمان، حمل و نقل و مواردی از این دست اهمیت دارد.

بخش هایی ازیک گزارش مهربتاریخ1تیر

رتبه دستمزد ایران؛ از آخر دوم!

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با انتشار نموداری، حداقل میزان درآمد کارگران در ٢٧ کشور عضو را منتشر کرده که در آن استرالیا بیشترین و مکزیک کمترین حداقل دستمزد را دارند. حداقل دستمزد کارگران مکزیکی هم به ازای هر ساعت کار پس از کسر مالیات ١.٠١ دلار معادل ٣٣٣٣ تومان است. با در نظر گرفتن حقوق ماهانه ٧٨٠‌هزار تومانی و متوسط کار ماهانه ١٩١ ساعت یک‌کارگر ایرانی، متوسط درآمد هر ساعت کارگران ایرانی ۴‌هزار تومان بوده که مقدار کمی بالاتر از مکزیک است.

با انتشار اطلاعات حداقل درآمد کارگران ۲۷ کشور عضو سازمان همکاری اقتصاد و توسعه، درآمد کارگران ایرانی با سایر کشورها مقایسه شد.

سازمان همکاری اقتصادی و توسعه با انتشار نموداری، حداقل میزان درآمد کارگران در ٢٧ کشور عضو را منتشر کرده که در آن استرالیا بیشترین و مکزیک کمترین حداقل دستمزد را دارند. بر این اساس، حداقل درآمد یک کارگر در استرالیا پس از کسر مالیات، ٩,۵۴ دلار آمریکا خواهد بود. با در نظر گرفتن نرخ دلار ٣٣٠٠ بازار آزاد، یک‌کارگر در استرالیا، به ازای هر ساعت کار پس از کسر مالیات ٣١.۵‌هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند. حداقل دستمزد کارگران مکزیکی هم به ازای هر ساعت کار پس از کسر مالیات ١.٠١ دلار معادل ٣٣٣٣ تومان است. با در نظر گرفتن حقوق ماهانه ٧٨٠‌هزار تومانی و متوسط کار ماهانه ١٩١ ساعت یک‌کارگر ایرانی، متوسط درآمد هر ساعت کارگران ایرانی ۴‌هزار تومان بوده که مقدار کمی بالاتر از مکزیک است.

در این فهرست، لوگزامبورگ در جایگاه دوم بالاترین میزان حداقل دستمزد به ازای هر ساعت کار قرار دارد و یک کارگر به ازای هر ساعت کار حداقل ٩,٢۴ دلار معادل ٣٠.۵‌هزار تومان دستمزد دریافت می‌کند. بلژیک هم در جایگاه سومین قرار دارد. آمریکا هم در جایگاه یازدهم ایستاده است. حداقل دستمزد هر کارگر در آمریکا معادل ٧.٢۵ دلار به ازای هر ساعت کار است که پس از کسر مالیات معادل ۶.٢۵دلار خالص و برابر با ٢٠‌هزار تومان است.

منبع:شهروند-1تیر

جان باختن دو کارگرجوان درچاه یک مرغداری  شهرستان مهدیشهر سمنان

دو کارگر جوان یک واحد مرغداری در شهرستان مهدیشهر استان سمنان که برای تعمیر پمپ درون چاه رفته بودند، هنگام خروج، سقوط کردند و جان باختند.

به گزارش1تیرایرنا بنقل از مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان و برابر اعلام معاونت عملیات این فرماندهی، این حادثه ساعت 11 و 30 دقیقه روز یکشنبه در یک واحد مرغداری در حوالی روستای خرند شهرستان مهدیشهر رخ داد.

بنا به گفته های مالک مرغداری، این دو کارگر مرغداری برای تعمیر پمپ آب به عمق چاه رفتند که هنگام خروج، به علت فشار زیاد گاز و نداشتن تعادل، به درون چاه سقوط کردند.

اقدام تیم های امدادی آتش نشانی و هلال احمر برای نجات مصدومان کارساز نبود و اجساد کارگران مرغداری توسط آنان از چاه خارج شد.

مصدومیت 10کارگرزن شالیزاردرنکا بدنبال وانت باری( سرویس) رفت وآمدشان

رئیس اورژانس مازندران گفت: واژگونی نیسان در نکا 10 زخمی بر جای گذاشت که همگی ازکارگران زن شالیزاربودند.

به گزارش1تیرفارس،فرهاد مصدری از انحراف شدید نیسان به کنار جاده و برخورد با فنس‌باغ در ساعت پنج صبح امروز در منطقه بایع‌کلا نیروگاه نکا خبر داد و گفت: در این سانحه 10 نفر از سرنشینان نیسان که همگی خانم بودند به شدت مصدوم شدند.

وی بیان کرد: برای انتقال مصدومان این سانحه نیز سه دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شد که بیماران این سانحه به بیمارستان بوعلی و امام حسین نکا منتقل شدند. دو نفر از مصدومان این سانحه به دلیل برداشتن جراحت نیاز به مراقبت بیشتر دارند.

بنابهمین گزارش، با توجه به شروع کار اراضی شالیزاری در مازندران، انتقال کارگران زن برای رسیدگی به امور کشاورزی در این فصل سال با ماشین‌های باری انجام می‌شود، در چند روز گذشته نیز یک دستگاه نیسان در حین انتقال کارگران که همه آن زن بودن از زمین شالیزاری به منزل در اثر برخورد با کامیون سبب مجروحیت سرنشینان این خودرو شده بود.

اول تیرماه1394

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.