این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

کارگری10تیر1394

– تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان مقابل استانداری دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،پرداخت حقوق وحق بیمه

– تجمع کارگران شرکت پیمانکاری فرزکهن مقابل سازمان منطقه آزاد قشم دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق

– تهدید پرستاران معترض ازجانب رئیس دانشگاه علوم پزشکی

– تجمع پرستاران بیمارستان الزاهرای اصفهان دراعتراض به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

– عدم پرداخت مطالبات کارگران اخراجی بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان ازطرف کارفرمای شرکت پیمانکاری ثمین صنعت فردان

– تعطیلی 500تا600واحدصنعتی دراستان فارس

– تجمع ساکنین مجتمع مسکونی فاتحان فجر مینودر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی

– تجمع اعتراضی ساکنان شهرک نگین زنجان مقابل شهرداری

– اظهارات خانواده های کارگران جان باخته پالایشگاه شازند پس از 2ماه!

– یک کارگر زیر خروارها شن در نهاوند جان باخت

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان مقابل استانداری دراعتراض به عدم تبدیل وضعیت،پرداخت حقوق وحق بیمه

کارگزاران مخابرات روستایی از مهرماه 93 تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده اند

روزچهارشنبه10تیر،حدود 30 نفر از کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان ، در اعتراض به آنچه رعایت نشدن قانون درباره خود و نیز دریافت نشدن حقوق، و بیمه نشدن عنوان می کردند، در مقابل استانداری تجمع کردند.

به گزارش10تیرایرنا،یکی از تجمع کنندگان ، هدف این تجمع را امتناع شرکت مخابرات خوزستان از اجرای قانون عنوان کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود افزود:250 نفر کارگزار مخابرات روستایی خوزستان که سابقه برخی از آنها به سال 65 می رسد تاکنون به صورت قراردادی و بدون پرداخت حق بیمه کار می کردند.

وی اظهار کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در پارسال که اسفند گذشته از سوی دولت ابلاغ شده تمام کارگزاران باید تا موعد بازنشستگی زیر نظر مخابرات ادامه فعالیت دهند.

وی با بیان اینکه این مصوبه در تمام استان ها به جز خوزستان اجرایی شده گفت: مخابرات خوزستان از اجرای این مصوبه ممانعت کرده و با وجودی که مهلت امضای قرادادها تا پنج تیر بوده اما هنوز هیچ قراردادی به شهرستان ها نرسیده است.

به گفته وی، مشخص نیست به چه دلیلی مخابرات خوزستان قراردادی که مجلس و تمام ارگان های نظام آن را مصوب کرده اند تایید نمی کند، به نظر می رسد مخابرات خوزستان برای کاهش هزینه ها از اجرای آن سرباز زده است.

وی افزود: کارگزاران مخابرات روستایی از مهر 93 تاکنون حقوق خود را دریافت نکرده اند.

تجمع کارگران شرکت پیمانکاری فرزکهن مقابل سازمان منطقه آزاد قشم دراعتراض به عدم پرداخت 3ماه حقوق

صبح روزدوشنبه8تیر،بیش از یکصد نفر از کارگران شرکت پیمانکاری فرزکهن قشم در اعتراض به عدم دریافت حقوق خود در مقابل سازمان منطقه آزاد قشم تجمع کردند.

نماینده کارگران شرکت پیمانکاری فرزکهن: قبل از برگزاری این تجمع بارها و بارها با سرپرست شرکت فرزکهن صحبت کردیم ولی او به جای پرداخت حقوق تهدید به اخراج معترضین کرد.

به گزارش9تیرکیهان،نماینده کارگران معترض گفت: 3 ماه است که حقوق ما توسط شرکت فرزکهن واریز نشده و این در حالی است که شرکت مزبور تحت نظارت سازمان منطقه آزاد قشم قرار دارد. وی تعداد افراد در استخدام شرکت فرزکهن را 160 نفر عنوان و تصریح کرد: در این مدت هیچ کارگری از شرکت فرزکهن پولی دریافت نکرده و حتی برخی‌ها از اسفند ماه سال گذشته حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده‌اند.

  نماینده کارگران اظهار داشت: قبل از برگزاری این تجمع بارها و بارها با سرپرست شرکت فرزکهن صحبت کردیم ولی او به جای وعده پرداخت تهدید به اخراج معترضین کرد.

 یکی دیگر از کارگران درباره  مشکلات محل کار خود گفت: وسیله نقلیه برای تردد به محل کار نداریم و مجبوریم پیاده خود را به محل کارمان برسانیم.

یکی دیگر از کارگران معترض نیز گفت: به دلیل کمبود امکاناتی که شرکت در اختیار ما می‌گذارد گاهی مجبوریم با دست خالی زباله‌ها را جمع‌آوری کنیم.

تهدید پرستاران معترض ازجانب رئیس دانشگاه علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: با پرستارانی که در زمان شیفت کاری خود بخش را به تعطیلی کشانده و دست به اعتراض زده اند؛ برخورد می شود .

به گزارش10تیر ائل ، صومی،  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز بعدازظهر روز گذشته و در حاشیه نشست خبری در خصوص عملکرد این دانشگاه در حوزه بهداشت و درمان و در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اعتراضات پرستاران بیمارستان های مختلف تبریز نسبت به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد با تاکید بر مواضع قبلی خود ،در خصوص خبر اخراج و تنزل شغلی پرستاران معترض، گفت: اعتراضات اغلب پرستاران در خارج از شیفت کاری آنان بوده است. ولی با پرستارانی که در زمان شیفت کاری خود بخش را به تعطیلی کشانده و دست به اعتراض زده اند؛ برخورد می شود البته تاکنون تصمیم مشخصی در مورد نوع این برخورد انجام نشده است.

تجمع پرستاران بیمارستان الزاهرای اصفهان دراعتراض به اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

پرستاران بیمارستان الزاهرای اصفهان با افزایش روزانه مشکلات این جامعه و اعتراض آنان نسبت به طرح‌های تصویب شده در وزارت بهداشت با تجمع خود نسبت به عدم اجرای صحیح طرح«پرداخت مبتنی بر عملکرد» اعتراض کردند.

به گزارش10تیر صاحب نیوز، پرستاران بیمارستان الزاهرای اصفهان با افزایش روزانه مشکلات این جامعه و اعتراض آنان نسبت به طرح‌های تصویب شده در وزارت بهداشت با تجمع خود نسبت به عدم اجرای صحیح طرح «پرداخت مبتنی بر عملکرد» اعتراض کردند.

این پرستاران علت اصلی اعتراض خود را دیدگاه متفاوت وزارت بهداشت و مسوولان نسبت به کادر درمانی اعلام کرده و معتقدند که پرستاران به دلیل سختی کار بیشتر از دیگر گروه‌های بهداشت و درمان نیازمند توجه به عدالت شغلی هستند که البته این کار در کشور به نحوی به نفع پزشکان پیش رفته است.

لازم به ذکر است این طرح از همان ابتدای مطرح شدن با مخالفت‌های شدیدی از سوی جامعه پرستاری روبرو شد و پرستاران دیدگاه مناسبی نسبت به آن نداشتند.

بسیاری از پرستاران معتقدند که طرح ” پرداخت مبتنی بر عملکرد” طرح قانون بهره‌وری” را زیر سوال برده و با فلسفه این قانون در تضاد است، این فرمول بسیار پیچیده و در هم تنیده شده و نیازمند بازنگری اساسی است.

علت تجمع پرستاران در سطح کشور در چند روز گذشته و پیچدگی این موضوع را می توان در بدقولی چندماهه وزارت بهداشت دانست چراکه با قولی که داده بودند قرار بر رفع مشکلات صنف پرستاران داده شده بود که متاسفانه به آن عمل نشده است.

عدم پرداخت مطالبات کارگران اخراجی بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان ازطرف کارفرمای شرکت پیمانکاری ثمین صنعت فردان

80 نفر از کارگران پیمانکاری بخش حمل ونقل «پالایشگاه آبادان» با وجود خاتمه یافتن رابطه استخدامی هنوز موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده‌اند.

به گزارش10تیرایلنا،کارگران یاد شده از طریق شرکت پیمانکاری «ثمین صنعت فردان» به مدت 20 ماه در بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان مشغول به کار بودند که با وجود گذشت هشت ماه از زمان قطع همکاری آنها هنوز موفق به انجام تسویه حساب نشده‌اند.

برپایه این اطلاعات کارگران یاد شده تا به این لحظه برای وصول مطالبات خود از طریق مراجع تشخیص و حل اختلاف اقدام کرده‌اند و با وجود دریافت احکام قانونی هنوز برای وصول بخشی از  مزایای حق سنوات خدمت و حق عیدی خود را در طول سال 92، 8ماه  سال 93، حق بیمه، مرخصی، اضافه کاری‌های عادی و جمعه کاری‌ها معطل مانده‌اند.

کارگران درباره نتایج شکایت به اداره کار گفتند: با وجود آنکه اداره کار اروند رود در 27 اسفند ماه حکم پرداخت مطالبات معوق کارگران را  صادر کرد اما تا این لحظه پیمانکار در مقابل این حکم مقاومت کرده ودر نهایت پرونده شکایت کارگران برای اجرای حکم به دادگستری ارجاع شد.

بنا به گفته کارگران، با وجود آنکه آنها چند بار به پشتوانه رای دادگاه برای حقوق معوقه خود حکم توقیف اموال شرکت ثمین صنعت را دریافت کرده‌اند اما کارفرما در هر دوره با  اعتراض به این حکم، مانع از اجرای حکم شده است.

همچنین این کارگران می‌گویند که دادگستری آبادان تاکنون سه مرتبه پس از ابلاغ حکم به پیمانکار شرکت ثمین صنعت اقدام به برداشت پول از حساب پیمانکار  نموده  است اما در نهایت بازهم پیمانکار با  دریافت دستور توقف از دیوان عدالت اداری جلوی پرداخت طلب کارگران را گرفته است.

بنا به گفته کارگران، کارفرمای شرکت ثمین صنعت فردان به هر کارگر بخش حمل و نقل پالایشگاه حدود 3تا 8 میلیون تومان بدهی دارد اما پیمانکار این طلب کارگران را رد می‌کند.

کارگر ان در خاتمه سخنان خود تاکید کردنذ: آنچه کارگران از مسئولان می‌خواهند دریافت مطالباتشان است

تعطیلی 500تا600واحدصنعتی دراستان فارس

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد صنعتی در استان تعطیل‌ شده که اکثر کارگران به سمت کشاورزی رفته‌اند در حالی‌که استان با بحران خشک‌سالی روبه‌رو است.

به گزارش 10تیرایسنا، علی همتی در جلسه شورای کشاورزی استان فارس با تاکید براینکه برگزاری جلسات بدون بازخورد، بازی دادن مردم است، اضافه کرد: پتروشیمی و فولاد فارس برای تداوم فعالیت نیازمند آب است.

معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری فارس نیز در این جلسه خواستار توجه جدی به اجرای طرح آمایش کشاورزی و اصلاح الگوی کشت شد.

احد جمالی، تبعات خشکسالی را بسیار جدی دانست و تاکید کرد: تمام حرکت‌های انجام شده در عرصه‌های مختلف باید دانش‌بنیان باشد تا تاثیرگذاری مناسبی را شاهد باشیم.

تجمع ساکنین مجتمع مسکونی فاتحان فجر مینودر در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی

تجمع ساکنین مجتمع مسکونی فاتحان فجر مینودر از جلو اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شروع و به سالن جلسات این اداره کشیده شد.

به گزارش 10تیرباشگاه خبرنگاران،این مجتمع مسکونی در خیابان 13 آبان شهرک مینودر و 428 واحد و 33 بلوک دارد.

رسیدگی به تخلفات این تعاونی مسکن از خواسته های ساکنین معترض این مجتمع بود.

محمدی یکی از اعضای این مجتمع مسکونی گفت: از سال 83 برای ساخت این واحد پول واریز کردیم و قرار بود این واحدها را 2 ساله تحویل دهند اما ده ساله شد .

بگفته ی وی ، در ابتدا قرارشد 5 میلیون تومان به صورت نقد پرداخت و 8 میلیون تومان هم بصورت وام باشد .

اما 5 میلیونی که بصورت نقد بود سال به سال زیاد شد تا به 30میلیون رسید و وام 8 میلیونی هم به 25 میلیون رسید و 4.5 میلیون هم سود مشارکت به آن اضافه شد و قسط این وام ماهیانه 300 هزار تومان به مدت 15 سال است .

سلطانی دیگر عضو این تعاونی گفت: قرار بود هر واحدی 85 متر بعلاوه ی 7 متر انباری باشد، در حالیکه واحدهای تحویلی 81 و 86 متری با انباری 5 متری بود و میزان پرداختی برای هر دو متراژ یکسان است . البته 133 نفر هم واحد 79 متری دارند .

جعفری افزود: بعضی از اعضا هم به دلیل دیرکرد پرداختی هایشان نتوانستند در این مجتمع واحد داشته باشند و در ناحیه شهری مهرگان به انها واحد دادند و از انها برای تحویل واحد شان ، 50 میلیون چک تضمینی می خواهند .

سلطانی اضافه می کند : همه ی هزینه پرداخت شده ولی فقط واحدها را تحویل گرفتیم وضعیت انباری ،پارکینگ و محوطه مشخص نیست ، بعضی از بلوک ها اسانسور ندارد و ما بقی بلوک ها هم آسانسور استاندارد ندارد .

شعبانی یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: هزینه انشعابات را گرفته اند ولی کنتورها مشترک است.

شعبانی افزود: کیفیت ساخت و ساز پایین و هزینه ها بالاست .

دهباشی هم از اینکه هنوز اعضا موظف به پرداخت پول هستند بدون اینکه صورت حسابی پرداخت شود و قیمت تمام شده را عنوان نمیکنند، گله مند است .

وی اضافه کرد: در حال حاضر هم برای گرفتن سند موقت هر واحد باید 75 هزار تومان به حساب فردی به نام اصلان فرمان بریزیم ،در صورتیکه نباید به حساب شخصی کسی پول واریز کرد.

ایران دوست هم از تخلف دیگر این تعاونی گفت: تعاونی از جانب اداره کار بنرهایی نصب کرده مبنی براینکه کلیه اعضایی که واحدشان را تحویل گرفتند از عضویت تعاونی خارجند این در حالی است که مافقط واحدمان را تحویل گرفتیم تکلیف انباری ،پارکینگ و اسانسور هنوز نامعلوم است و همچنین اداره کار هم از نصب بنر ها بی خبر است .

در پایان این جلسه که با حضور بابایی مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد ، مقرر شد:

وضعیت عضویت اعضا در تعاونی مشخص شود ،نامه ای مبنی بر غیر قانونی بودن نصب بنر ها ارسال شود ،در زمینه کارشناسی به شورای حل اختلاف نامه زده شود مبنی بر اینکه تا حالا چه اقداماتی شده است ؟

کارشناسان اداره تعاون و مسکن وشهر سازی به طور مشترک از پروژه بازدید و نواقص مورد ادعای اعضا را بررسی کنند .

تجمع اعتراضی ساکنان شهرک نگین زنجان مقابل شهرداری

صبح امروز10تیر،جمعی از ساکنان شهرک نگین زنجان در اعتراض به مشکلات این شهرک مقابل شهرداری مرکزی زنجان تجمع کردند.

به گزارش 10تیرفارس ،صبح امروز جمعی از ساکنان شهرک نگین زنجان در مقابل شهرداری مرکزی زنجان تجمع کرده و خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

یکی از معترضان با بیان اینکه از پنج سال پیش در این شهرک ساکن است، افزود: طی این مدت بارها وعده حل مشکلات از سوی مسئولان داده شده است.

حسین مولایی با اشاره به اینکه مشکلات شهرک نگین بین شهرداری و شرکت تعاونی مربوطه در حال پاسکاری است، تصریح کرد: مسئولان شرکت تعاونی می‌گویند که مبلغ مورد نیاز برای آسفالت خیابان‌های شهرک نگین را به شهرداری زنجان پرداخت کرده و در واقع شهرداری به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی مبلغ پرداخت شده به شهرداری زنجان را 150 میلیون تومان در چند سال پیش اعلام کرد و افزود: با وجود همه این حرف‌ها ساکنان شهرک نگین زنجان هیچ خدمتی را طی پنج سال گذشته دریافت نکرده‌اند.

بر اساس گفته حاضران در تجمع صبح امروز، شهرک نگین زنجان 280 خانوار دارد که اقدامات مربوط به خدمات شهری از جمله جمع‌آوری زباله دارای مشکلاتی است.

حضور سگ‌های ولگرد در این شهرک از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی معترضان بود که زندگی و رفت و آمد را برای بانوان و کودکان ساکن در شهرک نگین غیرممکن کرده است و والدین مجبور هستند، کودکان خود را اسکورت کنند.

بر اساس گفته عباسی یکی دیگر از معترضان حاضر در مقابل شهرداری زنجان گرد و خاک ناشی از عدم آسفالت خیابان‌های شهرک نگین زندگی ساکنان در شهرک نگین را دچار اختلال کرده و شهرداری زنجان به مراجعات متعدد مردم این شهرک توجهی نمی‌کند.

بر اساس گفته معترضان شهرداری زنجان خواهان دریافت مابه‌التفاوت قیمت آسفالت برای ارائه خدمات است.

اظهارات خانواده های کارگران جان باخته پالایشگاه شازند پس از 2ماه!

بازماندگان سه کارگری که در جریان حادثه پالایشگاه شازند براثر تنفس گاز سولفید هیدروژن جان خود را از دست داده بودند می‌گویند با گذشت بیش از دو ماه هنوز از طرف کارفرما با آنها تسویه حساب نشده است.

 به گزارش10تیرایلنا،«احد مولایی» که برادرش «محمود مولایی» یکی از سه کارگر کشته در حادثه روز هفتم اردیبشهت ماه پالایشگاه شازند است  با اعلام این خبر گفت: نه از طرف پالایشگاه شازند و نه از طرف پیمانکاری که برادرم به اتفاق دو همکاران دیگر کشته‌ شده‌اش در استخدام او بودند هنوز بابت تسویه حساب آخرین مطالبات آنها اقدامی نکرده‌اند.

وی یادآور شد: این سه نفر از نیمه دوم فرودین ماه که تعطیلات نوروزی خاتمه یافت برای انجام پروژه تعمیرات دوره‌ای اساسی (overhaul)پالایشگاه شازند بصورت موقت توسط پیمانکار استخدام شدند و تا روز هفتم اردیبهشت ماه که در یکی از برج‌های مستقر در واحد 18 این پالایشگاه دچار حادثه شدند به دستور کارفرما مشغول فعالیت بودند.

وی یادآور شد: در اصل این عوارض ناشی از تنفس گاز سولفید هیدروژن بود که بعد از حادثه هفتم اردیبهشت ماه برادرم و همکار انش را از محیط پالایشگاه راهی بیمارستان کرد و اگر نه آنها هیچ دلیل و یا برنامه‌ای برای ترک کار خود نداشتند و تازه بعدا مطلع شدیم که در وقع این حادثه کارفرما و پیمانکار بی‌تقصیر نبوده‌اند.

مولایی در ادامه با بیان اینکه برادر و دو همکار حادثه دیده او به ترتیب در روزهای یازدهم، پانزدهم و هفدهم اردیبهشت ماه و در تخت بیمارستان  جان خود را از دست دادند گفت: بعید می دانم که از نظر قانونی بتوان مدعی شد که وقوع حادثه کار رابطه استخدامی آنها را با کارفرما برهم زده باشد.

وی ادامه داد: با این حال هنوز بابت حدود یک ماهی که این کارگر کشته شده پالایشگاه شازند در پروژه تعمیرات اساسی مشغول کار بودند با خانواده‌های آنها تسویه حساب نشده است.

مولایی در عین حال از برقراری مقرری تامین اجتماعی به خانواده‌های سه کارگر کشته شده  حادثه روز هفتم اردیبهشت خبر داد و گفت: نمی‌دانیم براساس کدام منطق قانونی حداقل مستمری به خانواده‌های بازمانده این کارگران پرداخت می شود.

وی افزود: بصورت مشخص برادر من نزدیک به 15 سال بابت کار در پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی دارای سابقه سخت و زیان آور بود و تازه پرداختی حق بیمه‌اش هم رقم بالایی بود  بنابراین اگر این اتفاق برای او نیافتاده بود تا چند سال دیگر بصورت پیش از موعد بازنشسته می‌شد و مستمری بیشتر از حداقل قانونی دریافت می کرد.

مولایی بابیان اینکه روز گذشته برای پیگیری این مسائل به وزارت نفت در تهران مراجعه کرده بودند افزود: در مورد پرداخت دیه و خسارت مالی به خانواده کارگران کشته شده نیز تا این لحظه هنوز اتفاق جدیدی نیفتاده است.

یک کارگر زیر خروارها شن در نهاوند جان باخت

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان نهاوند گفت: یک کارگر زیر خروارها شن در یک واحد صنعتی واقع در روستای لیلی یادگار شهرستان نهاوند جان باخت.

به گزارش10تیرایلنا،محمد تقی شهبازی روز چهارشنبه افزود: پس از دریافت خبری مبنی بر ریزش شن انباشته شده موجود در یک واحد صنعتی و کارگاهی تیمهای هلال احمر به همراه یک دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی توضیح داد: فرایند کار این کارخانه ماسه بدین گونه است که ماسه را از معدن خارج و در داخل محوطه روی هم انباشته می کند.

وی افزود: این کارگر به شن دپو شده در وسط کارخانه ماسه نزدیک شده که به یکباره کوه ماسه ریزش کرده و کارگر زیر آن دفن می شود.

وی اضافه کرد: پس از خارج کردن این کارگر از زیر کوه شن مشخص شد که وی از ناحیه گردن دچار آسیب شده بگونه ای که شکستگی گردن موجب خفگی او شده است.

شهرستان نهاوند با دارا بودن 190 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.

دهم تیرماه1394

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.