‍ فدراسیون اتحادیه های کارگری جهانی تقاضای اعدام برای ١٧ راننده اعتصابی را محکوم میکنند و خواهانه آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها هستند! 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری (آی تی یو سی) ، فدراسیون بین المللی ترانسپورت (آی تی اف)، آموزش بین المللی (ای وان)، اتحادیه صنعتی جهانی، اتحادیه بین المللی غذا، کشاورزی، هتل، رستوران، تغذیه و دخانیات و انجمن کارگران متحد (آی یو اف) و کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بین المللی که در مجموع بیش از ٢٠٠ میلیون نفر از کارگران را در سراسر جهان در بر میگیرند، طی نامه ای شدید الحن خطاب به خامنه ای خواست اعدام ١٧ راننده اعتصابی کامیون در ایران توسط دادگاه استان قزوین را محکوم کرده اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است:
“طرح مجازات اعدام آنهم برای اعتصاب شنیع ترین و جدی ترین شکل پایمال کردن حقوق کارگران است. تلاش برای بکار گرفتن حادترین و شدیدترین مجازاتها بخاطر فعالیتهای محق اتحادیه ای با این هدف که امنیت کشور خودرا بالا ببرید برای ما جای نگرانی جدی دارد و نشان میدهد که قوه قضائیه در کشور شما از استقلال برخوردار نیست. این بهیچ وجه در هیچ کجای جهان قابل قبول نیست که کارگران بخاطر دفاع از حقوق پایه ای و اقتصادی خود اعدام شوند. به همین دلیل ما قویا از شما میخواهیم که تمام اتهامات علیه رانندگان دستگیر شده فورا و بی قید و شرط لغو شود و سلامت آنها کاملا تضمین گردد .”
فدراسیون اتحادیه های کارگری جهانی در نامه اعتراضی خود از حکومت ایران خواسته اند که فورا هر گونه تقاضای اعدام برای این کارگران را پس بگیرد و با رهبران راننده کامیون برای عملی کردن خواستهایشان وارد مذاکره شود. قبلا نیز “استیون کاتن”‌ دبیرکل فدراسیون جهانی کارگران حمل و نقل طی نامه ای جداگانه شدیدا اظهارات محسن کرمی را محکوم ‌ و خواستار مداخله سازمان بین‌المللی کار “آی ال او” در این مورد شده بود. همچنین اتحادیه های کارگران حمل و نقل ویرجینیای آمریکا، دانمارک، کانادا و هلند حمایت خود را از مبارزات و خواستهای رانندگان کامیون و کامیونداران در ایران اعلام کرده بودند.
چنین ابعاد جهانی ای از همبستگی از سوی بزرگترین اتحادیه های کارگری جهانی نشانگر انعکاس وسیع بین المللی اعتصاب قدرتمند رانندگان کامیون در ایران است. با اتکاء به چنین ابعاد وسیع همبستگی جهانی کارگری، رانندگان کامیون امروز در موقعیت بسیار قویتری برای جلوبردن کارزار خود برای آزادی همکاران بازداشتی شان قرار دارند و این برای آنان و تمام کارگران در ایران بسیار امید بخش است.
هم اکنون ٢۵۶ راننده اعتصابی کامیون در بازداشت بسر میبرند. پرونده های آنان برای محاکمه به دادگاه ارسال شده است. از جمله یکی از این رانندگان بازداشتی در شیراز بخاطر شرکتش در اعتصاب تحت عناوین مسخره ای چون اخلال در نظم عمومی و امنیت، تخریب البسه پلیس به هفت سال و نیم حبس محکوم شده است.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی(فری دم ناو) از تشکلهای کارگری و نهادهای انساندوست در سراسر جهان خواستار است که به کارزار جهانی برای آزادی رانندگان اعتصابی بازداشتی در ایران بپیوندند و جمهوری اسلامی را به خاطر این سرکوبگری ها محکوم نمایند. جمهوری اسلامی، حکومت اعدام و سرکوب است. جمهوری اسلامی پایه ای ترین حقوق کارگران از جمله حق تشکل، حق اعتصاب و حق تجمع را به رسمیت نمی شناسد و کارگر اعتصابی را تهدید به اعدام میکند. جای چنین رژیم در سازمان جهانی کار و هیچکدام از مراجع بین المللی نیست. جمهوری اسلامی باید از سازمان جهانی کار اخراج شود.
برای دسترسی به متن نامه فدراسیون اتحادیه های کارگری جهانی در محکومیت تهدید ١٧ راننده کامیون در قزوین به اعدام، به لینک زیر مراجعه کنید. ترجمه فارسی آن ضمیمه است.
https://www.ituc-csi.org/global-union-federations-denounce
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
٢٧ مهر ٩٧، ١٩ اکتبر٢٠١٨
shahla.Daneshfar2@gmail.com
http://free-them-now.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.