«‌استقلال، آزادی»؟!: هوشنگ طالع

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دکتر_هوشنگ_طالع

به دنبال اعلام بسته‌شدن « ابعاد احتمالی نظامی پرونده‌ی هسته‌ای ایران » ، هنری انشر نماینه‌ی آمریکا در کارگزاری      ( آژانس ) جهانی انرژی هسته‌ای گفت : هرچند ما یکی از بخش‌های مهم را امروز در این جا بسته‌ایم ؛ اما باید بدانیم که ما توانایی آژانس را برای تحقیق در باره‌ی همه‌ی نگرانی‌های بالقوه‌ای که ممکن است دوباره ایجاد شود ، نبسته‌ایم .

آقای یوکیا آمانو در باره‌ی « نقطه‌های خاکستری » گفت : ما هنوز از مسایل موشکی ایران ، پارچین و آزمایش‌های ایران خبر نداریم . عکس‌های هوایی نشان می‌دهند که تاسیساتی وجود دارد .

وی هم‌چنین در نشست خبری پس از جلسه شورای حکام گفت : میان ایران و آژانس سابقه‌ای از بی اعتمادی وجود دارد و هنوز  « نقاط خاکستری » با ایران باقی مانده است

یوکیا آمانو هم‌چنین در باره‌ی روز اجرای توافق وین ( برجام ) گفت :  هنوز ایران باید کارهایی انجام دهد : « وقتی ما تایید کردیم همه‌ی این گام ها از سوی ایران برداشته شده است ، توافق عملا اجرایی می‌شود » .

وی با بیان این که آژانس نظارت بر برنامه هسته ای ایران را ادامه خواهد داد گفت  : ما هنوز از مسایل موشکی ایران ، پارچین و آزمایش های ایران خبری نداریم و تصاویر هوایی نشان می دهد که تاسیساتی وجود دارد .

از سوی دیگر ، دیروز سخن‌گوی کاخ سفید اعلام کرد که رییس جمهور اوباما در صورت لزوم ، تحریم‌هایی را برای مسایل موشکی ایران اعمال خواهد کرد .

بدین سان ، پس از آن که آخرین «‌پیچ و مهره‌های » صنایع هسته‌ای به « دست ‌توانای » دولت یازدهم ( روحانی ـ طریف ـ صالحی )  «  قهرمانه » باز شد ، تحریم‌ها بر سر مسایل موشکی آغاز می‌گردد .

چند ماه بعد دوباره دولت با یک « ‌نرمش قهرمانانه » و در میان هلهله و شادی « کارناوال‌چیان به سبک ریو » و فریاد‌های رسای « مرگ بر آمریکا »  به بهانه‌ی « رفع تحریم‌ها » ، پیچ و مهره‌های صنایع موشکی را نیز از هم خواهند گسیخت .

به دنبال « خلع‌سلاح هسته‌ای » ایران و از میان بردن امکان « بازدارندگی » در برابر یورش هسته‌ای احتمالی ، با « خلع سلاح موشکی »‌ استقلال ایران بیش از پیش خدشه‌دار می‌گردد و کشور به طور کامل به یک کشور « وابسته » ‌بدل خواهد شد . آن هنگام «‌استقلال »‌کشور نیز به « آزادی » خواهد پیوست .

پنج‌شنبه 26 آذرماه 1394 ـ هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.