۵ نکته در باره سخنان پسر شاه، 

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

۱- سخنان رضا پهلوی نه تنها از نظر استراتژیک به سود مبارزان داخل و خارج و برای اپوزیسیون نیمه متشکل مفید نبود بلکه برای خودش یک اشتباه بزرگ  و دور از واقعیت موجود در جامعه زخم خورده ایران بود.
۲- راهکارهای ارائه شده در این کنفرنس، نه از نظر کمک فکری و ارائه چشم انداز به  مقاومت اجتماعی، نه از نظر تاکتیک های مقاومت های مدنی و شورشی نه تنها ناشیانه بلکه به مراتب عقب‌تر آنچه که در جامعه در حال انجام شدن است بودند.
۳- این سخنان به راحتی نشان میدادند که کسی از دور میخواهد به مناسبت موقعیت اجتماعی خاص خود بخشی از حرکت مردم مطالبه گر را مال خود کند و به مخالفتان رژیم و معترضان و تظاهرکنندگان جان بر کف که برای نان و آب و معیشت تلاش میکنند درس‌های ناشیانه و تکراری بدهد. این بیانات در من رفتار اسنادی تداعی کرد بی مایه، که به واسطه روابط وارد کلاس درسی میشود که محتوی آموزش تدریس خود  را از نظر تئوری و تجربیات عملی نمی شناسند اما ادعا استادی و شناخت انرا میکند، به تجربه شاهد بوده ام که دانشجویان تیز هوش که هم برنامه آموزشی رامی‌شناسند و هم اهداف و متد درس را بهتر از او میدانند او را پس از ساعتی از کلاس بیرون می اندازند.
۴- چنین اقدامی نشان داد که هنوز عوامفریبی «همه باهم» خمینی و امثال او که در واقع همان «همه با من» است در سر برخی وجود دارد، رضا پهلوی که یک شاهزاده است بهتر پا در کفش جمهوریخواهی نکند. او اگر توانست طرفداران خود را متشکل کند آنگاه تجربه ها خواهد آموخت و سختی های این راه پر از مخاطره و بر پیچ و خم را خواهد چشید و انگاه شاید بتواند آنها بکار گیرد.
۵- این سخنان و برخورد خامنه‌ای جلاد  ایجاب میکند که بگویم : جا دارد که جمهوری‌خواهان دموکرات و لائیک و خواهان سرنگونی  یا  گذار از جمهوری اسلامی در داخل و خارج  خواسته شود که وارد جدال و بحث با عوامل غیر جمهوریخواه نشوند کماکان به ایجاد و تشکل احزاب و گروههای همگرا ادامه دهند، خود را متشکل نمایند و  قطب یا آن سامانه بزرگ و همساز جمهوریخواهی را زمینه سازی کنند. جنگ ما جنگی قاطعانه و بدون مماشات، دور از عوامفریبی،  شفاف، هدفمند، مستقل و آزاد با تمامیت نظام جمهوری اسلامی است که از  درندگی بی‌نظیری برخوردار است، جنگ ما برای استقرار دموکراسی و لائیسته و رفاه عمومی و تمامیت ارضی ایران و دوستی با مردمان و دول جهان است.
با احترام فراوان #فرهنگ_قاسمی_سخنگوی_حزب_جمهوریخواه_سوسیال_دموکرات_و_لائیک_ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.