۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

تاریخ انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 در ایران مشخص شد

تهران- ایرنا

رییس ستاد انتخابات کشور اعلام کرد: وزارت کشور دو تاریخ را برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری پیشنهاد کرده بود که شورای نگهبان با برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موافقت کرد.

به گزارش ایرنا، جمال عرف روز دوشنبه در نشست خبری افزود: مقررات مرحله دوم انتخابات 21 شهریورماه مجلس یازدهم مانند مرحله اولیه اعمال خواهد شد یعنی افراد باید استعفای خود را ۶ ماه قبل از انتخابات ارائه دهند و سپس ثبت‌نام کنند.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات ۱۴۰۰ گفت: تقویم انتخابات ریاست جمهوری از اسفند آغاز می‌شود که آن هم مرحله استعفا برای متولیان امر است که سه ماه قبل از شروع باید انجام شود. وضعیت انتخابات شوراها و خبرگان رهبری هم به این شکل است و فرایند انتخابات این دو هم اسفند امسال آغاز خواهد شد.

عرف ادامه داد: وزارت کشور  دو تاریخ  ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات را پیشنهاد کرده بود که شورای نگهبان با برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ موافقت کرد.

عرف درباره تقسیمات کشوری، اظهار کرد: دولت هیچ برنامه ای برای ایجاد استان جدید ندارد.

وی ادامه داد: در بحث تقسیمات کشوری در مجموع ۳۱ استان، ۴۵۰ شهرستان، یک هزار و ۱۰۴ بخش، یک هزار و ۳۶۱ شهر و ۲ هزار و ۶۳۹ دهستان در کشور فعال است.

به گزارش ایرنا، مرحله دوم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های یازده‌گانه به منظور انتخاب ۱۱ نماینده از میان ۲۲ نفر از نامزدهایی که بیش ترین آرا را در مرحله اول کسب کرده‌اند، برگزار خواهد شد.

لنجان، میانه، سمیرم، بیجار، کرج – اشتهارد و فردیس، دهلران- دره شهر- آبدانان و بدره، اهواز- باوی- حمیدیه و کارون، زنجان و طارم، اسلام آباد غرب و دالاهو، کرمانشاه، کردکوی- ترکمن- بندر گز و گمیشان، ۱۱ حوزه انتخابیه‌ای است که دومین مرحله انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آنجا برگزار خواهد شد.

ایرنا – تهران

۲۸ خرداد ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری برگزار میشود

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. به این مردک کودن که رفته در فرانسه الان بیش از هفتاد سال است که به قول یکی از استادان ما که فرانسه بلد است نمی تواند حتا یک جمله که هیچ یک کلمه فرانسوی حرف بزند بگوئید ای نگون بخت در این هفتاد سالی که با پول خمس و ذکات در فرانسه زندگی کردی کشور آزادیها نبایست یک ذره لائیسیته یاد گرفته باشی. فقط توانستی از بسم الله الرحمن الرحیم به بسمه تعالی و حالا به هوالحق برسی. واقعا خاک بر سر ایران که تو رئیس جمهورش بودی و حالا دست کم خفه شو. اگر این همه جنایت اسلام در این ۱۴۰۰ سال و در این ۴۳ سال نتواند آدمی مثل تو که شانس داشتی بری در کشور همه ی آزادیها را آدمی آزادیخواه کند پس ما باید امیدوار باشیم که خامنه ای حرامزاده که لعنت بر جدش پیامبر تو و جد تو هم بو.ده که بچه باز بوده و جد دیگرتان که علی خونخوار بوده امید داشت! واقعا حیف آن فرانسه که تو درش مردگی میکنی. در ضمن ببینید که اسلام بیشرف پرور در نهایت بیشرفی ست. آن آخوند حرامزاده سرانجام آخوند بودنش را به رخ کشیده. کروبی بیشرف با همدستی خاتمی گفته است که باید رای داد.

  2. بسم الله الرجیم و الشیاطین. حاج سید ابوالحسن این « به هوالحق بنی صدر از تهران » درست نوشته اما خوب جراحی پلاسیتکی کردی. جوون شدی ناقلا. به فیروزه خانومت بگو آگه آدرس خوب جراحی تو ایران آره تو ایران داره به ما هم بده. چون پدربزرگ مادربزرگ من حاج محمد قریشی هم سن و سال شما رو داره میخواهد تجدید فراش کنه. یک دختر شش ساله براش پیدا کردیم اسمش عایشه ست اگر یه عمل زیبائی بکنیمش بدم بره به جد بزرگوارش رای بده خیلی خوب میشه. سلام برسون واقعا حجالت آوره که بعد از هشتاد نود سال تو فرانسه بودن ذره ای آزادیخواهی رو یاد نگرفتی. چون اولین قدم برای یک مسلمان خروج از این نکبت و بیشرفی و ضدیت با بشره که نام نحسش و نکبتش و بیشرفیش اسلام است. به امید نابودی اسلام و تشیع در ایران و تبدیل مساجد به میکده و کاباره و چرا که نه آتشکده. مرگ بر اسلام و نابود بار قرآن و این فر هنگ ناجوانمردی و قتل و تجاوز و ازاله بکارت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.