یاد دکتر ناصر پاکدامن، آزاده ی مدافع حقوق انسانی را گرامی می داریم!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دکتر ناصر پاکدامن، استاد پیشین دانشگاه تهران در روز 23 آوریل 2023 در بیمارستانی  در پاریس درگذشت. ناصر پاکدامن از جوانی به مبارزات ضددیکتاتوری برای آزادی و دموکرسی پیوست. او در زمان استادی در دانشکده اقتصاد نیز با ممنوعیت از تدریس و آزار ساواک مواجه بود. پس از سقوط رژیم شاه، همچون بسیاری از استادان آزاده و متعهد دانشگاه با سرکوب روبرو شده و مجبور به ترک ایران شد.

ناصر پاکدامن در مدت چهل سال تبعید، لحظه ای از مبارزه با جمهوری اسلامی غافل نبود و در این مدت در راه دفاع از حقوق انسانی، آزادی بیان ، آزادی های سیاسی ، جدایی دین از دولت و … قلم زد و در فعالیت های نهادهای دموکراتیک و جمهوری خواهِ لائیکِ ایرانی  در پاریس شرکت می کرد.

فعالیت های فرهنگی ارزنده او نیز از خاطره ها زدوده نخواهد شد. در این زمینه  می توان به انتشار چند جلد کتاب تاریخی و ادبی، انتشار نشریه چشم انداز و نامه های صادق هدایت و تلاش ها و عضویتش در هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران و نیز کانون نویسندگان ایران (در تبعید) اشاره کرد.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران – پاریس، یاد این آزادی خواه اندیشمند و مدافع حقوق بشررا گرامی داشته و خاموشی  اش  را به فرزندان، خانواده و دوستان زنده یاد تسلیت می گوید.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایرن – پاریس

دوشنبه 24 آوریل 2023

مطالب مرتبط با این موضوع :

در گذشت ناصر پاکدامن

در گذشت ناصر پاکدامن (۱۹۳۳-۲۰۲۳) یار و آموزگار گرانقدر ما، ناصر پاکدامن، نویسنده، پژوهشگر و روشنفکر مبارز و فرهیخته، در سحرگاه دیروز، یکشنبه سوم اردیبهشت

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.