گزارش مقابل زندان اوین در اعتراض به دستگیری نسرین ستوده

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

جای وکیل دادگستری در زندان نیست! 

نسرین ستوده بایستی مصونیت حقوقی وقانونی داشته باشد. جای او در زندان نیست.
بنیاد دولت در ابتدا، توسط مصلحان مردم، برای رعایت عدالت آفریده شد. همینکه جان گرفت، قدرت شد و علیه مردم عمل کرد. قضاوت نیاز به علم، تجربه و مساعدت کارشناسان دارد. احکام حکومت اسلامی اصول جهان‌شمول قضاوت را رعایت نمیکنند پس یکجا باطل هستند.
وکلا لازمه قضاوت درست در هر جامعه می باشند، نقش آنان ارائه دلیل و منطق برای جلوگیری از اشتباه در قضاوت است. جمهوری اسلامی قاضی های و دادگستری مستقل را منهدم کرد. اما وکلای مبارز، مستقل و با وجدان از همان ابتدای بیداد گری برای احقاقِ حقوق و دادگستری در تلاش بودند وهستند. وکیلِ مبارز نسرین ستوده از انجمله و یک نمونه بارز است که برای چندمین بار دستگیر شده است.
از او سپاسگزاریم برای مسولیت بزرگی که بر عهده گرفته و بر استقامت و سرسختی او احترام می‌گذاریم. یقین داریم که، جای وکلای در زندان را، همچنان وکلای آزاد و با وجدان و مستقل می گیرند تا بساط بی‌عدالتی برچیده شود.

فرهنگ قاسمی

گزارش از ایران:

درود . امروز یکشنبه ۲۷ خرداد ۹۷ ساعت ۹/۳۰ خودم را جلو زندان اوین رساندم .  چند تن از وکلا در حمایت از آزادی همکارشان بانو نسرین ستوده ، روبروی دادسرا ایستاده بودند ، دوستان فعالان مدنی از زن و مرد نیز حضور داشتند . افسری پیش آمد و به حاضران گفت ، تعداد زیاد شد اینجا را ترک کنید . همگی آرام از برابر دادسرا در سراشیب روبروی زندان پایین آمدیم . رضا خندان همسر نسرین بانو نیز رسید . عکس های نسرین ستوده  را بدست گرفتیم و در برابر زندان اوین ایستادیم . ماموران امنیتی لباس شخصی و انتظامی بسویمان آمدند همراهشان دو خودرو ون نیز جلو آمد .  ناگهان بگو مگو بین وکلا و ماموران درگرفت ، اوضاع به هم ریخت و نیروهای امنیتی و انتظامی با وحشیگری چند تن را گرفته و کشان کشان بسوی خودرو ون بردند . همگی بسوی آنها رفتیم و مانع سوار کردن معترضان شدیم . زنان جیغ و فریاد براه انداختند و با شجاعت به مقابله با  تهدید امنیتی ها پرداختند . نیروهای کمکی وارد میدان شدند و به حاضران یورش بردند . وضعیت عجیبی شد ، ماموران به هر کس می رسیدند با فحش و ناسزا هل می دادند ، از اینکه ما در برابر زندان اوین عکس گرفته بودیم بشدت عصبانی بودند . براستی هنگامه ای برپا شد . نیروهای امنیتی خشمگین چند تن از معترضان را بزور سوار ون کردند و گروهی دیگر از ماموران شروع به پراکنده نمودن تجمع کنندگان نمودند . مشخص بود که فرمان سرکوب یاران نسرین ستوده در برابر زندان اوین صادر شده ، یورش ها و درگیری ماموران با معترضان در تجمع ، چنان غیرانسانی و از سر یاس و استیصال بود که هر بیننده ای را متاثر می کرد . بی تردید گزارش این حمله وحشیانه ماموران امنیتی و انتظامی به حامیان نسرین ستوده توسط دوستانی که حضور داشتند منتشر می گردد اما هنوز هم در حیرتم که چطور نیروهای امنیتی و انتظامی به تجمع آرام و مدنی که در حمایت از آزادی نسرین ستوده وکیل و فعال مدنی که چند روز پیش بازداشت و در اوین زندانی گردید ، حمله ور شدند و با خشونت به ضرب و شتم تجمع کنندگان پرداختند !؟ . به هر روی دوستانی که بازداشت شدند همگی را آزاد کردند و رضا خندان نیز به ملاقات همسرش نسرین ستوده رفت . همانطور که دیشب نوشتم ، امروز درفش دادخواهی در حمایت از نسرین ستوده را در برابر زندان اوین برافراشتیم . در ضمن علاوه بر تصاویر نسرین بانو ، عکس هایی از رامین حسین پناهی و محمد ثلاث که زیر تیغ اعدام هستند در دست دوستان همراه بود . امید که بزودی بانو ستوده آزاد گردد وگرنه این حکایت همچنان باقی خواهد ماند ….

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.