گزارش از ایران: با سرمهندسی خامنه‌ای ترکیب مجلس خبرگان معین شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

n00275180-b

سالهاست که خامنه‌ای برای حفظ قدرت از هر وسیله‌ای استفاده می‌کند تا مانع برگزاری انتخاباتی آزاد و سالم شود. گاهی اوقات به دلیل وخیم شدن وضعیت داخلی و خارجی، شیوه مهندسی را تغییر می‌دهد. یعنی می‌گذارد کسی چون خاتمی رئیس جمهوری بگردد. اما درجا، اورا گرفتار آبشار بحران‌ها می‌کند و به تدارکاتچی تبدیلش می‌گرداند. پس از آنکه، خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی و دستیارانشان، در دادگاه رسیدگی به ترورها در رستوران میکونوس محکوم شدند و کشورهای اروپائی سفرای خود را از ایران احضار کردند و خطر حمله نظامی به ایران بس جدی شد، خامنه‌ای تن به ریاست جمهوری رسیدن خاتمی داد. همین وضعیت تکرار شد وقتی بحران اتمی تحریمها را ببارآورد و خورد و برد مافیاهای نظامی – مالی خزانه را خالی کرد و حیات رژیم بخطر افتاد. این بار، روحانی به ریاست جمهوری رسید.

     در حکومت خاتمی، با مهندسی انتخابات، احمدی نژاد رئیس جمهوری شد و مجلس از همانندهای او تشکیل شد. در حکومت روحانی، مهندسی انتخابات کامل‌تر شده‌است. از هم اکنون ترکیب دو مجلس معین است. در این گزارش، ترکیب مجلس خبرگان، آن‌سان که سرمنهدس خامنه‌ای با دستیاری سپاه و شورای نگهبان و قوه قضائی، ترتیب داده‌است، را به اطلاع همگان می‌رسانیم:

    سرمهندس خامنه‌ای، در هر انتخابات، از یک رمزها استفاده می‌کند. در انتخابات سال 94 از رمز «ممانعت از حضور نفوذیها» استفاده کرده‌است. شیوه مهندسی خامنه‌ای به این ترتیب است:

1. به شورای نگهبان دستور داده‌است مرحله اول را با استفاده از اطلاعات نیروهای مختلف، به انجام رساند؛

2. به نیروهای اطلاعاتی موازی (سازمان اطلاعات سپاه، اطلاعات نیروی انتظامی و اطلاعات قوه قضاییه ) فرمان داده‌است اطلاعات مربوط به مخالفان و منتقدان را در اختیار شورای نگهبان قرار دهد . در واقع، دستور داده است فهرستی از کسانی که باید تأیید صلاحیت بشوند تهیه و بقیه رد شوند. سپاه این فهرست را چنان ترتیب داده‌است که تنها در چند شهر «رقابت» باشد و در بقیه کشور، رقابت نباشد.

    دانستنی است که برخی از این اطلاعات را، به هنگام بررسی صلاحیت نامزدها، به وزارت کشور نمی‌دهند. وقتی نوبت به بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان می‌رسد، اطلاعات را در اختیار شورای نگهبان می‌گذارند تا هم بر ضد وزارت کشور تبلیغ کند و هم در مدیریت انتخابات دست بالا را داشته باشد.

3. شورای نگهبان کجا فرصت رسیدگی به صلاحیت افزون بر 12 هزار نامزد مجلس و 800 نامزد مجلس خبرگان را دارد؟ در ظاهر، شورای نگهبان عده‌ای را به دلیل عدم صلاحیت سیاسی و اخلاقی! و… حذف می‌کند. عده دیگری را بعنوان کسر سواد رد می‌کند. «دلایل» دیگر نیز در چنته دارد و بکار می‌برد. بخصوص این بار که احتمال دارد مجلس خبرگان جانشین خامنه‌ای را تعیین کند. با مهندسی که انجام گرفت، اینک معلوم است که «رهبر» بعد از خامنه‌ای همانند خامنه‌ای است.

٭ ترکیب مجلس خبرگان:

   بررسی نامزدهای تایید صلاحیت شده و تعداد آنها ترکیب مجلس خبرگان دست نشانده خامنه‌ای را بدست می‌دهد:

● در این دوره، از حدود 800 نفر نامزد مجلس خبرگان ،188 نفر تایید صلاحیت شده‌اند. یعنی حدود 80 درصد نامزدها، رد صلاحیت شده‌اند. سخنان «آیهالله شفیعی، یکی از اعضای مجلس خبرگان، بس رسا است:

    «قلب خود من روشن است که با وضعی که خبرگان و مردم دارند، موضوع نفوذ به این مجلس، به جایی نمی‌رسد! ممکن است آنها زحمت بکشند و فعالیت بکنند. البته آقایانی که با ما دوست هستند، از قبیل جناب آقای مصلحی و بعضی از آقایان دیگر، می‌گفتند: آنها خیلی برنامه دارند و از طریق آقای هاشمی، آسید حسن خمینی، و آقای مجید انصاری تلاش‌هایی می‌کنند، ولی این یک آرزوی خام است! چون استحکام مجلس خبرگان فوق‌العاده زیاد است. در کمیسیونی که آخرین بار در قم داشتیم، این ۸۶ نفری که اعضای خبرگان هستند، ۵۷ نفرشان از سوی جامعه مدرسین تأیید شده‌اند. همین الان در خبرگان دو سه نفر هستند که بناست به اینها بگویند: باید امتحان بدهید!، چون اینها تحت عواملی به خبرگان آورده شده‌اند!  تا الان آنچه را که دیده‌ایم، دارند با حواس خیلی جمع کار می‌کنند، اگر چه شاکله وجودی روحانیون بر حسن ظن و خوش‌باوری است! ولی بحمدالله افرادی از قبیل آقای یزدی و آقای جنتی، حواسشان خیلی جمع است. الان دو سه نفر را در مجلس خبرگان داریم که هر کدام تحت یک عاملی به مجلس آمده‌اند! نباید گذشته را مطرح کرد، اما شنیده‌ام برای دور آینده یا کاندیدشان نمی‌کنند یا بایستی امتحان بدهند و لذا خود به خود کنار می‌روند».

● حوزه هایی  تنها یک نامزد دارند و از هم‌اکنون، عضو مجلس خبرگان جدید هستند:

در حوزه‌های زیر تنها یک نامزد تأیید صلاحیت شده‌است:

1- حوزه انتخابیه آذربایجان غربی: هر سه کاندیدای مورد تایید این استان، اگر خودشان بخود رأی بدهند، نماینده مجلس خبرگان می‌شوند.  این سه نفر عبارتند از:علی‌اکبر قریشی، عسگر دیرباز، عباس شاه رفعتی

2- حوزه انتخابیه اردبیل: هر دو کاندیدای این استان به نام های سیدحسن عاملی و سیدفخرالدین موسوی ننه کران، بدون رقیب هستند و به خبرگان راه می‌یابند.

3- حوزه انتخابیه بوشهر: در این استان تنها یک نامزد تایید صلاحیت شد و او معاون محمد یزدی در مجمع مدرسین حوزه علمیه قم است. نام او حسینی بوشهری می‌باشد. او نیز وارد مجلس خبرگان می‌شود.

4- حوزه انتخابیه هرمزگان: در این حوزه هم علی نعیم آبادی، با رأی خودش به خودش، عضو مجلس خبرگان می‌شود.

5- حوزه انتخابیه سمنان : در این حوزه، شاهچراغی از وابستگان به محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر خامنه‌ای، تنها نامزد است و «انتخاب» می‌شود.

6- در حوزه انتخابیه خراسان شمالی مانند حوزه های بالا تنها یک نامزد به نام حبیب‌الله مهمان نواز حضور دارد که به طور قطع! تنها بارای خانواده اش به مجلس راه خواهد یافت.

   به این ترتیب، از 6 حوزه بالا، 8 نماینده به مجلس خبرگان می‌روند. یعنی 9 درصد اعضای مجلس خبرگان (88 نفر).

● حوزه‌هائی که نزدیک به 1 نفر نامزد دارند:

1- در حوزه انتخابیه خوزستان، 7 نامزد تأیید صلاحیت شده‌اند که از آنها، 6 نفر به عضویت مجلس در خواهند آمد. اسامی 7 تنی که تایید صلاحیت شده‌اند، عبارتند از: سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری (امام جمعه اهواز و نماینده خبرگان رهبری)، عباس کعبی( عضو شورای  نگهبان و) سیدعلی شفیعی (از حکام شرع دادگاههای انقلاب خوزستان و نماینده فعلی خبرگان رهبری)، محسن حیدری ‌آل‌کثیر، عبدالکریم فرحانی (امام جمعه موقت اهواز)، علی فلاحیان (وزیر ا اسبق واواک از جنایتکاران بنام) و احمدی

2- در حوزه انتخابی آذربایجان شرقی، تنها 6 نفر تایید صلاحیت شده‌اند به نام‌های حسن مجتهد شبستری، جواد حاجی زاده کلجاهی، سید محمد واعظ موسوی (از شاگردان مصباح یزدی و استاد موسسه آموزشی امام خمینی)، هاشم هاشم‌زاده هریسی، میرزا علی ملکوتی و محمد فیضی. از این 6 تن، 5 تن به عضویت مجلس خبرگان درخواهند آمد.

3- از حوزه انتخابیه سیستان و بلوچستان، از سه نفر به نام های عباسعلی سلیمان، مولوی نظیر و مد سلامی، غلامرضا بیاتی، دو نفر به مجلس خبرگان می‌روند.

4- از حوزه انتخابیه قزوین مانند ایلام ازسه نفر نامزد تایید شده دو نفر به مجلس راه خواهند یافت که عبارتند از: محمود رجبی ومجیدتلخابی  و علی اسلامی

5-  از حوزه انتخابیه همدان: از سه نامزد به نام های علی رازینی، غیاث‌الدین طه‌محمدی و سیدمصطفی موسوی اصفهانی، دو نفر  عضو مجلس خبرگان خواهند شد.

6- از حوزه انتخابیه لرستان، از بین سه نفر به نام‌های سید محمد نقی شاهرخی خرم آبادی،احمد مبلغی و هاشم نیازی خرم آبادی، دو نفر به مجلس راه خواهند یافت.

    به این ترتیب، از این حوزه‌ها نیز  19 تن به مجلس خبرگان می‌روند. تا این‌جا 19 + 8 = 27 تن از اعضای خبرگان، بدون رقابت، «انتخاب می‌شوند.  یعنی حدود 30 درصد اعضای مجلس خبرگان.

● حوزه‌هائی که «انتخاب» شدن نامزدان مطلوب خامنه‌ای و سپاه قطعی است:

1- در حوزه انتخابیه فارس، از 8 کاندیدای تایید صلاحیت شده، 5 نفر به عضویت مجلس خبرگان در خواهند آمد. تأیید صلاحیت‌ها  عبارتند از: اسدالله ایمانی، علی شیخ‌موحد، احمد بهشتی، علی کلانتری، سیدعلی‌اصغر دستغیب، صفایی‌بوشهری، فقیه و عدالت. تأیید صلاحیت شدگان از یک قماش هستند. سید محمد علی دستغیب که عضو معترض مجلس خبرگان بود، حذف شد. بنابراین، از حوزه فارس نیز باید 5 نفر را بر اعضای دست نشانده خامنه‌ای افزود.

14- از حوزه انتخابیه گیلان، 6 نفر تایید صلاحیت شده‌اند که 4 نفرشان به مجلس خبرگان خواهند رفت. اسامی 6 تن عبارتند از قربانی، رمضانی، حسینی اشکوری، پروایی، رهنما و علم‌الهدی، هر 6 تن در خط خامنه‌ای هستند. بدین‌تریب، 4 تن دیگر بر تعداد دست نشاندگان خامنه‌ای افزوده می‌شود.

15- از حوزه انتخابیه کرمان، از 5 کاندیدا سه نفر به مجلس می‌روند شیخ بهایی،صدر طباطبایی، سیداحمد خاتمی، بهرامی خوشکار و علیمرادی. بخصوص در این استان، اصرار بر این بوده‌است که از خط و ربط هاشمی رفسنجانی کسی تأیید صلاحیت نشود.

    بر 27 «نماینده» پیشاپیش تعیین شده، 12 تن که بیفزائیم، 39 تن می‌شود. یعنی 45 درصد مجلس خبرگان.

● حوزه های که در آنها، تعداد نامزدها دو برابر انتخاب شوندگان است:

1- حوزه انتخابیه ایلام: در این حوزه از دو نفر به نام های  خطیبی و سیدمحسن سعیدی گلپایگانی  یک نفر به مجلس راه خواهد یافت. هرکدام بروند از دسته خامنه‌ای خواهند بود.

2. در حوزه چهار محال و بختیاری دو نفر به نام های علیرضا اسلامیان و رضا مختاری شرکت کرده اند که یک نفر به مجلس راه خواهد یافت. از این دو نفر نیز هرکدام «انتخاب» شوند، دست نشانده خامنه‌ای است.

3- حوزه انتخابیه کردستان: در حوزه انتخابیه کردستان از 4 کاندیدا دو نفر به مجلس خبرگان می‌روند ماموستا عبدالرحمان‌خدائی، ماموستا اقبال بهمنی، ماموستا انورآدمی و ماموستا فایق‌رستمی . این دو نفر هم کارگزار ولایت مطلقه فقیه هستند.

4- حوزه انتخابیه کرمانشاه:در حوزه انتخابیه کرمانشاه از 4 کاندیدا دو نفر به مجلس می‌روند: امان نریمانی، محمود محمدی عراقی، علیرضا  تشاری و حسن ممدوحی. خیال خامنه‌ای از این حوزه نیز مطمئن است.

5 – در حوزه کهکیلویه و بویر احمد از دو کاندیدا یک نفر به مجلس می رود: شرف‌الدین ملک‌حسینی و سیدمحمدکاظم موسوی‌

6- حوزه استان گلستان از 4 نفر دو نفر به مجلس می‌روند نورمفیدی،سعدی، شاهرودی و میرکتولی

7- در حوزه انتخابیه خراسان جنوبی نیز دو نفر شرکت کرده‌اند که یک نفر به مجلس راه خواهد یافت: ابراهیم رییسی معاون رییس قوه قضاییه و از عوامل اعدام زندانیان سیاسی (از جمله کشتار زندانیان در تابستان 67) در برابر فردی به نام عبدالرحیم ربانی قرار گرفته که پیروزی اش قطعی به نظر می‌رسد.

8 – حوزه انتخابیه خراسان رضوی که تعداد کاندیداها دو برابر انتخاب شوندگان هستند از این حوزه 6 نفر به مجلس خبرگان می‌روند: از میان سید احمد حسینی، سید مجتبی، سیدمحمد مهدی، سعیدی‌گلپایگانی، حسن عالمی، محمد مهدی عباسی‌آهویی، هادی عباسی‌آهویی، محمدهادی عبد‌خدایی، سیداحمد علم‌الهدی، علی قربانی، سیدمحمود مدنی‌ بجستانی، علی محمدی و سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی

9- از حوزه انتخابیه مازندران 8 نفر از 4 نفر به مجلس می‌روند. اسامی نامزدها عبارتند از نورالله طبرسی، علی معلمی، سید رحیم توکل، الله وردی، دسی‌فرد محمد حسن گلی‌شیردار، سیفی مازندرانی، پیشنمازی و  صادق آملی لاریجانی

   بدین ترتیب، از آن حوزه‌ها هم دست نشاندگان «رهبر» به مجلس خبرگان خواهند رفت. یعنی 20 تن. بنابر این، تا این‌جا، 59 تن از اعضای مجلس خبرگان آینده از دست نشاندگان خامنه‌ای خواهند بود. اگر از راه ارفاق، نورمفیدی را مستقل فرض کنیم و انتخاب شود، 58 عضو مجلس خبرگان دست نشانده خامنه‌ای می‌شود که 67 درصد اعضای مجلس خبرگان را تشکیل خواهند داد. اکثریت دو سوم!

● حوزه‌هایی که، در آنها، تا حدی رقابت وجود دارد:

1- حوزه انتخابیه استان مرکزی: رقابت در این حوزه انتخابیه دو نفر از میان 5 نفر می‌باشد. تأیید صلاحیت شده‌ها عبارتند از: محسن محمدی عراقی (اراکی )، احمد محسنی‌گرگانی، احمد مومن، سید جواد موسوی و کاظم سپاسی آشتیانی. هریک انتخاب بشوند، کارگزار خامنه‌ای هستند.

2- حوزه انتخابیه البرز: در این در حوزه شش نامزد تأیید صلاحیت شده‌اند و از آنها، دو تن «انتخاب» خواهند شد. اسامی تأیید صلاحیت شدگان عبارتند از: محسن کازرونی، مهدی میرباقری، حسین تاج‌آبادی، سیدمحمدتقی مدرسی، علی رحمانی‌فرد و  صادق رزاقی. از این عده هم هریک انتخاب شوند، دست نشانده خامنه‌ای خواهند بود.

3- در حوزه انتخابیه اصفهان، تعداد نامزدهای تأیید صلاحیت شده بیشتر است. اما کسانی تأیید صلاحیت شده‌اند که همه از دسته خامنه‌ای هستند. اسامی آنها عبارتند از: سید یوسف طباطبایی‌نژاد، سید ابوالحسن مهدوی، مرتضی مقتدایی،عبدالنبی نمازی، عبدالمحمود عبداللهی، محمدعمومی، حمید الهی‌دوست، محسن فقیهی، سید محمود فقیهی، حسن شریعتی نیاسر، حسن مفرح‌زاده ‌‌ابوزیدآبادی، اصغر متین پور، عبدالرسول قاسمی، منصور مظاهری‌کرونی، عبدالامیرخطاط و محمدعلی مقدس

3 – حوزه انتخابیه زنجان یکی از حوزه‌هائی است که، در آن، صلاحیت 4 نفر تأیید شده‌است و از آنها، یک نفر، «انتخاب» خواهد شد. نامزدها عبارتند از  عبدالله امیرخانی، ابولقاسم دولابی، اسماعیل نوری و جواد مجتهد شبستری

4- در حوزه انتخابیه قم نیز از میان 4 کاندیدای تایید صلاحیت شده،  تنها یک نفر به مجلس راه خواهد یافت. اسامی چهارتن، عبارتند از محمد مومن، میثم دوست محمدی،  حبیب‌الله شعبانی و  سیدعلی حسینی

5- درحوزه انتخابیه یزد از سه کاندیدا یک نفر به مجلس می رود: وافی، محصل همدانی و صدرالسادتی

    در این حوزه‌ها رقابت میان خودی‌ها است. از این حوزه‌ها هم 13 تن به عضویت مجلس خبرگان در خواهند آمد. بنابراین، تا این‌جا، 71 تن از 88 تن از «خودی»های خامنه‌ای هستند.

٭ حوزه انتخابیه تهران:

    حوزه انتخابیه تهران یکی از حوزه های بسیار مهم در این دوره از انتخابات است. در این حوزه هم مهندسی چنان انجام گرفته‌است که اکثریت از دسته خامنه‌ای – اگر نه نزدیک به تمام – از صندوقها بیرون خواهند آمد

کاندیداهای شرکت کننده در این انتخابات عبارتند ازمحمد یزدی (رییس جامعه مدرسین و رییس خبرگان رهبری) ،محمدتقی مصباح‌یزدی (رییس مرکز آموزشی و پژوهشی امام خمینی و رهبر جبهه پایداری)، احمد جنتی (دبیر شورای نگهبان و عضو خبرگان رهبری)، ابراهیم امینی(امام جمعه موقت قم در گذشته)، باقری کنی (برادر مهدوی کنی و پدر داماد خامنه‌ای) مصباح الهدی کنی، بطحایی، تسخیری، محمدصادق حائری، دری‌نجف‌آبادی (وزیر اسبق اطلاعات در دوران قتل های زنجیره‌ای)، محسن‌اسماعیلی، محمدحسن حایری شیرازی، مهدی‌هادوی‌مقدم، سیدابوالفضل‌میرمحمدی، اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حسن روحانی، محمد محمدی‌ ری‌شهری (اولین وزیر واواک و از جنایت‌کاران و فاسدان بنام)، محمود علوی (وزیر کنونی واواک)، محمد حسن زالی، غلامرضا مصباحی مقدم (سخنگوی جامعه روحانیت مبارز و نماینده مجلس)، محسن قمی، سیدمحمدرضا مدرسی‌ مصلی، مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، سیدمحمد سجادی، نصرالله شاه‌آبادی، سیدحامد طاهری، غلامرضا فیاضی (شاگرد مصباح یزدی و از اساتید مرکز آموزشی امام خمینی)، مدرسی یزدی، ناصری یزدی، سید عباس حسینی‌ قائم‌مقامی، امامی کاشانی (امام جمعه موقت تهران)، اعرافی، عباسعلی اختری، سیدمحمدعلی امین، سید هاشم حمیدی، سید محمد سجادی، عطاء آبادی، علی مومن‌پور و سید صادق محمدی . از این تعداد، 16 تن عضو مجلس خبرگان خواهند شد.

    جز هاشمی رفسنجانی و حس روحانی،  حتی اگر تنها 9 تن از «خودی‌های» خامنه‌ای «انتخاب» شوند، حد اقل، 80 «نماینده» مجلس خبرگان، از دسته خامنه‌ای خواهند شد. دقیق بخواهیم، هرگاه بگذارند اسامی روحانی و هاشمی رفسنجانی از صندوق بیرون آید، مجلس خبرگان، نزدیک به صد در صدی از آن خامنه‌ای است. مهندسی او خالی از نقص است.

     تنها عاملی که مهندسی خامنه‌ای صد درصد نقص می‌کند، تحریم هرچه گسترده‌تر انتخاباتی چنین رسوا است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.