کوروش زعیم؛ زندانی سیاسی ۷۷ ساله با مشکلات متعدد پزشکی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خبرگزاری هرانا – کوروش زعیم فعال سیاسی و عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران که در زندان اوین نگهداری می‌شود، فارغ از کهولت سن از مشکلات عدیده پزشکی رنج برده و نیاز به چندین عمل جراحی دارد. وضعیت سلامتی او در زندان نامناسب گزارش می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کوروش زعیم متولد ۱۳۱۸، زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین، مشغول تحمل چهار سال حبس خود در این زندان است.

این زندانی سیاسی نیاز به جراحی آب مروارید و لیزیک هر دو چشم دارد.

در طول مدت نگهداری در زندان اوین لکه آب مروارید وی بزرگتر شده است. درنتیجه جراحی‌اش نیز دشوارتر خواهد بود.

آقای زعیم دچار انحراف و عفونت سینوسی است و چندین سال به دلیل این مشکل تحت نظر دکتر بوده است.

این مشکل طوری است که شب‌ها موقع خواب دچار حالت خفگی می‌شود و نمی‌تواند به شکل مناسبی بخوابد.

در حالی که فتخ سمت چپ او متورم شده و نیاز به جراحی دارد، دندان‌هایش نیز وضعیت خوبی ندارند. ۸ عدد از دندان‌هایش نیاز به رسیدگی دارد و معمولا از درد دندان نیز رنج می‌برد.

مشکل بعدی این زندانی سالخورده اوین، غلظت خون اوست که پزشک بند ۸ نیز تایید کرده است، بایستی کیسه خون به اون تزریق شود.

این خدمات در زندان وجود ندارد، خانواده وی برای تهیه آن در خارج از زندان نیز دچار مشکل هستند چراکه برای خرید آن ممنوعیت وجود دارد.

کورش زعیم، فعال سیاسی

کورش زعیم، فعال سیاسی

کوروش زعیم سنگ کلیه نیز دارد و برای دفع ادرار با مشکل جدی روبروست.

این فعال سیاسی مردادماه سال گذشته از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود.

آقای زعیم نویسنده، مترجم و از اعضای شوراى مرکزى و هیئت اجرایى جبهه ملى است که پیش از این نیز سابقه بازداشت و احضارهای مکرر به مراجع قضایى را داشته است.

پیش از این شعبهٔ ۱۴ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به ریاست قاضی ماشاءالله احمدزاده، کورش زعیم را به دلیل «اقدام علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و تجمیع پرونده‌های دستگیری و زندان در سال‌های ۱۳۶۱، ۱۳۸۵، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹» در فروردین ماه ۱۳۹۱، به سه سال حبس تعلیقی و پنج سال محرومیت از فعالیت‌های سیاسی و رسانه‌ای محکوم کرد که «نظر به کهولت سن متهم» این حبس به مدت پنج سال تعلیق شده‌ بود.

این فعال سیاسی روز ۲۶ تیرماه سال جاری جهت اجرای حکم حبس خود، با اجرایی شدن سه سال حبس تعلیقی پیشین جمعا برای گذراندن ۴ سال حبس قطعی، بازداشت و روز بعد به سالن ۱۰ بند هشت زندان اوینمنتقل شد.

از این نویسنده و پژوهشگر آثار متعددی در زمینه‌های علمی مثل “خود آموز ساختمان”، “کتابدستی ریاضییات”، “راهبرد زنده مانی”، “زیست انرژی”و تاریخی از جمله “بزرگان کاشان”، “امپراتوری شوروی به کجا می رود؟” و “تاریخچه جبهه ملی از پیدایش تا کودتای ۲۸ مرداد” انتشار یافته‌است. چندین اثر ادبی نیز از جمله “آزادی و مسئولیت روشنفکران “نوشته کارل پوپر توسط او ترجمه شده‌است. کورش زعیم با تاسیس کانون اندیشه و سخن و با پژوهش در زمینه‌های اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به عنوان یک پژوهشگر نیز فعالیت کرده‌است.

مطالب مرتبط با این موضوع :

3 پاسخ

  1. کوروش زعیم را دریابیم. و اما در خبر ها آمده است که سعید طوسی قرار است شهص رهبر انقلاب را به تجاوز به خود مجرم کند و نه حتا متهم. او گفته است که شخص رهبری در موقعی که شانزده ساله بوده است رهبر شخصا به تجاوز کرده و هم لواط کرده و هم او را مجبور کرده که از پشت رهبری بالا رود. او حتا یک واژه حجدید از صیغه لواط که تلواط نامید که در آن شخص کسی را مجبور کند که بر او دخول کند. البته شخص شیخ علی تهرانی که از کودکی با رهبری مشحور بوده در مورد معضلات اخلاقی رهبری بارها سخن گفته و خصوصا چندین بار رهبری را در خزینه قافلگیر کرده بوده که رهبری در حال مفعولیت بوده است. البته سخنان شیخ علی تهرانی در رادیو آن زمان بغداد موجود بود. و اینک نیز شخصی بنام جعلی سیاوش اوستا در لندن آن صدا را دارد. شیخ علی به صورت واضع سید علی خامنه ای را هم بچه باز و هم دکل باز یعنی تشنه مردان قوی هیکل و آماده بر مفعولیت معرفی کرده و اسناد محکم و غیر قابل انکار را معرفی کرده است. جالب است که او در آن گفتگو می گوید حتا در و دیوار خزینه کارهای سید علی رار بیاد دارند. آو می گوید که سید علی خامنه ای به سید علی جون اینکاره معروف بوده است. اما خبر جالب دخالت حزب الله است. حزب‌الله خواستار اشد مجازات برای «سعید طوسی» و محاکمه حامیان او شد ( جالب اینکه تا کنون رهبری محکم از حاج سعید که موقعی بچه ی آقا بوده پشتبانی کرده است. اما حالا چرا حزب الله دخالت کرده است ) بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از رسانه‌ای‌شدن ماجرای «سعید طوسی»، کانال خبری انصارنیوز، بیانیه‌ای درباره فساد اخلاقى سعید طوسى و حامیان او منتشر کرده که «حسین الله‌کرم»، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله هم آن را در صفحه اینستاگرام خود بازنشر کرده است. اما جالب این است که حاج سعید گفته که رهبری از آن موقع که من شانزده ساله بوده ام تا حالا از همه اسرار من هبر دارد. او گفته که اگر به پر و پای او بپچند او صد نفر از بزرگترینها را با خود بزیر خواهد کشید. و دوباره گفته آقا من رو خوب میشناسند. حالا شما بروید این حرفها را معنی کنید و از خودتان بپرسید که که ترس آقا از مجاست و در عین چرا باید منتظر خودکشی ناگهانی و یا سکته قبلی یا قلبی و یا سکته ی مغزی جناب دوست پسر آمام خامنه ای بود. به نظر ما باید تمام قد از سیعد طوسی پشتیبانی کرد. چرا که او اولین قربانی هوسرانی های همجنسگرایانه و حتا همجنسبازانه و بچه بازانه ی رهبری بوده است. دست کم تا اینجا که ما میدانیم. از اطلاعرسانی پرهیز نکنید. ممنونم

    به گزارش شرق، به نظر می‌رسد ماجرای این قاری حاشیه‌ساز به این زودی‌ها نه قرار است فراموش شود و نه تمام؛ تا جایی که حتی دستور کار جلسه دو هفته قبل جامعه روحانیت مبارز هم درباره «سعید طوسی» بو

  2. آقای فرهنگ قاسمی در تهران خبر آمده که شما را ترسانده اند. اما ترساندن شما را ما فکر می کردیم کار آسانی نیست. اما طبق خبری که یکی از نویسندگان شما برای دوستانش تعریقف کرده عبارت از این است که با قمپوز در کردن از شما خواسته است تا نظرات را از زیر نوشته اش در مورد بچه بازی پیامبر بردارید تا او تنها کسی باشد که در این مورد داد سخن است. اما بسیاری از باز شدن های فضا را ما از تهران مهندسی می کنیم. روحانیون جنایتکار و بیشرفان بر قدرت و مخنث بیشرفان رهبر حرامزاده ی انقلاب کارش به جایی رسیده که خودش را خدا می داند اما ما خدا را هم از بالا بزیر می کشیم. اگر خدای نامردان و بیشرفان باشد که این چنین است. شما نگاه کن و ببین خزعلی که از خودشان است در مورد ژرفای بی نهایت بیشرفی و دزدی و غارت و فساد و آدمکشی ست را تا کجا می پیماید. ببین:

    https://www.youtube.com/watch?v=_wu5Theh5ek

    بعد از دیدن بروی آن شخص دست کم یم نگاه بینداز و بگو که آنچه را نوشته است سالهاست که در همین سایت در بخش نظر ها آمده است.
    بنا بر این در بخش بچه بازی پیامبر و در مورد اسلام و دختران نظرات را اگر تخریب نکرده اید دوبار بگنجان. بدبختانه آنها که در غرب نشسته اند اندک اخلاق را هم به خرج نمی دهند و نمی دانند که خبرها امروز دیوار بدیوار است حتا اگر ملیونها کیلومتر فاصله داشته باشد. اصلا این بابا چقدر مدعی ست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.