کمونیست،‌ سوسیالیست،‌ حامی حقوق مصرف کنندگان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

vazir maskan

این بار نوبت وزیر مسکن و شهرسازی و راه و ترابری ( ماشاالله به این همه عنوان ) بود که با پیروی از طرز گفتار رییس مستقیم خود آقای حسن روحانی « ‌هرچه از دهانش در آمد » حواله‌ی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دیگر سازمان ‌های حمایتی  ‌نمودند .

چند روز پیش با موافقت جناب وزیر ، راه‌آهن بهای بلیت را از 8 تا 15 در صد و حتا بیش‌تر افزایش داد . سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، وارد شد و افزایش بها را غیرقانونی اعلام کرد و راه‌آهن را ناچار کرد که دست از گران ‌کردن بردارد و حتا اضافه‌پرداخت مسافران را به آن‌ها باز گرداند .

این کار درست سازمان حمایت از مصرف کنندگان ، باعث شد که آقای وزیر به گفته‌ی معروف «‌ ترمز ببرد » و سازمان حمایت از مصرف کنندگان و دیگر سازمان‌های حمایتی را « کمونیست » و « سوسیالیست » بنامد و عنوان کند که یک عده با عقایدی کمونیستی و سوسیالیستی مدعی حمایت از مصرف کننده گردیده اند . ایشان هم‌چنین خواستار آن شدند که بساط این سازمان‌ها از کشور جمع شود .

با شنیدن این سخنان ، یاد سناتور « مک‌کارتی » آمریکایی افتادم که در دوران جنگ سرد ، هر مصلح اجتماعی را با چسباندن انگ « کمونیست و سوسیالیست » ‌از میدان به در می‌کرد و هرکس سخن از تامین اجتماعی ، بیمه‌ی درمانی و حقوق کارگران و قشر‌های مستضعف به میان‌‌‌ می‌آور ، به جرم کمونیستی ، بازداشت می‌شد و به زندان می‌افتاد ؟!

سخنان ایشان ، مرا به یاد سخنان سپهبد تیمور بختیار پس از کودتای 28 امرداد سال 1332 انداخت . وی نیز همه‌ی مخالفان حتا « پان‌ایرانیست »‌ها را با زدن انگ کمونیست و توده ای ، دست‌گیر می‌کرد و به زندان می‌افکند .

حال نیز در صورت تداوم دولت یازدهم ، باید منتظر آن بود که هرکس از عدالت اجتماعی سخن بگوید ، هرکس در پی نگاهبانی از حقوق مصرف کنندگان باشد و یا از حقوق کارگران ، آموزگاران و دبیران و … پشتیبانی کند ؛ یا هرکس سخن از حذف اختلاف‌های طبقاتی به عمل آورد و نیز هرکس از فساد ، ‌فحشا ، دزدی ، زمین‌خواری ،‌ چپاول و غارت دارایی‌های مردم سخن بگوید ، از سوی سناتور مک‌کارتی (‌ببخشید  : وزیر آخوندی ) با زدن انگ کمونیست و سوسیالیست تحت پیگرد قرار گرفته و به زندان افکنده شود ؟!

سناتور مک‌کارتی از برکت سر سرمایه داران به این مقام رسیده بود ؛ اما آقای آخوندی فراموش کرده اند که به ظاهر از برکت سر « پابرهنه‌ها » و « ‌مستضعفان »‌ و « ‌نیازمندان به حمایت »  به این جایگاه دست یافته اند ؟!

راستی را ، مردم برای نشاندن چنین کسانی بر کرسی‌های وزارت ،‌ انقلاب کردند ؟!

‌یک‌شنبه 29 آذرماه 1349 ـ هوشنگ طالع   

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.