چگونه جان بولتون کوشش‌های نئوکان‌ها و اسرائیل را برای جنگ با ایران رهبری میکرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دوستان: با انتخاب جان بولتون، دیوانه جنگ طلبی که همیشه خواهان حمله نظامی به ایران بوده است، خطر جنگ به شدت بالا رفته است. کوشش بولتون برای جنگ با ایران برای دستکم ۲۰ سال ادامه داشته است، و چیز جدیدی نیست. در مقالهٔ بسیار خوب زیر، آقای گرت پورتر روزنامه نگار مترقی و تاریخدان امریکایی، درباره این موضوع به تفصیل شرح میدهد.

در اکتبر گذشته بولتون به دیدار شلدون ادلسون، صهیونیست متعصب صاحب کازینو‌های لاس وگاس رفت که پول زیادی برای انتخاب ترامپ خرج کرده بود. ادلسون همان صهیونیستی است که خواهان بمباران اتمی‌ ایران شده بود، و رضا پهلوی هم به دیدار او رفته بود. از لاس وگاس بولتون تلفنی با ترامپ صحبت کرد، و زبان تند سخنرانی او در آن ماه بر ضدّ برجام و ایران را نوشت. ادلسون بود که به ترامپ فشار آورد تا بیت المقدس را بعنوان پایتاخت اسرائیل برسمیت بشناسد.

زمانی‌ که بولتون از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ در وزارت خارجه آمریکا بود، چندین بار به اسرائیل رفت بدون آنکه از وزارت خارجه آمریکا و شخص آقای کالین پاول وزیر خارجه اجازه بگیرد. در اسرائیل او ملاقات‌های محرمانه با مایر داگان رئیس وقت موساد داشت، و با او برنامه هماهنگی برای تبلیغ بر ضدّ ایران طراحی‌ نمود که بعد اجرا شد. به توصیه بولتون موساد دفتری راه اندازی کرد که کار ان “اطلاع رسانی” به رسانه ها بود که در حقیقت دروغ میگفتند و اغراق میکردند. بولتون مصمم بود از توافق بین آژانس بین المللی انرژی هسته ای و ایران جلوگیری کند تا پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل رود. و ادعا میکرد که ایران مشغول تولید سلاح هسته ای است, ولی آنرا پنهان کرده است. محمود احمدینژاد احمق و حامیان وی, “دولت پنهان” و خامنه ای این بهانه را به بولتون دادند و پرونده به شورای امنیت رفت. بولتون میخواست ایران اجازه بازدید از سایت های نظامی را ندهد, ولی آژانس از پارچین در جنوب شرق تهران دیدن نمود. بعد, در سال ۲۰۰۴, مجاهدین یک لپ تاپ تقلبی را به سرویس جاسوسی آلمان تحویل دادند که در ان مدارک دروغین درباره ساخت سلاح هسته ای در ایران بود [خود من چندین مقاله راجع به آن منتشر کردم که لینک آنها در زیر پست است]. این لپ تاپ و مدارک دروغین آنرا موساد ساخته بود و به مجاهدین داده بود. دیک چینی و بولتون میخواستند به ایران حمله کنند, ولی پنتاگون مخالف بود. پنتاگون هنوز هم مخالف حمله به ایران است, با این تفاوت که دیوانه های جنگ طلبی مانند نیکی هیلی, مایک پامپئو و بولتون حال در قدرت هستند.

از آغاز ریاست جمهوری آقای ترامپ من همیشه درباره احتمال جنگ هشدار داده ام. آنهاییکه خودرا به خواب زده اند, و یا طرفدار ترامپ هستند و تظاهر به این میکنند که هشدار دادن یعنی ترساندن مردم, بخود بیایند. در صورت حمله خشک و تر با هم خواهند سوخت.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.