پیام نمایندگان ایرانی تبار پارلمان سوئد: برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی متحد شوید!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

چند عضو ایرانی‌تبار مجلس سوئد از همۀ فعالان سیاسی خواستند که برای سرنگون کردن رژیم جمهوری اسلامی با یکدیگر متحد شوند. این نخستین بار است که چند نمایندۀ اروپایی نه فقط به پشتیبانی از اعتراضات ایرانیان برمی‌خیزند که صریحاً خواستار اقدام در جهت نابودی رژیم می‌شوند.

صراحت لحن فراخوان نمایندگان ایرانی‌تبار پارلمان سوئد تازگی دارد. اردلان شکرآبی که در پیام ویدئویی‌اش، خود را “دانش‌آموز پیشین دبستان شهید اسدی در شهرستان شهریار و نمایندۀ کنونی مردم اوپسالا در مجلس سوئد” معرفی می‌کند، می‌گوید: ” از همه فعالان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دانشگاهی درخواست می‌کنم برای مبارزه با این نظام سرکوبگر با هم به توافق برسند”. اوپسالا چهارمین شهر بزرگ سوئد است که پذیرای شمار زیادی از ایرانیان مهاجر بوده است.

در ادامۀ این پیام آمده است: “من از همه کسانی که در دل آرزوی دموکراسی و آزادی را دارند تقاضا می‌کنم مبارزه با جمهوری اسلامی را سازماندهی دهند و با هم متحد شوند”.

چند نمایندۀ دیگر، از جمله علیرضا آخوندی و آزاده رجحان، نمایندگان پایتخت (استکهلم)، همین پیام را عیناً تکرار کرده‌اند.

خانم آیلین فاضلیان پیام مشابهی را به زبان آذری خوانده و لاوین ریدار نمایندۀ کرد تبار (ایرانی-عراقی) به زبان کردی و آرین کاراپت نمایندۀ ارمنی‌تبار به زبان ارمنی، پیام‌هایی را در ادامه خوانده‌اند.

تاکنون اکثر نمایندگان پارلمان‌های کشورهای اروپایی یا مسئولان دولتی که در مورد وقایع ایران موضع‌گیری کرده‌اند، خواستار توقف سرکوب و احترام به حقوق مردم شده‌اند. در هفتۀ اخیر، بسیاری از این نمایندگان کفالت سیاسی زندانیان ایرانی را به عهده گرفته و یا برای تشدید تحریم‌ها تلاش کرده‌اند.

به عنوان مثال، مسعود قره‌خانی، رئیس پارلمان نروژ قبلاً در پیامی خطاب به خامنه‌ای گفته بود: “مهم‌ترین سرمایۀ یک کشور مردم آن است. یک رهبر نباید مردم خودش را بکشد… ۴۴ سال روی کار بودید، دیگر بس است”.

اما پیام نمایندگان پارلمان سوئد یک گام دیگر به جلو برداشته است. این نمایندگان نه دولت‌ خود یا رژیم جمهوری اسلامی، که فعالان ایرانی را خطاب قرار داده و از آنها خواسته‌اند که برای نابود کردن رژیم با هم متحد شوند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.