پرونده اعدام نوید افکاری + جزئیات فیلم قوه قضائیه

پرونده اعدام نوید افکاری + جزئیات فیلم قوه قضائیه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

پرونده اعدام نوید افکاری + جزئیات فیلم قوه قضائیه

پرونده اعدام نوید افکاری ؛ فیلم مورد ادعای قوه قضائیه مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است

نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی ۲۷ ساله متهم به قتل یک کارمند حراست

حسن یونسی، وکیل دادگستری و فرزند وزیر پیشین اطلاعات ایران با رد ادعای قوه قضائیه می‌گوید در پرونده نوید افکاری “هیچ تصویری از لحظه ارتکاب جرم وجود ندارد”.

نوید افکاری سنگری، به اتهام قتل حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا شیراز به اتهام محاربه و شرکت در اعتراضات سراسری مرداد ۱۳۹۷ به “دو بار اعدام” محکوم شده‌ است.

برادر او وحید افکاری سنگری نیز در مجموع به ۵۴ سال زندان و برادر دیگرش حبیب افکاری سنگری به ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند.

پیش از این میزان خبرگزاری قوه قضائیه ایران ادعا کرده بود “با بازبینی فیلم دوربین مداربسته واقع در خیابان محل تعقیب مقتول، شخصی به نام نوید افکاری در خصوص این پرونده به عنوان متهم دستگیر شد”.

اما اکنون حسن یونسی می‌گوید “فیلم مورد ادعا مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است”.

در فایل صوتی محاکمه نوید افکاری هم صدای او شنیده می شود که از دادگاه می خواهد این فیلم مورد ادعا را پخش کنند، اما با درخواست او مخالفت می‌شود.

 

 

به تازگی، نوید و وحید افکاری در دو فایل صوتی جداگانه از زندان شیراز، با رد اتهامات خود و تاکید بر اینکه اقرار آنها تحت شکنجه بوده، ابعاد بیشتری از روند قضایی‌شان را توضیح داده و از وکلای دادگستری درخواست کمک کرده‌‌اند.

اکنون مهدی محمودیان، فعال سیاسی می‌گوید حسن یونسی وکالت نوید افکاری را برعهده گرفته است.

حسن یونسی نیز اعلام کرد که به زودی جزئیات بیشتری از این پرونده را منتشر خواهد کرد.

اظهارات آقای یونسی پس از آن منتشر می‌شود که خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه نوید افکاری را به “ترور” متهم کرده و مدعی شده که “او قصد ترور یک بسیجی را نیز داشته است”. این خبرگزاری مدعی شده وحید بردار نوید افکاری هم با حمله به یک مأموران انتظامی او را مجروح کرده است.

قوه قضائیه هر دو برادر را به شرکت در اعتراض‌های سراسری سال‌های گذشته در ایران متهم کرده است.

بنابر اعلام فعلی خبرگزاری قوه قضائیه محکومیت آنها به اتهام محاربه هنوز در دیوان عالی کشور تأیید نشده است.

 

برادران افکاری از راست حبیب (محکوم به ۲۷ سال زندان) ، نوید (دو بار اعدام) و وحید افکاری (محکوم به ۵۴ سال زندان)؛ هر سه آنها به ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شده‌اند
برادران افکاری از راست حبیب (محکوم به ۲۷ سال زندان) ، نوید (دو بار اعدام) و وحید افکاری (محکوم به ۵۴ سال زندان)؛ هر سه آنها به ۷۴ ضربه شلاق هم محکوم شده‌اند

 

همچنین گزارش‌ها حاکی است نوید و وحید افکاری تا زمان تایید حکم خود در دیوان عالی کشور وکیل نداشته‌اند.

نوید و وحید افکاری شهریور ۱۳۹۷ چند روز بعد از اعتراضات سراسری مرداد ماه این سال بازداشت شدند. سه ماه بعد حبیب افکاری سومین برادر این خانواده هم هم بازداشت شد.

روز گذشته بهیه نامجو، مادر نوید افکاری که به “دو بار اعدام” محکوم شده، می‌گوید پسرانش شکنجه شده‌اند تا علیه همدیگر شهادت بدهند و یک پسرش در زندان دو بار خودکشی کرده است. او گفته فقط خواستار برگزاری یک دادگاه عادلانه است.

 

ویدیو درخواست مادر نوید افکاری برای جلوگیری از اعدام پسرش؛ فرزندم را اعدام نکنید، او بی گناه است

درخواست مادر نوید افکاری از هرکس که صدایش را می‌شنود: عاجزانه درخواست کمک دارم! بهیه نامجو؛ مادر نوید، وحید و حبیب افکاری: از هرکس که صدایم را می‌شنود،

فرزندانم در زندان شکنجه شدند علیه هم شهادت بدهند

نوید، وحید و حبیب افکاری سنگری، سه برادر که از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری مرداد ۹۷ هستند، توسط بیدادگاه ضدانقلاب و بیدادگاه کیفری شیراز مورد محاکماتی جداگانه قرار گرفته و در نهایت به احکام اعدام، شلاق و زندان محکوم شدند.

این افراد متهم به تشکیل گروه، قتل یک نیروی اطلاعاتی، شرکت در اعتراضات و… هستند.

بر اساس این احکام نوید افکاری به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

از میان این احکام، حکم اعدام نوید افکاری در دیوان عالی کشور نیز تایید شده و اعاده دادرسی آن نیز رد شده است. پرونده‌ی این افراد از بابت چند اتهام دیگر نیز در بیدادگاه ضدانقلاب کماکان در دست بررسی است.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.