وضعیت اسف‌بار زندانیان و زندانها در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

بنا بر اظهارات سه زندانی شناخته شده و عدالت‌خواه، وضعیت زندانها هر روز وحشیانه تر و زندگی آنان مخاطره آمیز تر می شود.
در نوشته زیر که هم اکنون دریافت شد، کیوان صمیمی زندانی سیاسی و فعال آزادی و ترقی‌خواهی از وضعیت امنیتی در زندان سخن می گوید.
نرگس محمدی زندانی سیاسی مبارز به سهم خود مدام به شرائط غیر انسانی زندانها اعتراض می کند.
سپیده قلیان زندانی و فعال کارگری هفت تپه بخشی از فشارهایی که در زندانهای ایران به زنان وارد می شود را دیروز در مطبوعات فاش کرد.
اعتراضات زندانیان سیاسی
کیوان صمیمی
امروز دوربین‌های حیاط بند ۸ اوین شاهد خشم و اعتراضات تعدادی از محکومین بود. آنها با سردادن شعارهایی علیه نهادهای امنیتی کشور تهدید کردند چنانچه فشارهایی که در دوران بازداشت و محدودیت‌های غیرقانونی که بعد از آن و ضمن دوران محکومیت اجرا شده و می‌شود ادامه پیدا کند، مورد به مورد را افشا خواهند کرد. این زندانیان سیاسی پس از شعارهایی که با فریاد همراه بود به صورت حلقه های چند نفره با هم به گفتگو پرداختند که این تبادل نظر ها تا زمان آمار نوبت غروب ادامه داشت.
آنان در این گفتگوها علاوه بر اعتراض به دخالت آشکار بازجویان و ضابطان در میزان احکام صادره توسط دادگاه، خواهان اجرای عدالت و عدم دخالت مقامات امنیتی در سال‌های کشیدن حبس شدند و اتفاق نظر داشتند که در صورت اجرا نشدن این مطالبات، سیل حرکت و شکایت علیه آمران و عاملان این تضییع حقوق و بی‌توجهی‌ها را آغاز خواهند کرد./زندان اوین
ما از حقوق زندانیان دفاع کرده و نسبت به رفتار جمهوری اسلامی با زندانیان ابراز انزجار می‌کنیم و معتقدیم که داشتن اندیشه و بیان آن در جامعه باید آزاد باشد و همه زندانیان سیاسی و اجتماعی باید آزاد شوند.

فرهنگ قاسمی سخنگوی جمهوری خواهان سوسیال دموکرات و لائیک ایران.

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.