نوروزتان شاد و پیروز باد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

نقاشی نوروز

هفت سین اثر کمال الملک

نوروزتان شاد و پیروز باد!

اول فروردین ۱۳۹۵

هم میهنان گرامی!

جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران فرا رسیدن نوروز ١٣٩۵ را به شما شادباش می گوید.

در سالی که گذشت وضعیت سیاسى، اجتماعى، اقتصادى و فرهنگى جامعه ما، همانند سى و هفت سال گذشته خیلی وخیم بود. در این سال نیز مانند همیشه جمهورى اسلامى حقوق اساسى مردم را رعایت نکرد و با اعدام نزدیک به هزار تن و تجاوزهای فراوان به حقوق بشر، در زمره ضد انسانى ترین نظام هاى جهان قرار گرفت.

اما با این وجود، قشرهای گوناگون مردم ایران دست از مقاومت بر نداشتند و در زمینه هاى حقوق شهروندى و مبارزات صنفى ـ سیاسی، تشکل های مستقل کارگری، معلمان، وکلاى دادگسترى، جنبش زنان… به راه خود ادامه دادند و علیرغم همه سختى ها، زندان، شکنجه و اعدام، توانستند در صحنه مبارزاتی، حضور خود را هر چه پر‌ رنگتر نمایان کنند.

ما در این سال شاهد رویدادهای زیادی بودیم که تسلیم طلبی خامنه ای و حکومت اسلامی در زمینه بسته شدن پایگاه های ساخت بمب اتمی، با شعار نرمش قهرمانانه (مانند سر کشیدن جام زهر توسط خمینی) از مهم‌ترین آن‌ها بود.

در چنین شرائطى نیروهای اپوزیسیون واقعى رژیم، باید همکاری‌های خود را گسترش داده و در راستای تقویت همگرایی احزاب و نهادهای سیاسی بکوشند. امروزه تجربیات تلخ اپوزیسیون نشان می دهند که ما هنوز‌ به عظمت قدرت ناشی از همگرائى و اتحاد عمل پی نبرده ایم و اگر هم از لحاظ ذهنی به این ادراک رسیده باشیم، در عمل هیچ نشانه اى از همبستگى ها در بین ما دیده نمی شود.

جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران از ابتداى فعالیت خود، بر این اصل پافشارى داشته است که رژیم دینی حاکم بر ایران، تنها به وسیله مشارکت همگانی مردم از میان برداشته خواهد شد. ما کوشش خواهیم کرد تا بخش هایى از نیروهاى اپوزیسیون که رژیم جمهورى اسلامى را اصلاح پذیر نمی دانند و اعتقاد به آزادى، دموکراسى، استقلال، عدالت اجتماعى و جدایی دین و دولت دارند، در پیرامون برنامه اى مشترک براى همکارى و اتحاد عمل گرد هم آیند.

شوراى هماهنگى جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران، همه ایرانیان را به خواندن اساسنامه این جنبش و بازدید روزانه سایت آن و در صورت امکان به همکاری و همراهی فرا می خواند.

شوراى هماهنگى جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

http://www.jjdli.com/fa/

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.