نه به انتخابات غیردموکراتیک و پیشاپیش مهندسی‌شده!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

n00275180-b

جمهوری اسلامی ایران در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری قرار دارد. انتخاباتی که در آن نه تنها همه مخالفان نظام و تمام دگراندیشان از حق انتخاب‌شدن محرومند، بلکه بیشتر کاندیداهای اصلاح طلبان نیز توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند. به این ترتیب، رقابت اندکی که در برخی از انتخابات‌های پیشین وجود داشت، حذف شده است.

هم‌چون انتخابات‌های پیشین در جمهوری اسلامی، در این انتخابات نیز، شهروندان از ابتدایی‌ترین حقوق خود، یعنی حق ابراز آزادانه رأی و نظر و حق انتخاب‌شدن و انتخاب‌کردن نمایندگان خود، محرومند. ولی فقیه، سپاهیان، نیروهای امنیتی‌ و نهادهای وابسته به آنها صحنه گردان اصلی انتخابات هفتم اسفند گشته، و پیشاپیش دست‌یابی به دو مجلس را برنامه ریزی کرده اند.

در جامعه ای که فعالین سیاسی و مدنی بازداشت و به زندان افکنده می‌شوند، و در شرایط سرکوب احزاب و سازمان‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی و مدنی و رسانه های مستقل، انتخابات مهندسی شده هفتم اسفند در تقابل با انتخابات آزاد و دموکراتیک قرار دارد.

به باور ما، رویکرد مردم به مسائل اجتماعی و سیاسی در دوران انتخابات، فرصت گران‌بهایی برای همه نیروهای پیشرو و دمکرات ایران است، تا با آشکار کردنِ واقعیتِ سلبِ حق حاکمیت و رایِ آزادِ شهروندان، و افشای انتخابات غیردموکراتیک در 37 سال حاکمیت جمهوری اسلامی، از انتخابات آزاد و دموکراتیک و حاکمیتِ صندوق‌های رای دفاع کنند.

به باور ما، راه تحول و پیشرفت اساسی جامعه و برقراری نظامی آزاد و دموکراتیک در ایران، با «مبارزه برای گذار خشونت‌پرهیز از نظام جمهوری اسلامی به یک جمهوری مبتنی بر انتخابات آزاد، دموکراسی و جدائی دین از دولت بر اساس یک قانون اساسی جدید»* هموار می‌گردد و در هر شرایط مکانی و زمانی، معیار درستی عمل سیاسی ما، قرار گرفتن در راستای این اصل بنیادین حضورمان در عرصه سیاسی ایران است.

انجمن جمهوری خواهان ایران – پاریس

۲۱ فوریه ۲۰۱۶

*منشور انجمن جمهوریخواهان ایران – پاریس

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.