ننگ بر قاتلان مهسا امینی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعلامیه ۶ سازمان و حزب جمهوری خواه دموکرات 

برگ سیاه دیگری بر دفتر جنایات جمهوری اسلامی افزوده شد. پس از قتل زهرا کاظمی، زهزا بنی یعقوب و ستار بهشتی که در اثر ضربه مغزی در زندان جمهوری اسلامی جان باختند، این بار شاهد قتل مهسا امینی ۲۲ ساله در بازداشتگاه های جمهوری اسلامی هستیم. مهسا امینی بهنگام دستگیری به بهانه عدم رعایت حجاب مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.گشت ارشاد که پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در مقیاس وسیع تر و با اختیارات بیشتر برای برخوردهای وحشیانه راهی خیابان ها شده، وحشیگری و خشونت بیشتری علیه زنان میهنمان اعمال میکند.  

مرگ دلخراش مهسا  امینی در اثر برخور  وحشیانه گشت ارشاد، جامعه ایران را تکان داده و مردم را خشمگین و برافروخته ساخته است. 

صدها هزار نفر از شهروندان ایران در رسانه‌های اجتماعی صدایشان را در اعتراض به این فاجعه و گشت‌های ارشاد بلند کرده‌ و یا به خیابان ها ریخته و علیه علی خامنه ای شعار دادند. این جنایت بازتاب بین المللی گسترده ای پیدا کرده است. 

امروز پیکر مهسا امینی در شهر سقز به خاک سپرده شد. مردم در سقز و شهرهای دیگر کردستان بشدت برافروخته اند و برای اعتراض به خیابان ها آمده اند. صدای مرگ بر خامنه‌ای در کوچه‌ها و خیابان‌های سقز طنین‌ انداخته است. امروز سرکوبگران به اعتراضات خیابانی مردم یورش بردند. تعدادی از معترضان در این یورش زخمی و دستگیر شدند. جریان های سیاسی کردی برای روز دوشنبه دعوت به اعتصاب عمومی در کردستان کرده اند. 

جمهوری اسلامی تا کنون مسئولیت قتل زندانیان بیشمار در زندانهای جمهوری اسلامی بویژه زهرا کاظمی، زهرا بنی یعقوب و ستار بهشتی را نپذیرفته است. رژیم کلیه راههای کنترل مردم بر ارگانهای حکومتی را بسته است و مسئولان آن هرجنایتی را مرتکب میشوند و بعد انکار میکنند. حتی وقتی هم مانند حمله موشکی به هواپیمای اوکراینی مجبور به اعتراف میشوند، مجازاتی در کار نیست. برعکس این خانواده های قربانیان هستند که پس از هر جنایتی به علت اعتراض تحت فشار قرار  میگیرند و یا بازداشت و دادگاهی و زندان میشوند! 

اکثریت مردم ایران مخالف جمهوری اسلامی هستند و مخالفت روز افزون خود را در هر فرصتی نشان داده اند. جمهوری اسلامی طی ۴۳ سال پس از استقرار کوشیده است سبک زندگی مورد نظر خود را به ایرانیان تحمیل کند. ولی با مقاومت بیشتر مردم و در صف مقدم آن زنان ایران روبرو شده و ناکام مانده است. هرچه رژیم ناتوان تر میشود و تحت فشارهای داخلی و خارجی قرار می گیرد، به خشونت بیشتر و جنایات سیستماتیک علیه مردم، بویژه زنان، فعالان سیاسی، مدنی و سندیکایی روی می آورد.

ما شش سازمان و حزب سیاسی جمهوری خواه و  دموکرات ضمن تسلیت به خانواده محترم امینی و ملت ایران، بار دیگر رژیم جهل، جنایت و فساد جمهوری اسلامی و در راس آن علی خامنه ای را به عنوان عامل اصلی این جنایت محکوم می کنیم. اعتراضات همه حاکی از آن است که برچیدن گشت‌های ارشاد و آزادی پوشش زنان خواست عمومی و عاجل مردم ایران است. ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که این جنایت را محکوم کنند و کلیه مردان و زنان ایرانی در داخل و خارج از کشور را فرا می خوانیم که همدوش یکدیگر علیه خشونت لجام گسیخته حکومت  به اعتراض برخیزند.  

هیئت‌های سیاسی ـ اجرائی:

اتحاد جمهوری‌خواهان ایران

جبهه ملی‌ایران- اروپا (سامان ششم)‏

حزب چپ ایران (فدائیان خلق)‏

حزب جمهوری‌خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران

سازمان‌های جبهه ملی‌ایران در خارج از کشور

همبستگی جمهوری‌خواهان ایران (هجا)

26 شهریور 1401 (17 سپتامبر 2022)

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.