نماینده تبریز وضعیت «میراث فرهنگی» را یک فاجعه خواند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

روز گذشته مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس اسلامی طی سخنرانی مفصلی گفته که: «ما باید با شهامت بگوییم وضعیت میراث فرهنگی فاجعه است. کشورهایی که سابقه تاریخی و فرهنگی ندارند، برای جذب توریسم مشغول ساختن تاریخ و فرهنگ جعلی برای خودشان هستند، با این وجود ما سال‌هاست این طرف نشسته‌ایم و مراحل تخریب میراث فرهنگی ایران را به عنوان یکی از بزرگترین تمدن‌های دنیا را نگاه می‌کنیم. کار به جایی رسیده که حتی خبر این تخریب‌ها، برای‌مان عادی شده است».

سال هاست که کوشندگان میراث فرهنگی ایران در داخل و خارج به طور مرتب گفته اند که میراث فرهنگی و تاریخی ایرانزمین در حال نابودی است و مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی سال هاست که یا به گفته های آن ها توجهی نکرده اند و یا آن ها را «ضد انقلاب» و « جاسوس اسراییل و آمریکا» خوانده اند. فقط در همین ده دوازده سال گذشته چند تن از بهترین گزارشگران میراث فرهنگی ایران را از کار برکنار کرده اند فقط به جرم این که حقایقی را در مورد میراث فرهنگی سرزمین مان گزارش کرده اند. مسئولین دولتی و وزیر و وکیلی هم اگر سخنانی انتقاد آمیز در ارتباط با تخریب میراث فرهنگی گفته اند خاموش شان کرده اند.

اکنون باز یکی دیگر از وابستگان به حکومت به ویرانگری های میراث فرهنگی اعتراف کرده است. اعترافی روشن و واضح! بگذریم که ایشان با همه ی شهامتی که در اعتراف به این ویرانی ها نشان داده در آخر می گوید: «این بی‌توجهی نه مربوط به دولت خاص و نه گروه خاص است، بلکه یک بی‌توجهی ملی است که در تمام ادوار و سطوح جامعه به وضوح دیده می‌شود». یعنی طبق معمول مردمان بی خبر و بی تقصیر را هم شریک ویرانگری های دولتی به شمار آورده می شوند.
savepasargad.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.