«نرمش و خمش» بس است، اندکی «خیزش» کنید

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

ardaghan

اینان توان اداره‌ی کشور را ندارند

سخن‌گوی وزارت امورخارجه‌ی ترکیه ، رییس جمهور اسلامی را به چالش می‌کشد

در روزهای گذشته رجب طیب اردوغان بر سر مساله‌ی خرید نفت از داعش ، سخنان تندی علیه حسن روحانی رییس جمهور اسلامی بر زبان راند . این سخنان با واکنش لازم رییس جمهور یا سخن‌گوی دولت روبرو نشد . اردوغان به روحانی در باره‌ی اتهام‌زنی رسانه‌های ایران به خانواده‌‌‌‌‌‌‌ی خود در باره‌ی تجارت نفت ، هشدار داد . سخن‌گوی وزارت اموورخارجه‌ی ترکیه مدعی شد که با این هشدار ، این گونه مطالب از روی دیدارگاه‌ ( سایت / تارنما ) های ایران حذف شدند .

یک منبع آگاه ( به نقل از تابناک ) اظهارات رجب طیب اردوغان را مبنی بر این که « با رییس جمهور ایران صحبت کردم و هشدار دادم که شما در برخی اشتباهات در باره‌ی اتهامات روسیه به ترکیه مشارکت دارید . بعد از این بود که چنین افتراهایی از ادبیات مسئولان ایران و برخی منابع خبری در ایران حذف شد » را تکذیب کرد و گفت : « این ادعا کذب است و در هیچ یک از دیدارها و یا گفت‌وگوهای تلفنی میان اردوغان و روحانی چنین صحبتی مطرح نشده است » .

موضع انفعالی ریاست جمهوری اسلامی به « کبر و گردن‌کشی » ترکان عثمانی افزود و سخن‌گوی وزارت امورخارجه‌ی ترکیه مسئولان ایرانی را تهدید کرد که متن گفت‌وگو موجود است . این بدان معناست که یا به سکوت ادامه دهید یا متن گفت‌وگو را منتشر می‌کنیم .

با سکوت و نشان ندادن واکنش لازم ، ریاست جمهوری اسلامی در حد سخن‌گوی وزارت امورخارجه عثمانی تنزل کرده است .

اگر گفت‌وگوی نبوده‌است ، آشکارا آن را تکذیب کنید و اگر هم بوده ، پاسخ قاطع به آن بدهید . نرمش و خمش بس است ، اندکی خیزش نشان دهید .

دوشنبه 16 آذر 1394 ـ هوشنگ طالع 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.