میز گرد جمعه ها همسازملی جمهوریخواهان ایران: پرسش‌هایی درباره انسان شناسی دادخواهی با پروفسور نادر واهابی‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دوستان اگر با این پرسش ها همراه هستید خواهش میکنم در تکثیر این دعوتنامه مشارکت کرده و در این نشست عمومی شرکت کنید

پرسش‌هایی درباره انسان شناسی دادخواهی

چنانکه ایران در معرض تغییرات سیاسی قرار گیرد، با مقامات حاکم که در هنگام زمامداری‌شان مرتکب اعدام، زندانی و شکنجه کردن، تبعید دگراندیشان شدند چه باید کرد؟ باید آنها را اعدام کرد؟ به زندان محکوم کرد؟ به تبعید فرستاد یا به دادگاه بین المللی لاهه فرستاد؟ و یا بخشید؟ تکلیف خانواده های قربانیان چه خواهد شد؟ آیا بخشش را می توان در چارچوب علم حقوق بررسی نمود یا مقوله ای است اساسا جامعه شناختی، تاریخی، انسانی  و سیاسی در دوران گذار؟ این برنامه نادر وهابی استاد جامعه شناسی تلاش دارد به پرسش های فوق پاسخ دهد.

 نشست عمومی بحث آزاد جمعه ها

سه نهاد جمهوریخواه دموکرات و لائیک ایران :

اندیشکده آگاهی و شناخت

جنبش جمهوری خواهان دموکرات و لائیک ایران

حزب جمهوریخواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران – همسازی ملی

زمان: جمعه ۲۰  مرداد ۱۴۰۲ خورشیدی،  برابر با  ۱۱ اوت۰۲۳ ۲

از ساعت ۲۱۰۰ تا ساعت ۲۳۳۰ به وقت ایران

برابر با  ساعت ۱۹۳۰ تا ساعت ۲۲۰۰  به وقت اروپای مرکزی

 موضوع : پرسش‌هایی درباره انسان شناسی دادخواهی

سخنران : نادر وهابی، جامعه شناس در دانشگاه تولوز در فرانسه

https://us02web.zoom.us/j/85385591746?pwd=NFpOVWxUWmRVV3ZnMjdneGhOL2owUT09

کد ورودی به جلسه  زوم :  85385591476

275840 : ID

آدرس سایت های رسمی :  https://www.andishkade.net/  www.rangin-kaman.net http//nedayeazady.org

مطالب مرتبط با این موضوع :

2 پاسخ

  1. ببخشید مزاحم میشوم. من جوابیه ای را بر دو کلمه حرف حساب حاج عباس عبدی نوشتم برای سایت گویا. اما نمیدان چه شد که پاک شد. چون یکبار دیگر هم همین اتفاق افتاده بود آنرا کپی کردم که در اینجا می گذارم. در اینجا به شما جمهوریخواهان یادآور شوم که واجب حیاتی ست برای همه ی ما تا رضا پهلوی را نیز به حساب آوریم. ما که ایران هستیم درجه طرفداران پادشاهی مشروطه را میبینیم. البته در اقلیت هستند اما اقلیتی بسیار مهم. بنا بر این برای آزادی ایران ما همگی به همدیگر نیاز داریم. در ظمن هر قدر شما و ما رضا پهلوی را رها کنیم او بیشتر به سلطنت طلبان نزدیک میشود. اگر درایتی نزد جمهوریخواهان میبود وقتی رضا پهلوی گفت کهع عمیقا جمهوریخواه است او را ما و شما جذبش کرده بودیم و به عنوان یک سرمایه از وجوپدش استفاده نیز بر ده بودیمو رضا پهلوی نه دستش به خونتی آلوده است و نه دزدی کرده. اگر هم اینک ثروتی دارد در حد دزدیهای یک بازاری و یک بساز بفروش و یک کارچاقکن و یک نماینده مجلس و یک مداح و طلبه و…نیست. بروید کاخ های نزدیکان نظام اسلام ضد بشر در شما شهرهای مختلف ایران را ببینید تا بفهمید که انقلاب سال ۵۷ یم اشتباه نابخشودنی تاریخی بود. اما یک دستاورد داشت و آن رو شدن دست حکومت اسلام و قرآن و محمد و. علی و عمر و عثمان و…خمینی و آیت الله و مداح و طلبه بود. من امیدوارم کسانیکه سایت شما را میخوانند بر نظر من نظر دهند. در ضمن چرا سایت شما اینهمه گمنام است…؟
    و اینهم نظر من در گویا:
    جناب حاج عباس عبدی. اینان اربابان تو هستند توئی که خودت بازجوی آن مرد درستکار عباس امیر انتظام بودی. البته بازجوی بسیاری و ازله بکارتکار بسیاری دیگر هم بودی اما خب شاید کمتر ازاله کار. تو ببین دوستانت و رهبرت زیر نظر محمد و علی و مهدی موعود و قرآن تا چه درجه ای بیشرفند که ایرانیانی که مقیم خارج هستند را گروگان گرفته اند و آن طرف آمریکائی غربی تا چه اندازه باشرف است که حاضر است برای آزادی ایرانیها به این آدمکاشان پیرو محمد و علی و قرآن و زیر نظر پلید امام جلق که ایران را اشغال کرده اند باج بدهد تا ایرانیان از زندانهای کشور خودشان آزاد شوند. جالب است نه!؟ اگر هنوز ذره ای شرف داری وفتی بدیدار امام خامنه ای میروی با خودت بمبی ببر و این موجود کثیف را بترکان و نابودش کن. بر ایرانیان مقیم قم و مشهد واجب است خانه های تمامی ملایان و مپداحان را به آتش بکشند نباید یک نفرشان قسر در رود. برای شروع باید بیت حاج ناصر مکارم شیرازی و پیش اینی که سقط شود به آتش کشید و خودش را زنده زنده در زیر نجاست دفن کرد. با شروع نمادین در این دپو شهر کل ایران خواهد آموخت چگونه رفتار کند. اسلام دین بیشرفی و قتل و تجاوز و کشتار و ازاله بکارت و سنگسار و غنیمت گیری زنان و دختران و کودکان است. ای ایرانی بیدار شود ای ایرانی هوشیار شو. ای ایرانی ایران را نخست در دل و روح و روانت از اشغالگراناسلام و اسلامی پس بگیر و سپس در خیابان این اجانب را بیرون کن! بیدار شو ای ایرانی. زمان زود میگذرد بسیار دیر شده نگذار از این دیرتر شود. امنیت و آسایش را از کل روحانیت اعم از آیت الله و آخوند و ملا و روضه خوان و مداح تا طلبه را بگیر. اول قرآن این دستورالعمل قتل و جنایت و تجاوز و کشتار و غنیمت گیری را بخوان تا بفهمی ابلهانه به کدام کتاب قسم میخوردی و زیر کدام کتاب برای مسافرت رد میشدی و سر عقد و ازدواجت کدام کتاب نحس و نکبت را می گذاشتی. آنگاه که فهمیدی این کتاب چیست، قرآنهای نیمه سوز را در مترو و اتوبوس و کوچه و پس کوچه رها کن. قرآنهای آلوده به نجاست و یا حتا برنگ نجاست را در کوچه و خیابان و مترو اتوبوس رها. اینکار را گسترش بده. ایران را پس بگیریم.
    هممیهن تو چی میگی

  2. و پاسخی به پرسش شما:
    من بر این باورم که برای صلح و صفا در جامعه ایران و بیرون رفتن از چرخه ی خشونت میتوان بخشش همگانی کرد. اما همچنانکه در فردای پیروزی پس از جنگ جهانی دوم نازیها خلع لباس و خالع لوگو شدند و خلع کار باید تمامی جنایتکاران اعم آیت الله و ملا و طلبه و مداح خلع لباش و خلع کار شوند.باید اموالشان مصادره شود. امروز کسانی در ایران هستند که میلیاردها ثروت دارند و مثل اولیگارشی های روسی ایران را غارت کرده اند. باید اموال اینان مصادره شود. این مصادره باید فقط صرف آموز و پرورش و تحصیلات کودکان و جوانان و هنرمندان و البته فقیران گردد. کسانیکه قتل کرده اند، کور کرده اند تجاوز کرده اند باید در دادگاهی علنی محاکمه فیلمبرداری شوند و فیلمها در شبکه های اجتماعی و با زیر نویس زبانها مختلف زنده دنیا در یوتیوب پخش شوند. باید تبلیغ هر دین و هر مذهب و خصوصا اسلام در ایران ممنوع شود. در اینجا به عنوان یک مطلع بگویم که در حالی که باید تمامی کشتارها و ازیت و آزار بهائیان را محکوم کرد باید توجه داشت که این فرقه نیز یکی از بلاهای اسمانی ایران است. چرا که تحجر و فناتیسم در میان بهائیان بسیار بسیار عمومیت دارد و حتا مطلق است. بنا بر این ایرانیان در عین اینکه کشتار و ازیت و آزار آنها را محکوم می کنند باید مواظب فریب های این فرقفه نیز باشند. برای همین باید تبلیغ هر دین چه اسلام چه شیعه و چه سنی و چه بهائی و مسیحیت و یهودیت ممنوع باشد. آخوند نباید حق داشته باشد با لباس آخوندی در خیابان ظاهر شود. اسلام و روحانیت و مطلقا به اظمینان ساده دلان خیانت کردند پس حتا یک نفر اینان نباید قسر در رود. همشان باید یا ایرانی شود و دست از این دین تحمیلی بردارند و یا از ایران بروند. و البته با این خیانت عظیمی که کرده اند راه سوم برایشان بسیار خطرناک است. شماها که در خارجه هستید باید اروپا و آمریکا را از خطرات بی مانند اسلام از هرنوعش مردم و دولتهای آنها را آگاه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.