مرگ روح الله حسینیان، سیاسی و تندرو محافظه‌کاران در ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

خانواده روح الله حسینیان خبر درگذشت او را تایید کرده‌اند.

آقای حسینیان از چهره‌های جنجالی قضایی، امنیتی و سیاسی نزدیک به محافظه‌کاران تندرو در ایران بود.

محمد حسینیان فرزند روح الله حسینیان این خبر را تایید کرده اما به علت مرگ پدرش اشاره‌ای نکرده است. برخی از رسانه‌های داخلی در ایران علت مرگ آقای حسینیان ۶۵ ساله را ابتلا به کرونا گزارش کرده‌اند. او در بیمارستان خاتم‌الانبیا بستری بود.

 

روح‌الله حسینیان که بود؟

روح الله حسینیان در مجلس هشتم و نهم نماینده بود. او در مجلس هشتم رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی (فراکسیون حامی دولت محمود احمدی‌نژاد) بود.

آقای حسینیان از جمله پایه گذاران جبهه پایداری به شمار می‌آید. او از سال ۱۳۷۴ تا امروز با حکم رهبر ایران، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی بود.

روح الله حسینیان پروانه وکالت هم داشت و در سال‌ ۱۳۹۷ به عنوان “یکی از وکلای مورد اعتماد رئیس قوه قضائیه برای وکالت در پرونده های امنیتی در استان تهران معرفی شده بود.

آقای حسینیان در دستگاه اطلاعاتی ایران با عنوان “خسرو خوبان” شناخته می‌شد. او در زمان محمد ری‌شهری به عنوان قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات انتخاب شد.

او فارغ‌التحصیل مدرسه حقانی بود، مدرسه‌ای که بسیاری از مسئولان قضایی- امنیتی ایران در دهه ۶۰ شمسی فارغ‌التحصیل آن بودند.

روح الله حسینیان سال ۱۳۹۴، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را تهدید کرده بود که “شما را اعدام می کنیم و در رآکتور اراک دفن می کنیم و رویتان سیمان می ریزیم“.

در سال ۱۳۷۸ هم روزنامه صبح امروز از قول آقای حسینیان تیتر کرده بود “آخه باباجون، ما خودمان والله یک زمان قاتل بودیم“. این جمله در آن زمان جنجال آفرین شده بود.

روح‌الله حسینیان در انتخابات سال ۱۳۷۶ از هواداران محمد خاتمی بود اما پس از آنکه قتل‌های زنجیره‌ای نویسندگان و فعالان سیاسی در آذرماه ۱۳۷۷، به شماری از نیروهای “مسئولیت‌ناشناس، کج‌اندیش و خودسر” وزارت اطلاعات نسبت داده شده بود و آتش اختلافات جناحی و درون تشکیلاتی این وزراتخانه شعله ور شد، روح الله حسینیان به نحوی به سخنگوی محافظه‌کاران تبدیل شد.

آقای حسینیان همواره از سعید امامی از متهمان اصلی کشتن منتقدان و روشنفکران دفاع می‌کرد و معتقد بود جناح منتسب به سعید حجاریان و علی ربیعی، مشاور وقت محمد خاتمی “نیروهای مذهبی و مخلص وزارت اطلاعات قلع و قمع کردند”.

آقای حسینیان در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد نیز از حامیان او محسوب می‌شد و زمانی به عنوان مشاور او منصوب شده بود. با این حال، پس از بالاگرفتن اختلاف‌ بر سر حلقه نزدیکان آقای احمدی‌نژاد از او فاصله گرفت.

او در سال ۱۳۸۸ پیشنهاد دهنده طرحی دو فوریتی در مجلس بود که به موجب آن با کنار گذاشتن تشریفات آیین دادرسی محاربان ظرف پنج روز اعدام می‌شوند. این طرح اما پیش نرفت.

آقای حسینیان از منتقدان دولت حسن روحانی به شمار می‌آمد و از همان سال‌های اول فعالیت دولت گفته بود “من از اساس دولت یازدهم را قبول ندارم”.

خبر مرگ آقای حسینیان

مرگ روح الله حسینیان، سیاسی و تندرو محافظه‌کاران در ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.