مرگ خامنه ای و جانشین رهبری ایران

مرگ خامنه ای و جانشین رهبری ایران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مرگ خامنه ای و جانشین رهبری ایران

در مورد بیماری و زمان مرگ آیت الله خامنه ای

از زمانی که علی خامنه ای جانشین آیت الله خمینی شد، موضوع بیماری و مرگ او مطرح شد و روز به روز هم این مدعا که او در حال مرگ است، تشدید شد. اینک او بیست و نهمین سال رهبری اش را آغاز کرده و هنوز عده بسیاری در انتظار مرگ او هستند.

علی خامنه ای متولد ۲۹ فروردین ۱۳۱۸ است. یعنی اینک وارد ۷۸ سالگی شده است. طبیعی است که او فردی سالخورده است. طبیعی است که او بیماری هایی داشته باشد. طبیعی است که هر انسانی- خصوصاً فرد سالخورده بیمار- باید هر لحظه در انتظار در آغوش گرفتن مرگ باشد. طبیعی است که بر فردی در جایگاه رهبری، فشارهای بسیاری وارد می شود. عکس های ژانویه ۲۰۰۹ و ۲۰۱۷ باراک اوباما را مقایسه کنید تا ببینید فشار کار- حتی در یک نظام دموکراتیک – چه بر سر یک آن آورده است.

آیت الله خامنه ای بر این باور بود که با آیت الله قتل عام- ابراهیم رئیسی- کار حسن روحانی را یکسره خواهد کرد. اما نه تنها چنین نشد، بلکه او مجبور شده است در هر سخنرانی به نکاتی که حسن روحانی در دوران انتخابات بیان کرده، پاسخ بگوید و عصبانیت خود را بروز دهد. یعنی انتخابات فشار زیادی بر او وارد آورده که نمی تواند ناخرسندی اش را پنهان سازد.

هر اندازه هم که می کوشد “نه” مردم به خود و نامزد نظام را رأی به نظام، و مشروعیت بخشی به نظام قلمداد کند، بیشتر در این مورد ناموفق به نظر می رسد. برای این که اگر رأی مردم، رأی به نظام بود، معنا ندارد که آیت الله خامنه ای تمامی دیدگاه ها و سخنان منتخب مردم را هر روز نقد و رد کند و آن ها را خلاف “خط امام” و انقلاب و جمهوری اسلامی به شمار آورد.

نوزدهمین روز ماه رمضان است. رمضان هم رمقی برای آدمی باقی نمی گذارد. من اصلاً توانی برای حتی یک سخنرانی یا یک مصاحبه کوتاه هم ندارم. اما آن چه عجیب است، این است که او در ۱۸ روز اول ماه رمضان ۵ سخنرانی و دیدار بسیار طولانی داشته است. برخی جلسات دو سه ساعته بوده اند. جلسات به ترتیب در ۶، ۱۴، ۱۷، ۲۰ و ۲۲ خرداد برگزار شده و در ۱۴ خرداد در مرقد آیت الله خمینی سخنرانی کرده است.

آیا آدمی در این سن، گرفتار بیماری، آن همه فشار کار اعصاب خرد کن، و زبان روزه ؛ در حال مرگ است و این همه سخنرانی می کند؟ آیت الله احمد جنتی در ۹۱ سالگی دست به گریبان هیچ بیماری جسمی نیست. در حالی که بسیاری از افراد جوان با ده ها بیماری مهلک دست و پنجه نرم می کنند.

یک احتمال هم این می تواند باشد که آگاهانه سال هاست خامنه ای را در حال مرگ نشان می دهند تا چهره ای مظلوم از او بسازند. دلسوزی و همدردی بخشی از فرهنگ مردم ما با آدم در حال مرگ است. در این صورت او و طراحان در طی این مدت به ریش همه خندیده اند.

من اصلاً نمی دانم خامنه ای کی می میرد. اما اگر سال ها زنده بماند، با این دیدگاه ها، مواضع و حکومت مطابق میل خودسرانه، ایران و ایرانیان باید هزینه های گزافی بابت ادامه حیات و رهبری او پرداخت کنند. شاید به حاشیه راندن حسن روحانی سخت ترین کار او باشد.

همان طور که آیت الله خمینی قبل از مرگش سرنوشت زندانیان سیاسی و جانشین خود (عزل آیت اهگز منتظری) را روشن کرد، آیت الله خامنه ای هم باید قبل از مرگش مسأله رهبران جنبش سبز، سید مدای خاتمی و حسن روحانی را روشن سازد و راه جانشینش را بگشاید.

به گزارش «شیعه نیوز»، مایکل لدین، نو محافظه کار آمریکایی و متخصص امور ایران، با درج این مطلب در سایت شخصی خود ادعا کرد که این خبر را از منابع خود در ایران گرفته است.

لدین در خبر خود آورده است:

دیروز بعد از ظهر ساعت 2.15 به وقت تهران (آیت الله) خامنه ای از حال رفته و به یک کلینیک مخصوص منتقل شده و هیچ کس بجز پسر و دکترش نتوانسته اند به او نزدیک شوند. مقامات رسمی و سری می گویند که شرایط او دست خداوند است.

بنابر گزارشات، از حال رفتن برای (آیت الله) خامنه ای طبیعی است و آن به دلیل مسمومیت یا عوامل خارجی نبوده و افراد بیت ایشان می دانند که این هدیه ای از طرف خداوند است.

شرایط (آیت الله) خامنه ای طی چند ماه گذشته به شدت بد شده و شرایط عصبی و روحی بدی را پیدا کرده است و آن به دو دلیل است:

1- عدم توانایی او برای حل مشکلات پس از انتخابات و رد نظریات یک بخش مهم از مردم که به نحو دیگری فکر می کردند.

2- از دست دادن موقعیت مذهبی با توجه به تقبیح روحانیون عالی مقام کشور از وضعیت پیش آمده در انتخابات.

گزارشات رسیده نشان می دهد که تلاش (آیت الله) خامنه ای در چند هفته گذشته که به ماه هم نمی رسد برای بدست آوردن 1- یک اعتبار مثبت برای مشروعیت خود 2- نجات دادن جان فامیل خود و سرمایه های آنها خصوصا در سوریه و ترکیه. ـ حمل 8.5 محموله میلیارد دلار بصورت شمش طلا و پول نقد که بوسیله ترکها توقیف گردید ـ

شرایط اکنون نامشخص است اما آنچه مشخص است این است که در 24 ساعت گذشته او در “کما” بسر برده که نشان می دهد بزودی از کما خارج نخواهد شد و می میرد.

اگر او فوت کند یک نبرد خونین بین رفسنجانی که دارای قدرت مذهبی است از یک طرف و احمدی نژاد که دارای قدرت سیاسی و دولتی است از طرف دیگر در کشور ایران به وقوع خواهد پیوست.

مرگ خامنه ای و جانشین رهبری ایران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.