مخاطره کشتار در کردستان ترکیه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

4788

به گزارش رسیده به وب‌سایت کوردستان میدیا، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: در “باکوور” )کردستان ترکیه( و حداقل ٢۴ استان، جایی که هنوز وجود ٢٢ میلیون کرد ساکن در آن مورد انکار دولت آن کشور است، متاسفانه هم اکنون جنگی ناعادلانه و نابرابر در جریان است.

در این بیانیه آمده است: دولت ترکیه با لشکرکشی و اعزام نیروی ده هزار نفری مجهز به تسلیحات پیشرفته و تانک و بالگرد به کردستان، در بزنگاه جنجال آفرینی‌های جنگجویان داعش و النصره و دیگر متحدان آن کشور در عراق و سوریه و در زمانی که چشم جهانیان به بی‌رحمی‌ها و کشتارهای سبوعانه داعش خیره گردیده است، یورش به مردم کرد و جنگ در “باکوور” را شعله‌ور ساخته است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در این حملات تاکنون ده‌ها تن از شهروندان مدنی کشته شده و تعداد زیادی زخمی و یا دستگیر و بازداشت گردیده‎اند. هم راستا با یورش نیروهای نظامی به کردستان و اعلام حالت فوق‌العاده و حکومت نظامی در برخی مناطق، خشونت، ترور، قتل سیاسی و تهدید رهبران احزاب و نهادهای مدنی و محلی بطور فزاینده‌ای گسترش یافته‌اند.

در پایان این بیانیه، سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان از مردم آزاده جهان و عموم آزادیخواهان و همه کردهای جهان درخواست و دعوت می‌کند نسبت به سرکوبگری‌های نژادپرستانه دولت ترکیه ساکت نباشند و با برپایی تجمع و آکسیون و اعتراض‌های مدنی جمعی و خیابانی و دیگر اقدامات مدنی از طرق ممکن و بصورت مسالمت آمیز سیاست‌ها و اقدامات سرکوبگرانه و جنگ افروزی‌های دولت ترکیه را افشا و محکوم نموده و ختم جنگ و کشتار در “باکوور” و تروریست پروری آن دولت را در منطقه خواستار شوند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.