محکومیت جمهوری اسلامی توسط میشل باشله‎‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

میشل باشله (michelle bachelet ) کمیسر عالى حقوق بشر سازمان ملل متحد، امروز در طى بیانیه اى مقامات جمهوری اسلامى را بدلیل استفاده از اسلحه و سرکوب معترضین محکوم کرد و خواهان توقف خشونت شد.
میشل باشله با اشاره به عدم توانایی مراجعه زخمی های اعتراضات به بیمارستان از ترس دستگیری گفت: “این علامتی واضح است از بدى وضعیت “
در بیانیه اى که سازمان ملل نشر داده ، با اشاره به مردم عرب ساکن این استان به خشکی رودخانه ها و تالاب ها نیز اشاره شده ، “جمعیت زیادی از ۵ میلیون سکان خوزستان از اقلیت عرب ایرانی هستند . سوء مدیرت اب و انحراف اب به مناطق دیگر استان را از مصادر با ارزشش خالی کرده” .
او همچنین اضافه کرد: “آب در حقیقت یک حق است. اما مقامات بیشتر از آنکه به درخواستهای قانونی شهروندان خود برای تأیید این حق توجه کنند ، در بیشتر موارد بر سرکوب کسانی که این اعتراضات  را انجام می دهند متمرکز شده اند. اوضاع فاجعه بار است و سالهاست که در حال افزایش است. مقامات باید این موضوع را تشخیص دهند و طبق آن رفتار کنند. تیراندازی و دستگیری افراد به سادگی بر خشم و ناامیدی
افزوده خواهد شد. “
میشل بشله خاطرنشان کرد که ایران به طور کلی فاقد سایر تماس هاى ارتباطی و مجازی   برای مردم است تا بتوانند شکایت خود را از طریقی غیر از اعتراض مطرح کنند. فضای مدنی بسیار محدود ، فقدان فرایندهای مشارکتی و کمبود رسانه آزاد باعث می شود که توجه مردم به شرایط وخیم مانند این از هر طریق دیگری غیرممکن باشد. اینترنت و سایر اشکال ارتباطی در جریان بحران فعلی مختل شده است و مقامات دولتی معترضین را به عنوان آشوبگر و تجزیه طلب برچسب گذاری کرده اند.”
سازمان حقوق بشر اهواز (اهرو)
٢٣ جولای ٢٠٢١

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.