قرار داد جمهوری اسلامی با چین غیر قانونی بوده واز نظر ملت ایران پذیرفته شدنی نیست

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

هموطنان عزیز !

جمهوری خلق چین در طی چهاردهه اخیر و پس از تعامل با دنیای آزاد و جامعه جهانی ، با سرعتی تصور نا شدنی ، پله های ترقی و  توسعه اقتصادی را پیموده و اکنون خود را به قله ی قدرت مالی جهان نزدیک می بیند و هماهنگ با این توسعه شگفت انگیز اقتصادی ، در زمینه های تکنولوژیک و نظامی نیز موقعیت های ممتازی کسب نموده و ظاهرا در مسیر تبدیل شدن به قدرتی بلا منازع در جهان گام بر می دارد . البته اگر از این واقعیت که با نداشتن آزادی و دموکراسی در جامعه اش ، خود را  از مهم ترین مولفه های قدرت محروم کرده ، صرفنظرنماییم . در این سوی دیگر ، حکومت جمهوری اسلامی است که با اتخاذ روش های سیاسی و اقتصادی نا صحیح و زیان بار ، پس از42 سال فرمانروائی اقتدار گرایانه و بدون توجه به منافع ملی ایران ، کشور ما را از لحاظ سیاسی و اقتصادی در انزوا و از نظر اقتدار ملی در حضیض ذلت و نا توانی فرو برده است .   اکنون در چنین اوضاعی که حکومت جمهوری اسلامی در شرایط اضطرار و استیصال و انزوا  قرار گرفته ، به قدرت جاه طلب وطماع چین ، تمسک جسته و قرار داد یا تفاهم نامه 25 ساله همکاری با چین را پیش کشیده وامضاء کرده است . واضح است که هر کس با یک نگاه به موقعیت و وضعیت طرفین این قرار داد یا تفاهم نامه ، میتواند حدس  بزند که چه تحمیلات و زیاده خواهی هایی از طرف چین بر گرده ی این طرف مستاصل بار خواهد گردید . 

هموطنان عزیز !  

جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور امری مطلوب و ضروری است . اما در هنگامی که کشور در زیر بار تحریم و انزوای جهانی و درماندگی اقتصادی نباشد و بتواند در موقعیتی ایستاده  بر پای  و زنده وپویا و با داشتن حق انتخاب و ارزیابی ، با طرف مقابل گفتگو کند و قرارداد امضاء نماید. نه در شرایط اسفباری که  حکومت جمهوری اسلامی با بی کفایتی ،  میهن ما را در آن قرار داده  است . آنچه که انجام  شده با پنهان کاری و عدم شفافیت و قرار ندادن متن کامل آن در معرض دید صاحبان حقیقی این کشور یعنی ملت ایران و با طی نکردن مراحل قانونی و متعارف و امضاء کردن آن توسط وزیر خارجه قبل از بررسی و تصویب آن در مجلس ، حتی همین مجلس فرمایشی گزینشی صورت گرفته است . طول مدت قرار داد زیاد است به طوری که نسل های آینده کشور را هم درگیر آن مینماید . طمع ورزی و نا درستی طرف قرار داد یعنی چین که در کشورهای کامبوج ، سریلانکا ، پاکستان ، تاجیکستان و کشورهای متعددی در آفریقا در قرارداد های مشابه ، سوابق نا مطلوبی از خود بر جای گذاشته است و حتی در ایران بد عهدی و پیمان شکنی چین در پروژه نفتی میدان پارس جنوبی و آزادگان جنوبی و آزادگان شمالی فراموش نشده ، از ایرادات دیگر این قرار داد است . افزون بر این ، دولت چین که در داخل کشور خود دیکتاتوری خشن و سرکوب گری را ایجاد کرده و نمونه آن برخورد بی رحمانه  با مسلمانان ایغور و له کردن دانشجویان در زیر چرخ های تانک در میدان تیان آنمن است ، آیا میتواند طرف قرار داد مورد اطمینانی تلقی شود؟ . مخلوط کردن و گره زدن سرمایه گذاری اقتصادی با مسائل نظامی و امنیتی که ابعاد آن روشن نیست و بحث بنادر وجزایر و پایگاه ها که حاکمیت ملی و استقلال کشور را تهدید می کند ، به چه معناست ؟ امتیازات ویژه ای که در این قرار داد از طرف جمهوری اسلامی برای چین در نظر گرفته شده ، با منافع ملی ایران در تضاد است . آن طور که در نشریات معتبر جهان گزارش شده ، دادن تخفیف 32 در صدی نسبت به قیمت جهانی نفت ، امکان به تاخیر انداختن پرداخت بهای نفت تا دوسال از طرف چین و امکان تمدید این تاخیر پرداخت ، پرداخت بهای نفت به پول رایج در چین یعنی «یوان » به جای ارز های معتبر جهانی ، کار کردن پرسنل چینی در تمام پروژه ها از جمله ی  امتیازات ویژه ای است که جمهوری اسلامی به چین داده است .

جبهه ملی ایران اعتقاد دارد که مصالح و منافع ملی ایران ایجاب می کند که تا کشور ما از انزوا و تحریم ها خارج نشده و امکان گزینش در سرمایه گذار و شریک اقتصادی را پیدا نکرده ، نباید هیچ قرار دادی را  با هیچ دولتی امضاء نماید . در شرایط عادی نیز باید قرار داد ها به طور متوازن با شرکت ها و کشور های مختلف منعقد گردد نه به طور انحصاری و یک طرفه با یک کشور مانند چین . واضح است که قرار داد های این چنینی از نظر ملت ایران غیر قانونی و فاقد اعتبار بوده و به رسمیت شناخته نخواهد شد .

                                                     تهران شورای مرکزی جبهه ملی ایران

                                                                            یازدهم فروردین ماه 1400        

مطالب مرتبط با این موضوع :

یک پاسخ

  1. خانمها و آقایان یک دادخواست نامه زیر عنوان:
    دادخواست در محکومیت قرارداد جمهوری اسلامی با چین به بیش از ۵۰ هزار امضا رسید ـ شما هم امضا کنید
    منتشر شده. آدرسش اینجاست:
    https://news.gooya.com/2021/03/post-50163.php

    اگر خوب است چرا شما هم آنرا امضاء نکردید؟! چرا به دست کم زبانهای آنگلیسی و فرانسوی و آلمانی و حتا عربی نیست! اگر خوب نیست چرا شما خوبش را ارائه نداده اید. معلوم نیست چرا شما ملی ها اینقدر خجالتی نعره ی خوابیدنکی می زنید. چرا شجاعانه وارد میدان نمی شوید. گوئی پیر و فرسوده شده اید! آقایان و خانمها بیدار شوید. همین الان من نگاه میکنم بیش از هشتاد و هشت هزار نفر از ایرانیان آنرا امضاء کرده اند پس چرا نام شماها در آن نیست!؟ چرا ما ملت توسری خور این همه متفرقیم. چرا این تفرق را گوناگونی و تنوع نظرات میدانیم. شما را به ایران سگوکندتان میدهم بیائید تفرق را با تنپوع فرق بگذاریم، بیائید حسادت و تنفر را با گوناگونی فرق بگذاریم. بیائید خانه با هم از تش نجات دهیم. بیائید دشمن اصلی را که اسلام و تشیع و ملا و آیت الله و قران است را بازشناسیم. برسمیت شناسیم. آقائی نوشته که چرا در این دادخواست نامه به ریئس حکومت دیکتاتوری چین علیجناب نوشته اند، خب پس چه بنویسند! بعد نوشته اند که چرا به حکومت چین نوشته اند و به سازمان ملل ننوشته اند! خب اگر این دادخواست نامه سر به میلیونها بزند آنگاه میشود آنرا ضمیمه ی نامه ای کرد و به سازمان ملل فرستاد . در هر حال شما ملیون و دیگرا باید در برهه زمانی همدست و همداستان شوید تا ایرانی بهتر را بدست فرزندانمان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.