فریب و « فریب‌خورده »

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

192609_585 ff

ولادیمیر پوتین ، در دیدار با رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد که در مساله‌ی هسته‌ای ایران ، فریب آمریکا را خورده است  از یاد نبریم که روسیان ، دست‌کم با هشت قطع‌نامه‌ی ارائه شده از سوی غرب ( آمریکا و چاکران ) در شورای امنیت در راستای تحریم‌های ظالمانه علیه ملت و مردم ایران موافقت کرد و پاداش آن را نیز در اوکراین دریافت نمود.سعدی‌شیراز می‌‌فرماید:«تو نیکی می‌کن و در دجله انداز /  که ایزد در بیابانت دهد باز»

روسیان از دوران تجاوز نظامی به ایران در سال 1803 میلادی ( 1182 خورشیدی )  در هم‌کاری تنگاتنگ با انگلیسیان ، دو قرارداد ننگین گلستان و ترکمان‌چای را به ملت و مردم ایران تحمیل کردند . البته هم‌کاری روسیه و فرانسه نیز در این میان نقش‌‌‌‌‌آفرین بود.

در مساله‌ی هرات تا دم دروازه‌های این شهر ، محمدشاه را کشاندند و سپس پشت وی را خالی کردند و در نتیجه‌ی این خیانت ، همه‌ی سرزمین افغانستان کنونی از پیکر ایران جدا شد . سپس در تحمیل مقاوله‌نامه‌های اسلامبول و تهران در هم‌کاری تنگاتنگ با دولت بریتانیا ، استان‌های سلیمانیه و خانقین را از ایران جدا کردند.

در سال 1907 دولت های روسیه و دولت بریتانیا  ، ایران را به سه منطقه‌ی نفوذ بخش کردند و در نتیجه ،حوزه‌ی نفوذ دولت ایران به تهران و کویرهای اطراف آن محدود گردید . سپس در قرارداد  محرمانه با انگلیس در دوران جنگ یکم جهانی ، منطقه نفوذ دولت مرکزی نیز به منطقه‌ی تحت سلطه‌ی بریتانیا پیوست و قرار شد در برابر روسیان سرزمین های اشغالی در قلمرو عثمانی را به خاک خود بپیوندد.

بامداد سوم شهریورماه روسیه در اتحاد با بریتانیا و آمریکا ، ‌ایران را مورد تجاوز نظامی قرارداد و پس از اشغال ایران ، کوشید تا با یاری بریتانیا ، قرارداد 1907 دو باره زنده کند . سپس با ایجاد غائله‌های آذربایجان و مهاباد ، کوشید تا آذربایجان و نیر شهرستان مهاباد را از ایران تجزیه کند.

در مبازره‌ی شکوهمند ملت و مردم ایران برای ملی‌کردن صنایع نفت در سرتاسر کشور ، هم‌پای بریتانیا و آمریکا از هیچ کارشکنی دریغ نکرد و سرانجام نیز در کودتای 28 امرداد با هم‌گامی حزب توده با کودتا‌گران در راستای ترساندن مردم از سلطه‌ی بلشویک‌ها بر ایران ، نقش‌آفرینی کرد و به پاداش این هم‌کاری ، دولت کودتا شهرستان فیروزه را به روسیان واگذار کرد.

هم‌چنین در تجاوز عراق علیه ایران ، دوش به دوش آمریکا و انگلیس از هیچ دشمنی علیه ملت و مردم ایران فرو گذار نکرد و جنگ‌افزار و به ویژه موشک‌های روسی ، در کشتار ایرانیان و تخریب سرزمین ایرانیان ، نقش اساسی داشت.

البته بر پایه‌ی گفته‌ی پوتین به لاریجانی ، باید پذیرفت که در همه‌ی این سالیان و همه‌ی این رخدادهای خونین و فاجعه‌آفرین  ، روسیان ، فریب غرب را خورده اند.

آیا تضمین‌های لازم را از روسیان گرفته‌اید که در کارزار سوریه ، دوباره پوتین فریب آمریکا را نخورد و ملت و مردم ایران را به آمریکا نفروشد ؟! این بار می‌تواند تمامیت ارضی ایران مورد مخاطره قرار گیرد و به گفته‌ی مردم کوچه و بازار « این توبمیری ، از آن تو بمیر‌ی‌ها نیست ».

سه‌شنبه 5 آبان‌ماه 1394 ـ  هوشنگ طالع

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.