علم در ابتذال دین!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

 اسماعیل هوشیار

بی بی سی : حسن روحانی رئیس جمهور حکومت اسلامی ایران، از تلاش برای اسلامی کردن علوم در ایران انتقاد کرده و گفته است منابع زیادی صرف این کار شده، “اما حاصلی به دست نیاوردند….خسته نباشی حاج حسن ….این اقرار شیخ هم ازاثرات زهر برجام است .

 کمی پس از تعویض نظام سیاسی ایران در سال ۱۳۵۹با سیاستهای غرب ، فرمان شوم خمینی در قالب انقلاب فرهنگی دانشگاه‌ها را تعطیل و هزاران نفر از استادها و دانشجویان را اخراج کرد . آن زمان همه این حاکمان امروزی مسئولییت اجرایی داشتند . به دستور خمینی ستاد انقلاب فرهنگی، با عضویت چهره‌هایی چون شمس آل آحمد، محمدجواد باهنر، حسن حبیبی و عبدالکریم سروش، تشکیل شد تا سیاست‌های مربوط به گزینش استاد و دانشجو و اداره دانشگاه بر اساس فرهنگ منحوس دینی را تدوین کند. ستاد انقلاب فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی تبدیل شد که هنوز هم مسئولیت سیاستگذاری و نظارت بر دانشگاه‌ها را، از جمله با هدف تحول محتوایی در رشته‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی برمبنای ارزش‌های اسلامی بر عهده دارد.

 این اقرار دیر هنگام ربطی به واقع بینی حاکمان ندارد . هنوز اتوبوس و خیابان و ادارات و بقیه امورات زندگی اجتماعی یا سیاسی مردم با همین عینک اسلامی دیده میشود . هنوز راه حل مشکلات برای جامعه را زدن آرپیچی میداند . به قول یکی از خودشان که گفته بود احکام را محکم چسبیدیم واخلاق انسانی را ذبح کردند .هنوز مدیای حاکم توهمات وحرفهای دینی قرن 14 را درتربیونهای رسمی قرن 21 تبلیغ میکند ، هنوز بعد 4 دهه فرهنگ اسلامی مایه مباهاتشان است ! فرهنگ اسلامی که برای خیلی از معتقدانش هم این روزها مترادف است با دزدی و اختلاس و دورویی و کودک آزاری و چمباته زدن سر سفره انقلاب با چند صلوات !

 آنها از محیطهای فرهنگی شروع کردند و خیلی زود به اتاق خواب مردم هم رسیدند و گفتند برای رضایت الله باید صدای سکس هم شنود شود تا با شرع در تضاد نباشد ! موشک و بمب و گلوله و ترور و خودکشی زندانی و فراری دادن نخبگان و آرپیچی زدن وهمه و همه از برکات همین اسلامی کردن زندگی مردم است . زیر ضرب چماق و سرکوب هنوز به احادیث دینی استناد میکنند ، بدیعی ترین و طبیعی ترین روشهای زندگی مردم مثل پوشاک و نوشاک را به ضرب چماق نهی از منکر ممنوعه و زیر زمینی کردند ! بودجه نهادهای مذهبی 20 برابر بودجه محیط زیست در هر دولتی بسته میشود …. و البته همزمان اثبات پدیده های علمی به سرعت در حال گسترش است و به همان اندازه فاصله هر نسلی از توهمات دینی بیشتر میشود. این زنگ خطر را پاپ کاتولیک زودتر درک کرد که مدتی قبل رسما گفت تمام قصه های کتوب مذهبی سمبلیک است و اساسا جهنم و بهشتی وجود خارجی ندارد…. تا شاید قدرت جذب نیروگیری دستگاه دینی واتیکان در تناقضات بین علم و دین مستمر کاهش پیدا نکند .

 متاسفانه عوام دیندار خیلی از مفاهیم را بدون اینکه روی آنها فکرکند و یا تحقیقی کند به عنوان یک سری اصول وپیش فرضها تا قرنها قبول میکرده است . حاکم مسلمان هم روی همین خرافات ساخت و ساز میکند و سوار میشود ! درجوامع اسلامی مثل ایران با فرهنگ بیمار دینی متاسفانه تکفیر اشخاص ومرتد خواندن وجود داشته وعده کثیری ازدانشمندان این جوامع مثل راضی، الکندی، پور سینا، فارابی،حافظ وسایر این متفکران همگی درزمان خود تکفیر شده اند وازطرف مذهبیون تندرو زمان خودهمواره مورد اذیت وآزارقرار گرفته اند. حکومت اسلامی ایران از سال 1357 این تفکر ارتجاعی را سرلوحه خود و جامعه قرار داد و با عملکرد مشخص 4 دهه گذشته در تمام زمینه ها این جهل عوام را فقط قطورتر کرد . حالا بعد 40 سال که زندگی مردم را در تمام زمینه های فرهنگی و سیاسی و اقتصادی به ابتذال دین آراستند ، تازه متوجل شده اند که با سنتهای ارتجاعی دینی نمیتوانند در دنیای مدرن علمی کاری از پیش ببرند . آنها که به باورهای موهوم و دینی خودشان وابستگی نباتی دارند ، میتوانند دنیای بی نهایت پیچیده درون انسان را فقط از دریچه حجره های فیضیه نگاه کنند .

این 2 پدیده “علم و دین” از هیچ نقطه ای با هم ربطی ندارند و همیشه فقط در تضاد مطلق هستند !

 

 اسماعیل هوشیار

26.02.2018

 hoshyaresmaeil2017@hotmail.com

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.