آیا خزان عربی به ایران خواهد رسید و در “جزیره آرامش” طوفان بپا خواهد شد؟

“عدوی تو نیستم، انکار توام”

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

آیا خزان عربی به ایران خواهد رسید و در “جزیره آرامش” طوفان بپا خواهد شد؟

امین بیات

توسط بخشی از هنرمندان ایرانی شامل  کارگردانان سینما و تئاتر- موسقیدانان، مترجم و نویسنده ،وکیل – عکاس- ناشر- فعال مدنی- روز نامه نگار اخیرا در بعضی سایتهای ایرانی بیانیه ای با عتوان ” در برابر تحریم با ما همصدا شوید” منتشر شده است.
امضا کنندگان این نامه سر گشاده با  برخوردى یکطرفه و ناشیانه خواستار همصدایى مردم در برابر تحریم هاى جدید شده اند. اینکه تحریم ها تاثیرى مستقیم و فلاکت بارى بر روی زندگی مردم زحمتکش ایران میگذارد، مخالفتى نیست ، اما این هموطنان گویی از عملکرد  چهل ساله جمهوری اسلامی بی خبرند یا آگاهانه خود را به خواب خرگوشی زده اند.
اینکه دولتهای آمریکا و اروپا و دیگر کشورهای سرمایه داری  سلطه طلب،جنگ طلب و غارتگرند و با حقوق بشر هیچگونه سنخیتی ندارند و تنها منافع  خودشان مطرح است  بحثی نیست، اما امضاء کنندگان دلسوزو فداکار فراموش کرده اند دراین ماجرا (تحریم ها) بگویند نظام  جمهوری اسلامی ایران هیچگونه گناهى نکرده است و در این شرایط، مظلوم واقع شده است ، و این تنها امریکای جهانخواراست که علیه مردم ایران تحریم به راه انداخته  است، و ناگهان حس بشر دوستی  شان بدرد آمده و فریاد اعتراضشان را  بلند کرده اند.

آیا قضاوت شما عادلانه است؟

این بیانیه چیزى جز فریب ،ریا کاری،و تزویر نیست. چشم خود را در برابر سیاست هاى سرکوبگرانه رژیم استبدادى اسلامى ایران بستن و  شکنجه، زندا ن ، اعدام ، و دزدیها و هزارو یک مسئله ی دیگر را ندیدن، چیزى جز دل بستن به این حکومت جنایتکار نیست.

برخی از اینان دیروز مبلغ انتخابات دروغین  همین رژیم بودند و در تثبیت رژیم ملاها سهیم و امروز که رژیم ولایت فقیه در کلیتش به خطر سقوط افتاده ،چه فغان و گریه ای که سر نداده اند،سمت گیری بنفع حکومت جمهوری اسلامی بمعنی فراهم آوردن یک ابزار جدیدبرای سرکوب،فریب  مردمان ایران توسط دستگاههای امنیتی ، اشگ تمساح ریختن امثال شما هنرمندان تاجر و کاسبکار غیر سیاسی برای ادامه این نظام است،در حالیکه تضاد اصلی در درون کشور، رژیم جمهوری اسلامی است.

  تحریم ها علیه مردمان ایران محکوم است ازجانب هر کس و هر دولتی که باشد، اما  آیا عامل سیاستهای مخرب و خانمان سوز، نیروهای  سپاه پاسداران  و دستگاههای  امنیتی  نظام جمهوری اسلامی نیستند؟
شما عملا ومستقیم خود را در خدمت اهداف شوم و سیاست های ضد مردمی رژیم جمهوری اسلامی که بانی و مسبب این تحریمها میباشد،پنهان کرده اید. شما صداقت ندارید،  چرا که براى حفظ مقام و شغل و در رفت و آمد بودن خود به خارج از ایران و کسب جایزه هاى جهانى و نقدیرنامه هاى ریز و درشت از دول خارجى،  حقایق را پایمال ونا دیده میگیرید. آیا  نمیتوانستید و یا نخواستید به شکنجه ها- قتل ها-و اعدام ها وغارت ثروت مردم اشاره ای بکنید.
شما چشم بر مرگ و قتل  آزادیخواهان، سوسیالیست ها، ،نویسندگان مستقل ، کارگران و… که طی چهل سال گذشته توسط جمهوری اسلامی سلاخی شدند ،بسته اید و  در این بیانیه مستقیم یا غیر مستقیم در آن کوچکترین اشاره ای به  جمهوری اسلامی نکرده اید و آگاهانه ازروی نعش جوانان وطن بخاطر موقعیت شغلی و منافع شخصی گذشته اید.
نام روشنفکر- روزنامه نگار- نویسنده- وکیل و…را یدک میکشید و نان به نرخ  روز میخورید. انصاف بر این بود به دخالتهای نظامی ایران در منطقه،فرهنگ کشی در ایران اعتراض میکردید، به تبعیض قومى، دینى، جنسى، به حقوق زنان آزاده ایران که چهل سال توسط حکومت اسلامى نادیده گرفته شده است ، اعتراض میکردید.
هموطنان آگاه، شرایطی که مردمان ایران امروز دچار آن شده اند  دو طرف دارد، یک طرف آن رژیم جمهوری اسلامی ایران تروریست و ضد ایرانی است و طرف دیگر این ماجرا سرمایه دارى جهانى و در راس آن آمریکا ست.

Bayat.a@freenet.de

https://www.facebook.com/amin.bayat9

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.