ظیفه اجتماعی روشنفکران

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

فرزاد وحید

چو میبینی که نا بینا و چاه است
اگر خاموش بنشینی گناه است.

شیخ اجل سعدی

اگر ما با این اعتقادات پوچ مذهبی برخورد نکنیم وظیفه انسانی خود را بخاطر منافع مقطعی شخصی انجام‌نداده ایم.

دنیا پر است از افرادی که فقط منافع مقطعی و شخصی خود را می بینند و برای محبوب ماندن در نزد عامه حاضرند که با افکار پوچ خدا پرستان برخورد نکنند و حتی آنرا تائید کنند.

به نگر نویسنده این سطور اینگونه افراد که در میان ما ایرانیان کم هم نیستند فقط دنیا را با دریچه دید منافع شخصی می بینند و حاضر نیستند که بخاطر کمک کردن به آگاهی مردم و جلوگیری از سقوط آنها به دنیای توهمات یک قدم بردارند.

مسئولیت انسانی افرادی که دریچه دید وسیع تری دارند کمک به باز کردن دریچه دید دیگران است.

باز بقول شیخ اجل سعدی

شکرانه بازوی توانا
بگرفتن دست ناتوان است

همین گونه هم شکرانه داشتن ضریب هوشی بالا و دید وسیع کمک فکری رساندن به دیگران است.

بیایید و از خودخواهی های شخصی بخاطر منافع جمعی پرهیز کنیم و بخاطر منافع جمعی، بهای شخصی از دست دادن محبوبیت را بجان خریدار شویم.

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

مشکل بزرگ ما

فرزاد وحید مشکل بزرگ مردم ایران اعتقادات مذهبی و یا به زبان دیگر خرافی آنهاست. در دوران گذشته این خرافات بیشتر در پرده بود. جمهوری

مطالعه بیشتر

یک پاسخ

  1. بله دوستان شماها از پس یک اتحاد برنیامدید. در حالی که دشمنان ایران بر سر کشتار و تجاوز دزدی و غارت و تخریب تاریخ و تمدن ایران با هم متحد هستند. بفرمائید شما در خارج با آن همه امنیت و با حضور میلیونی چه کرده اید !!!؟؟؟ عجبا هیچ نکرده اید که هیچ بلکه بسیار هم بد رفتار کرده اید. آن از حماقت منحصر به فرد رضا پهلوی و همسر احمق و بیشرفش و آن هم از شورای مدیریت گذار واقعا احمق و تجزیه طلب و آن دیگری شورای ملی تصمیم و…جمهوری خهواهان و سلطنت طلبان و مشروطه خواهان همه و همه و همه غحاش نابخرد و بیسواد و…حتا یکیشان جرات نکرده فریاد برآورد که همه این نجاست کاری و کشتار و تجاوز به دختران و پسران و مقعد ددریدن و وژن پاره کردن از اسلام و مسلمین است. چه برسد به تشکیل یک اتحاد و ائتلاف….
    و اما من پیر مرد همیشه و همیشه از محافظین این بیشرفان آخوند و ملا و مداح و طلبه تعجب میکنم. اگر من جای هرکدامتان میبودم به خاطر تحقیری که به من منیشود که محافظ یک بیشرف حرامزاده ی مفتخور باشم یک تیر در مغزشان می نشاندم. یا دست کم وسایل کشتنشان را و به آتش کشیدن خانه و آپارتمانشان را فراهم میکردم. به امید روزی که بتوانیم همشان را بر درختان خیابان کوروش و خشایار و فریدون و مزدک و داریوش و رستم و سهراب و تهمینه و ماندانا و شهربانو و حیابان پارس و شاهراه بلوچ و و میدان سیستان و پارک اذربایجان و گلستان و میدان لرستان و گردشگاه کردستان و خیابان زرتشت و کوچه میترا و میدان پرویز و و و و آویزان کنیم و با رقصشان با باد شراب بنوشیم. اگر چه آن روز دیر شده آما دیگر دور نیست. قذافیزاسیون رهبری در راه است. امروز صبح در تونیکه همسر رهبر معظم و عروسشان یک میکروفون و در پوشک مقام معظم رهبری یک باتوم و یک دوربین آغشته به سیانور توسط روسها و چینی ها کشف شده. امام عج آنرا لیسیده اند و سیانور باز شناخته و آنرا با صوت جلی توسط سید سعید طوسی قرآئت قرآنی کرده تووش و اعلام نموده اند. خود ایشان اینک در مستراح خانه ما بستری ست. ایست بازرسی ست!
    صدیقی از تهران هستم هر چه بادا باد نام واقعیم محمد مهدی باقر صادق علی نبیره پیامبر بچه باز و علی ادم کش و شوهر بیوه زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.