طرح جدیدی در پاریس، برای عملی کردن همبستگی در سرمای زمستان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

در این روزها که ما در عمق زمستان هستیم، طرح جدیدی به نام “کاریون”، به نفع اشخاص بی‌خانمان راه‌اندازی شده است.

زمستان فصل سختی است؛ در این فصل مسایلی چون شارژ کردن تلفن مبایل، گرم کردن غذا و یا هم چای و قهوه درست کردن برای کسانی که مسکن ندارند، بسیار سخت است. در این سال‌ها، در شهر پاریس علاوه بر فقرای معمولی، جمعیت انبوهی از مهاجران هم در حالت بی خانمانی زندگی میکنند.

زیر نام “کاریون” که به معنی “زنگ” است، حدود ٢٠٠ کسبه شهر پاریس که در میان آنان کافه، رستوران، داروخانه، ماهی فروشی و انواع دیگر مغازه‌ وجود دارد، پلاکی را بر در ورودی دکان خود نصب کرده‌اند که در آن تصویر ٣ زنگ مشاهده میشود؛ این پلاک، علامتی است که بوسیله آن، شرکت‌کنندگان حضور خود را در این طرح اعلام میکنند و بدین ترتیب افراد نیازمند وارد مغازه آنان شده، از یک لیوان چای یا قهوه یا مقداری غذا و یا حتی برق و آب، مستفیض میشوند.

این طرح که از منطقه یازدهم پاریس آغاز شد، هدفش ایجاد یا احیای شبکۀ همبستگی و برادری است. کسبه کمک‌هایی را که میخواهند ارائه کنند و همچنین ساعات‌ پذیرش افراد نیازمند و بی‌خانمان را اعلام کرده و با کمک انجمن “کاریون” لیست این سرویس‌ها را بر در ورودی دکان خود نصب می‌کنند.

این همبستگی در حال حاضر در ١٠ محلۀ پاریس که بیشتر در مرکز و در شرق پاریس متمرکز است براه افتاده. قرار است از ماه ژانویه سال آینده، مناطق دیگر شهر را هم پوشش دهند. در ماه مارس، شهرهای دیگر فرانسه هم در برنامه هستند.

 صدای طرح همبستگی “کاریون”، به گوش مقامات شهرهای “سیاتل”، “ساو پائلو”، “میلان” و “مونیخ” هم رسیده است.

بقلم عزیز احمد فرد

به نقل از rfi

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.