شکوفه آذر از آخرین دیدارش با گلرخ ایرایی می گوید: وحیدفرخنده خوی فرد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

شکوفه آذر از فعالان سیاسی و مدنی یک هفته پیش از بازداشت گلرخ ایرایی به منزل ایشان رفته و از نزدیک با ایشان دیدار داشته اند.

سوم آبان ماه،گلرخ ایریایی همسر آرش صادقی از دیگر فعالان دانشجویی و سیاسی، توسط ماموران سپاه ، همراه با خشونت و شکستن درب منزل ، بازداشت و به اوین منتقل شد. این دو زوج از سال هشتادوهشت فعالیت های خود را آغاز کرده وتوسط قوه قضایی به چندین سال زندان محکوم شده اند. حکمی که نوزده سال برای آرش صادقی در بر داشت و شش سال هم برای همسرش گلرخ.

در این را بطه گفتگویی داشتم با یکی از دوستان نزدیک این دو زوج تا از آخرین وضعیت آنها و دیگر زندانیان سیاسی و عقیدتی با خبر شویم.

شکوفه آذرسخنان خود را اینگونه آغاز کرد و ابتدا از ارتباطش با گلرخ و آرش می گوید.ایشان افزودند که پس از دستگیری آرش صادقی مرتبا به دیدار گلرخ می رفتند.

پرسشی که مطرح شد در باب اینکه آیا احضاریه رسمی و کتبی از سوی قوه قضاییه به دست ایشان رسیده بود یا خیر؟

ایشان در پاسخ گفتند: خیر، تنها از طریق تلفن همراه اقای کامران(فعال سیاسی در داخل اوین) با گلرخ تماس گرفته شده بود  تا خود را هرچه سریعتر به زندان اوین معرفی کند که در نهایت از نیروهای امنیتی با شکستن درب منزل ایشان بدون اجازه وارد شده و ایشان را دستگیر کرده اند.

در ادامه از خانم آذر پرسیدم که پس از این همه فشارامنیتی که به ایشان و همسرشان وارد کرده آیا گلرخ احساس ندامت وپشیمانی داشتند و یا اینکه هنوز بر روی آرمان ها ورسالتی که در پی آن بوده اند،پافشاری می کردند؟

خیر،روحیه او بسیار عالی بود. اوایل من خودم فکر میکردم که خودش را باخته است اما در خیلی از مواقع او به من روحیه میداد. او گاها به من میگفت که هدفشان این است که روی من فشار اورده تا خبرش به گوش آرش برسد تا از این طریق غرور مردانه او را در داخل زندان خورد کنند.

گلرخ به دلیل قلم جادویی که داشت در سدد نوشتن کتابی در رابطه باسنگسار بود که دست نوشته ای او توسط ماموران سپاه

ضبط می شود تا در دادگاه مدرکی برای اثبات اتهاماتش باشد. بیشتر نگرانی که او را آزرده خاطر کرده بود اینکه میگفت آرش

را به بند هشت زندان اوین منتقل کرده اند. جایی که از متهمان به قتل، موادمخدر و جرایمی از این قبیل نگه داری می شود.

دادگاه تجدید نظر گلرخ در شرایطی برگزار شد که ایشان به دلیل بیماری توان حضور در دادگاه را نداشته و قاضی صلواتی بدون در نظر گرفتن این موضوع و همچنین عدم حضور وکیل ایشان،به سرعت حکم شش سال زندان را قرایت کرده است.

در ادامه پرسش هایی در رابطه با نرگس محمدی و همچنین مریم منفرد از (هم بندی های شکوفه آذر) داشتم .

بانو نرگس محمدی از فعالان مدنی و بانو مریم منفرد اکبری  منفرد به ترتیب به شانزده و پانزده سال محکوم شده و در حال حاظر در زندان اوین (بند نسوان) بسر می برند.

شما را به شنیدن کامل این مصاحبه در زیل دعوت می کنم:

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.