شش شهروند بهایی در سیستان و بلوچستان به زندان محکوم شدند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

سعید جعفری/ رنگین‌کمان

پدیده ثابتی، سخنگوی جامه بهاییان در گفتگو با رادیو فردا اعلام کرده است که شش شهروند بهایی ساکن استان سیستان و بلوچستان، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در تشکیلات بهایی» در دادگاه انقلاب زاهدان جمعا به ۱۸ سال زندان محکوم شدند.

شهروندان بهایی در ایران، سال‌هاست که به دلیل اعتقادات مذهبی‌شان مورد تبعیض و ظلم حکومت جمهوری اسلامی قرار می‌گیرند.

پلمپ دهها مغازه متعلق به بهاییان در شهرهای مختلف ایران
از سوی دیگر جامعه جهانی بهایی، مستقر در ژنو سوئیس اعلام کرده که بیش از صد مغازۀ متعلق به بهاییان در سراسر ایران از جمله در شهرهای ساری، قائم‌شهر و بندر عباس به دست مقام‌های ایرانی مهر و موم شده است.

به نوشته سایت این جامعه، پلمب مغازه‌های متعلق به بهاییان به این دلیل صورت گرفت که صاحبان آنها در دو روز تعطیل ایام بهایی یعنی روزهای ۱۲ و ۱۳ آبان‌ماه کار نکرده‌اند.

در این ارتباط، به گزارش خبرگزاری بهایی‌نیوز، محل کسب دست‌کم ۶۱ بهایی در شهر قائم‌شهر و ساری به دلیل تعطیلی در ایام تعطیلی دیانت بهایی از سوی ماموران اداره اماکن عمومی پلمپ شد.

پیش از این نیز گزارش‌هایی در مورد پلمپ شدن محل کسب و کار شماری از بهاییان در ایران منتشر شده بود.

آزاد شدن یک زندانی بهایی از زندان گرگان پس از پایان دوره محکومیت
در همین رابطه، خبرگزاری هرانا گزارش داده روز گذشته پریوش شجاعى که ایام محکومیت ۱ سال و ۹ ماهه خود را در زندان امیرآباد گرگان سپری می کرد با تحمل یک سوم از دوره محکومیت خود بصورت مشروط از زندان گرگان آزاد شد.

، در ادامه بازداشت پرتعداد شهروندان بهایی استان گلستان، پریوش شجاعی خود را به زندان معرفی کرد.

بر اساس حکم بدوی در دادگاه اولیه در سال ۱۳۹۳، پریوش شجاعی به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱ سال و ۹ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.
خانم شجاعی پس از آزادی از زندان امیرآباد گرگان با استقبال دوستان و اعضای خانواده خود روبرو شد.

از گروه شهروندان بهایی بازداشت شده استان گلستان پیش از این شش شهروند بنامهای بهنام حسنی، فرح تبیانیان، پونه ثنائی، روفیا پاکزادان، هنا عقیقیان و کاملیا بیدلیان، مورخ ۲۲ مهرماه پس از تحمل یک سوم دوره محکومیت خود از زندان گرگان بصورت مشروط آزاد شده بودند.

این پنج شهروند همگی به تحمل ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری در مرحله تجدید نظر محکوم شده بودند و از خردادماه سال جاری تحمل حبس خود را در زندان شهر گرگان آغاز کرده بودند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.