شرکت در انتخابات تایید رژیم، تحریم فعال انتخابات گامی به سوی براندازی است

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

یکی از راهکارهای تحقق دموکراسی برگزاری انتخابات آزاد و منصفانه است. جمهوری اسلامی طبق معیارهای انتخابات آزاد و منصفانه ( مصوبه ١۵۴مین اجلاس شورای بین المجالس -پاریس، ٢۶ مارس ١٩٩۴)  عمل نمی کند.

از آن جمله هستند اصول این مصوبه : حق انتخاب شدن و انتخاب کردن در شرایط آزاد و منصفانه، بدون دخالت دولت و سایر نهادهای قدرت، رعایت آزادی مطبوعات و رسانه‌ها و‌ دسترسی برابر، منصفانه و آزاد به آنها، فعالیت آزاد احزاب و انجمن ها و سندیکاها، بی طرفی دولت و مجریان برگزار کننده انتخابات در روند انتخابات، حفاظت از امنیت کاندیداها، شفاف بودن در منابع مالی هزینه شده در خلال انتخابات، سلامت پروسهً راًی گیری و فعالیت های انتخاباتی و …. جمهوری اسلامی در انتخابات‌های خود، این موارد را لحاظ نمی‌کند. این شیوه از همان نخستین دوره انتخابات مجلس پس از انقلاب شروع شد. از جمله نامزدهای جبهه ملی و حزب ایران همانند کریم سنجابی، ابوالفضل قاسمی، خسرو قشقایی، علی اردلان، احمد مدنی که به زحمت از فضای غبارآلود انتخابات گذر کرده و توسط مردم انتخاب شده بودند از ورود به مجلس شورای ملی، که هنوز اسلامی نشده بود، یا اعتبارنامه آنان رد شد و یا انتخابات آنها باطل گردید و به دنبال آن، این نمایندگان  مورد تهمت و افترا قرار گرفتند، یا دستگیر و زندانی شدند یا فرار از کشور را به زندان و اعدام ترجیح دادند.

همانطور که ما مرتب گفته ایم باز هم تکرار میکنیم که پیشینه جمهوری اسلامی در نقض سیستماتیک آزادی و دموکراسی و حقوق بشر و موازین بنیادی یک جمهوری مدرن بسیار جنایتکارانه و ننگین است، این رژیم اصلاح پذیر نیست و انتخابات در آن دروغی بیش نمیباشد.

حزب سوسیال دموکرات و لائیک ایران به عنوان عضوی از احزاب جبهه ملی ایران با توجه به تجربه ۴۵ سال فریب و دروغ رژیم نه تنها این انتخابات را بطور فعال تحریم کرده و در این مضحکه شرکت نمی‌کند، بلکه خواهان گذار از جمهوری اسلامی به جمهوری ایران در پرتو دموکراسی، حقوق بشر، لائیسیته می باشد.

نهاد راهبردی حزب جمهوری خواه سوسیال دموکرات و لائیک ایران

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۲۹ فوریه ۱۴۰۲

مطالب مرتبط با این موضوع :

نوروز خجسته‎

از سینه‌ی فراخ زمین، زین مادر زمان، بهار، از بهار، نوروز آمد به بار. آوردی ماندگار، نیکی و داد را یادگار، رُفت تاریکی ، شُست

مطالعه بیشتر

2 پاسخ

  1. شرکت در انتخابات تایید رژیم، تحریم فعال انتخابات گامی به سوی براندازی است!!!!!÷
    عجب سخن احمقانه ای!
    آقایان تحریم و براندازی برای جایگزینی چه و کدام ! همه ی مردم براندازند اما در این تهیگاه براندازی باید چه گذاشت. عجب من احمقم که با اندرز دوستان وقتم را تلف کردم و بهع سایت شما آمدم!
    خجالت آور است

  2. دوستان ناشناس رنگین کمان من دو سال پیش براتان مطلبی فرستادم نمیدانم آنرا منتشر کردید یا نکردید. در هر حال من دوستانی دارم که به سایت شما می آیند. و گاهی مطلبی از شما را برایم میفرستند. در اینجا من در مورد ادعاهای محمد رضا نیکفر نطری در گویا نوشتم که دوست عزیز میگوید حتما برای شما نیز بفرستم. حال میفرستم و در پائین برگه نیز آدرس مطلب نیکفر را نیز میگذارم شاید برایتان جالب باشد. در هر حال شما صاحب اختیار هستید.
    تبریزی هستم، دردمند ایران ازجنوب تهران

    این جناب حاج رفیق محمد رضا نیکفر در تزویر و ریا و دروغ و نیرنگ و در باطن اسلامی گرائی نمونه ندارد. ایشون از مجاهدین و فدائیان چپی ست! این فدائیان و مجاهدین و راه کارگر و پیکار و حزب توده و همه چپی های ایران که بیضه لیس خمینی و ملا و آیت الله و آخوند و مداح و طلبه شدند و بسیار زود خودشان نیز قربانی شدند آبروی چپ و آبروی سوسیالیسم را در ایران برای صد سال بردند. در تمام جهان چپ پیشرو مدرنیته و پیشرفت است اما چپهای ایران کاری کرده اند که من چپگرا جرآت ندارم در ایران و خصوصا در جنوب تهران بگویم چپگرا هستم. که بگویم سوسیالیست هستم! این واقعا بدبختی بزرگی ست. این «باشرفان» از خودشان نمی پرسند چرا با وجود تمامی زمینه ها برای پیشرفت چپ چرا چپ این چنین بی آبروست. بیآبروئی چپ چنان عمیق است که همین که این حاج رفیق محمدرضا مجبور است برای اینکه مطلبش خوانده شود باید از رادیو زمانه خروج کند و بیاید به گویای با آبرو. چرا که طبق گفته دوستان این چپی ها کسی دیگر به زمانه نمی رود مگر چند ده نفراز دوستان خودشان. چپ ایران از ابتدا نمیداننست و نمی فهمید و اصلا احساس نیاز نمیکرد که بفهمد چپ چیست. این حاج رفیق محمد رضا نیکفر از خودش نمی پرسد چرا با این همه فقر، با این همه شکاف طبقاتی با این همه فجایع اسلام و تشیع با این همه مولتی میلیاردر و فقر سیاه که همه اش زمینه رشد چپ در ایران است، چرا چپ هیچ جایگاهی در این جامعه ندارد ! چرا مردم خواهان آمدن ترامپ هستند!؟ پاسخش این است: وجود نحس و نکبت چپ در ایران است! چپی که فریاد زد و هنوز پدر احمق من نوارها تمامی چپی ها و شعارهاشان و صداهاشان را دارد و در زیر زمین خانه مان در حال تریاک کشی با دوستان مجاهد و فدائی و پیکاریش ش برای نشئگی نوارها را میگذارد و گوش میکند.
    خمینی، فدائی، مجاهد، کارگر، برزگر ما با هم متحد میشویم ، تا بر کنیم ریشه ی سلطنت
    و یا
    تا شاه در کفن نشود، این وطن وطن نشود
    یا ارتش شاهنشاهی منحل باید گردد
    مجاهدیم و فدائیان خواهان اعدام همه ی ارتشیان، اعم از ژندارم و درجه دارد و کادر سیاسی و…بودند، از شعارهای دیگر و البته بسیار مهم و افتخار آمیز مجاهدین و فدائیان و راه کارگر و پیکار و…که اینان همگی که همین حضرت نیکفر نیز مستتر است و بوده : « اعدام باید گردد» ها بود. خب وقتی چپ ایران چنین خیانت و حماقت و شرارتی میکند و مثلا در سیاهکل و بیش از ۵۵ سال پیش از ۷ اکتوبر سال ۲۰۲۳ اصل حماسه ی حماس را با سربازان و درجه داران و قتل عام آنان، این فرزندان فقیر ایرانی انجام میدهد و بیش از پنجاه سال آنرا حماسه مینامد و یا مجاهدین که پایه گذار آمریکائی کشی در ایران و منطقه هستند و بعدها میشوند فرزندان صدام حسین و…خب معلوم است که دیگر برای ایرانیان تا دویست سال آینده چپ براشان ارزشی ندارد. و این فاجعه است. آقای دکتر حاج رفیق محمدرضا نیکفر. نیست!؟ من به عنوان جمهوریخواه و سوسیالیست از این بابت بسیار دردمندم. در اینجا لازم میدانم اعلام کنم که در عین چپ بودن و جمهوریخواه بودن با مشروطه خواهان هیچ مسئله ای مگر دوستی و رقابت سالم ندارم. برای ایران تمامیت ارضی حکومت مرکزی و پرچم شیروخورشید و احترام به اقوام و دموکراسی و حقوق بشر و لائیسیته و سکولاریسم و البته رفراندوم برای نوع حکومت پیشنهاد و آرزو میکنم. آنهم به خحاطر منطقه و همسایگانی که هنوز تا دوستی و دموکراسی فاصله ای نجومی دارند. ما باید با یادشدگان اتحادی را به وجود آوریم برای پیروزی بر اهریمنی که ایران را اشغال کرده است. این اتحاد همه را غافلگیر خواهد کرد. آن وقت است که حکومت ضد بشری اسلام جنایتکار سرنگون خواهد شد بدون اینکه ترامپ کاره ای باشد.
    مطلب نیکفر در اینجاست:
    news.gooya.com/2024/03/post-84840.php
    چنانکه در متن نظر اشاره کردم نیکفر و زمانه هر ازگاهی برای اینکه مطلبشان را چند نفر بخواند در سایت گویا کپیکاری میکنند. برای اینکه از زرمانی که همه این چپها در زمانه لانه کرده اند دیگر کسی آنرا نمیخواند. و حیف. چرا که زمانی سایت معتبری بود. اما…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.