سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌ حومه: از مبارزات و‌ اعتراضات سراسری مردم حمایت می کنیم‎‎

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

اعتراضات مردمی به قتل بیرحمانه مهسا (ژینا) امینی توسط نیروهای گشت ارشاد در پنجمین روز خود به بیش از ۸۰ شهر گسترش یافت. تعداد زیادی از مردم در اثر برخورد خشونت بار نیروهای امنیتی و انتظامی کشته، زخمی و بازداشت شده اند. عده ای همچنان مفقودالاثرند.  گروهی از فعالین مدنی، کارگری و‌ معلمی نیزدر میان بازداشت شدگان هستند.
اگر چه مرگ دلخراش مهسا امینی شعله اعتراضات روزهای اخیر را روشن کرد، اما نارضایتی گسترده از شرایط موجود و چهار دهه برخوردهای خشونت بار نسبت به مطالبات مردم و بویژه سرکوب حقوق زنان و جوانان و مردم تحت ستم در سراسر کشور به خصوص در مناطق محروم شده کشور،  پیش زمینه این‌اعتراضات بود. در بستر تراکم انزجار و‌ خشم عمومی از این همه ظلم و ستم‌لجام‌گسیخته، مردم معترض و بالاخص جوانان کشور، میادین شهرهای بزرگ و‌ کوچک را به صحنه اعتراضات گسترده و سوزاندن روسری ها و برداشتن حجاب از سر تبدیل کرده و دانشگاهها در تهران، تبریز و چندین شهر دیگر با شعارهایی نظیر «ایرانی، ماشینتو خاموش کن»، که اشاره ای است به نیاز به اعتصابات عمومی و سراسری، و «زن، زندگی، آزادی» به اعتراضات پیوستند.
در کردستان اعتصابات و اعتراضات بسیار گسترده ای صورت گرفته است و‌‌ نیروهای سرکوب با شلیک‌مستقیم‌به مردم معترض در شهرهای مختلف کردستان دست به سرکوبی وحشیانه و کشتن معترضین زده اند.
در تهران نیز شاهد اعتراضات خیابانی و درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر در مناطق مختلف شهر بوده ایم.در این میان عوامل اطلاعاتی و امنیتی با بهره بردن از صداوسیما که مورد نفرت اکثریت مردم میباشد با دروغ پردازی در مورد بیماری های ساختگی برای مهسا امینی در صدد سرپوش گذاشتن بروی این جنایت آشکار بوده اند که پدر و‌ مادر مهسا شجاعانه تمام دروغ پردازی و مستند سازی ها  را تکذیب کردند.
با این وجود مقامات حکومتی از سناریوسازیهای کاذب و‌ تکراری دست بر نمیدارند و ادعا کرده اند که در اعتراضات مردمی «ردپای مداخله برخی از سفارت‌خانه‌ها و سرویس‌های خارجی به وضوح مشاهده می‌شود». یادآوری میکنیم ‌که در حال حاضر دو‌ نفراز اعضای سرشناس سندیکای کارکران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و ‌حومه، و بسیاری از دیگر فعالین کارگری و معلمی شناخته شده و خوش نام، با همین سناریو سازی ها، دروغ پردازی ها و اتهامات بی پایه و اساس مشابه ماهها است که در بازداشت ناعادلانه به سر میبرند. همانطور که تمامی بازداشتیان کارگری و‌ معلمی نشان داده اند اعتراضات کارگری، معلمی و‌ دانشجویی، اعتراضات آزادیخواهانه و عدالت طلبانه زنان، از جمله علیه حجاب اجباری، و‌ مبارزات و‌اعتراضات دیگر گروههای برابری طلب در جامعه ریشه در گسترش بی عدالتی، فقر، فساد و‌سرکوب لجام‌گسیخته ابتدایی ترین حقوق کارگران، زنان، جوانان و کلیه اقشار زحمت کش و‌ محروم‌کشور دارد. اعتراضات روزهای اخیر در سراسر کشور در کف خیابان و‌ توسط زنان و‌ مردان و‌ فرزندان به ستوه آمده کشور ما و بدون اتکا به هیچ دولت و «سفارت خانه و سرویسهای خارجی» به پیش رفته اند. این دروغ پردازی ها و  سناریو سازیهای نخ نمای تکراری فقط برای گرفتن مجوز برای سرکوب جوانان محروم و معترض به ظلم و ستم‌حاکم در کشور است و‌ نشان میدهد که قصد دارند بار دیگر بطور فله ای دست به  بازداشت و شکنجه و‌ آزار معترضان آزادیخواه و حق طلب که از ستم و ظلم حاکمیت به ستوه آمده اند، بزنند. ما کارگران و‌ مردم زحمتکش و تحت ستم ایران خوب میدانیم که بانی و‌ مسبب تمام اعتراضات سراسری در کشور حاکمیت شما و مقامات ریز و درشتتان است.
سندیکای کارگران شرکت واحد انوبوسرانی تهران و‌ حومه بار دیگر  قتل فجیع مهسا امینی و سرکوب خونین معترضین به این‌چنایت آشکار که دنیا را تکان داد را قویا محکوم میکند. سرکوب باید فوری متوقف گردد. کلیه بازداشت شدگان باید فوری و بدون قید‌و‌شرط آزاد شوند، اعتراض و اعتصاب و دادخواهی حق بلامنازع مردم سراسر کشور است و‌ حاکمیت بداند که دیگر سرکوب و‌ دسیسه و سناریوسازیهای دروغین راه به جایی نخواهند برد و امواج سهمگین اعتراضات و اعتصابات سراسری به حق تمامی سرکوب گران را با خود خواهد برد.
چاره زحمت کشان وحدت و تشکیلات
باز نشر از تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.