سخنی کوتاه با پرفسور مجید سمیعی

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

روز یکشنبه، هفتم ژانویه‌ی ۲۰۱۸، برابر با ۱۷ دی ماه ۱۳۹۶، به پرسش خبرنگار بی‌بی‌سی، مبنی بر ارتباط شما با رئیس سابق قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران، پاسخ دادید که حتا نام شاهرودی را تا کنون نشنیده بودید و پس از فریاد اعتراض‌کنندگان، مقابل بیمارستان مغز و اعصاب در شهر هانور متوجه شدید که شخصی به نام شاهرودی در بیمارستان شما بستری است!!!

شما به قسم‌نامه‌ی بقراط اشاره کردید و بی‌پروا و بی‌شرمانه، اندیشه‌ و آزادی بیان معترضان را به سخره کشیدید! توجیه شما برای گرفتن عکس یادگاری با دژخیمی که حکم اعدام هزاران انسان و کودک را امضا کرده است، این بود که چون پزشک هستید، برای معاینه بر سر بالین او رفته بودید! پیشاپیش، باید گفت که هم اینک در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم و خوشبختانه، انفجار اطلاعات موجب شده است که همگان قسم نامه‌ی بقراط را بدانند!

اما چند پرسش ساده:

پرسش یکم: آقای پرفسور مجید سمیعی، چرا در قرن ۲۱، تصور می‌کنید، در قرن ۱۱ زندگی می‌کنیم و کاستی‌های خود را پشت قسم‌نامه‌ی ارزشمند بقراط پنهان می‌کنید؟

پرسش دوم: آقای پرفسور مجید سمیعی، برای پرفسوری مثل شما عیب است که دروغ می‌گویید، به راستی شما شاهرودی را تا دیروز نمی‌شناختید، چرا به شعور انسان‌ و انسان‌ها توهین می‌کنید؟

پرسش سوم: آیا حاضرید فقط یکی از جوانان بی نام و نشان را که در کف خیابان‌های کشورمان تیر خورده است، در بیمارستان خودتان مداوا کنید؟ یا به ترمیم اعصاب یکی از هزاران مادری که جگرگوشه‌ی آنها را در دهه‌ی شصت اعدام کردند، در بیمارستان یکی یکدانه‌ی خودتان بپذیرید و با اتکا به قسم‌نامه‌ی همان بقراطی که به آن اشاره کردید، بر سر بالین او بروید و به گفته‌ی خودتان “کنسولتاسیون” کنید؟

پرسش چهارم: آقای پرفسور مجید سمیعی، رودخانه‌ها سرانجام به دریا سرازیر می‌شوند و جوانان و فرودستان این مرز و بوم آزادی را فریاد کشیده‌اند تا حق خویش را پس از چهل سال چپاول سردمداران جمهوری اسلامی ایران، از جمله شاهرودی و شاهرودی‌ها بستانند، آیا حاضرید با یکی از آنها فقط یک عکس بگیرید و در شبکه‌های مجازی پخش کنید؟ با مادران داغدیده چطور؟ مثلا حاضرید با مادر ستار بهشتی عکس بگیرید؟

پرسش پنجم: آقای پرفسور! در مصاحبه‌ی خودتان با بی‌بی‌سی، اشاره کردید که به خاطر تخصص ارزشمندتان، بسی کارهای مهم در وادی پزشکی دارید، چه خوب است که به تخصص پزشکی خود می‌پردازید، اما شما را چه به قراردادهای اقتصادی میان کشور آلمان و ایران! وقتی در هیات مترجمان برای قراردادهای صنعتی ظاهر شدید، به راستی آن روزها وظایف پزشکی نداشتید؟

آقای پرفسور مجید سمیعی، پرسش‌ها بسیار است و علم جامعه‌شناسی می‌گوید که در خیزش‌های اجتماعی برخی شفاف‌سازی‌ها انجام می‌گیرد و شگفتی می‌آفریند و شما یکی از آنها بودید، آیا به شخصیتی مثل شما می‌توان پیشنهادی کرد و شما را به دروغ نگفتن تشویق کرد؟ اما “لئو بوسکالیا” نویسنده و سخنور مشهور آمریکایی ایتالیایی تبار، جمله‌ای گفته است که برای التیام دل خویش برای خودمان و برای سادگی خودمان و برای انسان باقی ماندن خودمان، به خودمان تکرار می‌کنیم تا اندکی بیاساییم:

“چیزی ویرانگرتر از این نیست که دریابیم فریب همان کسانی را خورده‌ایم که باورشان داشته‌ایم…”

ساسان دانش

۸ ژانویه ۲۰۱۸ – برابر با ۱۸ دی ۱۳۹۶

سخنی کوتاه با پرفسور مجید سمیعی

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.