زنـدانـی سـیـاسـی آزاد بـایـد گـردد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

دوستآن زندانیان عقیدتیء سیاسی را فراموش نکنیم؛ زندانیانی که در روزهای گذشته در اعتصاب بوده‌اند یا همچنان در اعتصابند : آرش صادقی، علی شریعتی، سعید شیرزاد، محمدعلی طاهری، مهدی کوخیان، محمدرضا نکونام، حسن رستگاری مجد و نزار زاکا. در وضعیت بحرانی می باشند و جانشان در خطر است. برای آن‌ها راهی نمانده جز این‌که با به خطر انداختن جان‌شان به غیرقانونی بودن بازداشت خود اعتراض کنند؛
وضعیت جسمی علی شریعتی بحرانی‌ست. او از ۳۱ اکتبر​ ۱۰ آبان، در اعتصاب غذاست. آقای شریعتی در حال گذراندن دوره پنج ساله محکومیت خود است که به دلیل فعالیت‌های مسالمت آمیز از جمله شرکت در اعتراض علیه خشونت و اسیدپاشی به زنان در ایران بر او تحمیل کرده‌اند.
آقای سعید شیرزاد، زندانی سیاسی و فعال حقوق کودک که در سال ۲۰۱۵ به پنج سال حبس محکوم شده است، از هفتم ماه دسامبر سال ۲۰۱۶​ ۱۷ آذر در اعتصاب غذاست.

محمدعلی طاهری، دیگر زندانی عقیدتیءسیاسی هم از ۲۸ سپتامبر​ هفتم مهر اعلام اعتصاب غذا کرده است اما بعد از انتقالش به بیمارستان نظامی بقیه الله، او را در مکانی نامعلوم نگه می‌دارند. باره ادامه اعتصاب غذای آقای طاهری اطلاعی در دست نیست.

گزارشگران حوزه حقوق بشر سازمان ملل همچنین به حسن رستگاری مجد اشاره کرده‌اند که گزارش شده است برای تلافی اعتصاب غذای طولانی مدتش، در سلول انفرادی نگهداری می‌شود.
با مهر و دوستی فرامرز بهار

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.