ذوب آهن اصفهان ورشکست شد

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

به گزارش خبرگزاری موج بزرگ‌ترین شرکت تولید فولاد ایران با زیان انباشته ۱۵۱۳ میلیارد تومانی روبرو است.

برپایه این گزارش ذوب آهن اصفهان در سه ماه نخست امسال هم نتوانسته است از بحران خارج شود و ۳۰۰ میلیارد تومان به زیان‌های این شرکت افزوده شده است تا زیان انباشته این شرکت به دو برابر سرمایه ثبت شده آن برسد.

بدهی این شرکت هم ۶۵۸ میلیارد تومان اعلام شده است. این در حالی است که مدیرعامل این شرکت سال گذشته گفته بود که ذوب آهن از بحران خارج شده است.

خرداد امسال سازمان خصوصی سازی ۷۳ درصد سهام ذوب آهن اصفهان را در فرابورس عرضه کرد که با اعتراض سازمان‌های نظارتی همراه بود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران همزمان با عرضه سهام این شرکت گفته بود که پیش از واگذاری باید بدهی‌های ذوب آهن تسویه شود.

به گفته او در صورتی که ذوب آهن افزایش سرمایه ندهد، ورشکسته به شمار می‌آید و سازمان خصوصی سازی اجازه ندارد که سهام آن را عرضه کند.

احمد صادقی مدیرعامل ذوب آهن نیز اردیبهشت امسال با تائید خبر ورشکستگی این شرکت گفته بود که این کمپانی مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت در زمینه ورشکستگی است. او افزایش سرمایه را تنها راه نجات ذوب آهن دانسته و وعده کرده بود که در سال ۹۵ این اقدام عملی شود.

ذوب آهن اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار نیروی کار مستقیم و غیرمستقیم است. زمستان سال گذشته خبرهایی مبنی بر تعدیل نیروی انسانی در این کارخانه منتشر شد اما مدیرعامل ذوب آهن و استاندار اصفهان هرگونه تعدیل نیرو در این شرکت را تکذیب کردند.

فروردین امسال ۳۰۰ بازنشسته این شرکت در اعتراض به قطع پرداخت حق بیمه درمانی خود دست به اعتراض زدند. معترضان به خبرگزاری‌ها گفته بودند که بیمه درمانی ۴۶ هزار بازنشسته این شرکت پرداخت نشده است.

مسئولان ارشد ذوب آهن کاهش تقاضا در بازار، نیروی انسانی مازاد و پیری تکنولوژی را از دلایل ورشکستگی این شرکت اعلام کرده‌اند.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.