در محکومیت سرکوب کارگران بیکار شهرویی بهبهان

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

657x399xmortazafarajnia.jpg.pagespeed.ic.FjTlZ2C7a3bJy1qVuftq

تسلیت به خانواده و یاران کارگر جان باخته مرتضی فرج نیا

جوانان و کارگران بیکار روستای شهرویی بهبهان که در اعتراض به بیکاری و عدم استخدام کارگران متقاضی کار در مقابل پالایشگاه بید بلند ۲ دست به تجمع اعتراضی زده بودند، در سومین روز این تجمع در ۲۴ آذر ماه توسط نیروهای مسلح رژیم جمهوری اسلامی مورد حمله قرار گرفتند. مرتضی فرج نیا، پدر و کارگری بیکار، در اثر تیراندازی ماموران جان باخت و چند نفر دیگر زخمی شدند  و در ادامه اعتراضات سه نفر از جوانان شهرویی نیز دستگیر شدند.

سرکوب کارگران بیکار و قتل مرتضی فرج نیا  خشم شدید مردم روستای شهرویی و مناطق دیگر شهرستان بهبها ن را به دنبال داشت؛  سه روز بعد از سرکوب، مراسم تشییع جنازه مرتضی فرج نیا با حضور هزاران نفر از مردم روستای شهرویی و دیگر روستاها و شهرها و با اعلام دادخواهی برگزار شد. رژیم در وحشت از گسترش اعتراض و سرایت آن به مناطق دیگر ظاهرا  تا کنون دست به عصا راه رفته است اما مقامات حکومتی پیشاپیش با جعل وقایع و دسسیه چینی  با هدف  دستگیری و زندانی کارگران معترض دست به اقداماتی زده اند.

واقعیت این است که حمله به کارگران بیکار در شهرویی بهبهان و موارد بسیاری از دستگیری و اذیت و آزار کارگران معترض تاکیدی است بر اینکه جمهوری اسلامی تنها مدافع سرمایه داران، کارفرمایان وعوامل سودجو و نیروی های سرکوبگر خود است و در ضدیت با طبقه کارگر و مردم محروم حد و مرزی نمی شناسد.

جمهوری اسلامی با بکاربردن سیاستهای  ضدکارگری و به شدت تبعیض آمیز – و به اشکالی مضاعف در مناطق محروم کشور – به بی عدالتی و فقر و ناامنی شغلی ابعاد گسترده و همه جانبه ای بخشیده است. همین چندی پیش دادگستری کل استان خوزستان اعتراضات کارگران شاغل در منطقه ویژه پتروشیمی بندر امام خمینی را ممنوع اعلام کرد و کارگران را تهدید نمود که “تجمع و اخلال در نظم شرکت‌های پتروشیمی خلاف قانون و مقررات است و طبق قانون برخورد قضایی به عمل می‌آید”. همچنین در این بخش نامه آمده است که “با هرگونه تجمع غیرقانونی و اخلال در نظم شرکت‌ها برخورد خواهد شد”.

  

اعتراضات مردم بیکار و محروم شهرویی در این بستر و بر متن چنین مناسبات و سیاستهای سرکوبگرانه ای صورت گرفته است.  قتل مرتضی فرج نیا بدست ماموران جمهوری اسلامی باید با اعتراض طبقه کارگر ایران، صف کارگران شاغل و بیکار، و همه انسان های آزادی خواه پاسخ گیرد. از دادخواهی مردم و کارگران روستای شهرویی باید بطور گسترده حمایت کرد.

  

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران ایران، ضمن  تسلیت به خانواده و دوستان و یاران کارگر جان باخته مرتضی فرج نیا، خواهان محاکمه  آمرین و عاملین مستقیم قتل مرتضی فرج نیا، از جمله استاندار خوزستان و فرماندار بهبهان، می باشد و در انعکاس دادخواهی مردم شهرویی در ابعاد بین المللی بطور پیگیر تلاش خواهد کرد.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۲۵ دسامبر ۲۰۱۵

info@workers-iran.org / www.workers-iran.org/ www.etehadbinalmelali

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.