در دویست و پنجاه و چهارمین نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد سال۹۵کارگران تعیین شد!

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

20124262344832434029577292

بامداد چهارشنبه ۱۹اسفند ماه، دویست وپنجاه چهارمین نشست شورای عالی کار با حضور نمایندگان دولت،کارفرمایان خصوصی وتشکل های دست سازحکومتی با توافق بر سر افزایش ۱۴درصدی حقوق کارگران در سال ۹۵ ، به پایان رسید.
با این حساب حداقل حقوق کارگران که در سال ۹۴ ، مبلغ ۷۱۲۴۲۵تومان بود با افزایش ۱۴درصدی ، به ۸۱۲۱۶۵ تومان در سال ۹۵ افزایش می‌یابد.
بنا به گزارشات منتشره بتاریخ۱۹اسفند،در این نشست که ریاست آن را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برعهده داشت، رئیس سازمان تأمین اجتماعی، معاونان وزرای صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی حضور داشتند. علاوه بر این نمایندگان تشکل‌های کارفرمایی و قلابی کارگری هم به عنوان دو ضلع دیگر شورای عالی کار در این نشست به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.
این نشست از ساعت ۱۸ بعدازظهر روز سه‌شنبه آغاز به کار کرد. دولت و کارفرمایان خصوصی در اواسط چانه‌زنی خود پیشنهاد افزایش ۱۲ درصدی را مطرح کردند اما نمایندگان تشکل های وابسته کارگری روی رقم ۱۵ درصد برای افزایش حداقل مزد سال ۹۵ تأکید داشتند.
براساس این گزارش همچنین در این نشست، حق مسکن بدون تغییر همان ۲۰ هزار تومان، بن کارگری ۱۱۰ هزار تومان بدون تغییر و پایه سنوات نیز همان ماهانه رقم ۳۰ هزار تومان باقی ماند که روزانه هزار تومان محاسبه خواهد شد.
حداقل دستمزد در سال ۱۳۹۵روزانه ۲۷۰۷۲۲ ریال تعیین شد.

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.