در دفاع و حمایت از مردم افغانستان بپا خیزیم

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

برآمدن ارتجاع مذهبی و اشغال بخش بزرگی از خاک افغانستان؛ دو دهه پس از اشغال و فرار امپریالیست ها؛ یک فاجعه انسانی ست. این فاجعه که تازه آغاز شده است، روشن نیست تا کی ادامه خواهد یافت و چه تعداد از کودکان و زنان و مردان افغانستان را قربانی خواهد کرد، تنها مساله مردم کشور اشغال شده و ستمدیده افغانستان نیست. این فاجعه در آغاز هزاره سوم میلادی، مساله همه شهروندان دهکده کوچک جهانی ست و تنها راه کوتاه کردن این فاجعه، کمک شهروندان آزادیخواه دهکده کوچک جهانی در حمایت از کودکان و زنان و انواع مقاومت در مقابل سیل خانمانسوز ارتجاع اسلام انفجاری ست.

باری امروز بر ماست که از تجربه چهار دهه مبارزه با ارتجاع مذهبی ایران در کشورهای میزبان خود استفاده کنیم و افراد و تشکل های ایرانی آزادیخواه را به ایجاد کارزاری در دفاع و حمایت از اشکال گوناگون جامعه مدنی افغانستان، بسیج و فعال کنیم. تردید نکنیم که فاجعه انسانی در نتیجه اشغال امپریالیستی و رشد بی وقفه ارتجاع اسلام انفجاری در افغانستان، با تلفات آزادیخواهان افغانستان قابل مقایسه با 43 سال گذشته در ایران نیست و نخواهد بود. مقایسه امروز افغانستان با دیروز ایران مقایسه ای نادرست است و تسلیم شدن به تهاجم سیاه ارتجاع مذهبی، به بهانه «رشد نیافتگی» جامعه افغانستان و طرح «ضد منطق» لزوم طی کردن مراحل «تکامل و سازمانیافتگی اجتماعی» در افغانستان منطقی غیرعلمی و بویژه در دوران انقلاب علم و تکنولوژی و ارتباطات، بغایت نادرست است.

از این رو من به سهم کوچک خود، از افراد و تشکل های آزادیخواه ایران و دیگر کشورهای منطقه و سراسر جهان، برای همکاری جهت ایجاد کارزاری در دفاع و حمایت از مقاومت مردم افغانستان دعوت می کنم. برای ایجاد فوری این کارزار جهانی در دفاع از مقاومت مردم افغانستان، شایسته است مقدمتا افراد و تشکل های آزادیخواه کشورهای گوناگون دست به دست یکدیگر دهند. برای آغاز کار، علاقمندان به اقدام فوری جهت ایجاد این کارزار در دفاع و حمایت از مردم افغانستان را به کلاب هاوس «زنده باد مقاومت در افغانستان» در روز چهارشنبه 8 سپتامبر 2021 از ساعت 18 بوقت اروپای مرکزی دعوت می کنم.

جواد قاسم آبادی
آموزگار تبعیدی در فرانسه

ghassemabadi@yahoo.fr

 

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.