در اعتراض به سفر حسن روحانی به فرانسه

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

rohani1

حسن روحانی، رئیس جمهور رژیم سرکوبگر اسلامی و قاتل کارگران و زحمتکشان در ایران به مهمانی سرمایه داران مدعی دمکراسی و حقوق بشر در فرانسه می رود. هدف از این سفر بهبود روابط اقتصادی و سیاسی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران و فرانسه بعد از توافق هسته ای بین ایران و قدرت های بزرگ سرمایه داری جهان است. حسن روحانی رنیس جمهور حکومتی است که 37 سال است با سرکوب کارگران و تشکل های کارگری، معلمان، زنان، نویسندگان، هنرمندان و اعدام و کشتار مخالفان سیاسی و بطور کلی با استبداد مطلق در قدرت بوده است.

به رغم توهم پراکنی های اصلاح طلبان حکومتی و هواداران دولت روحانی مبنی بر بهبود اوضاع سیاسی و اقتصادی بعد از توافق هسته ای، اوضاع نه تنها بهبود نیافته بلکه رژیم جمهوری اسلامی بعد از تواقق هسته ای موجی جدید از سرکوب به راه انداخته است.  بنا بر برخی آمارها تعداد بیکاران در ایران به هفت میلیون رسیده است و بیش از نیمی از جمعیت ایران زیر خط فقر زندگی می کنند. حداقل دستمزد اعلام شده توسط دولت یک چهارم خط فقر است. در  چنین شرایطی اعتراض ها و اعتصاب های کارگران، معلمان و پرستاران در سراسر کشور جریان داشته است. سرکوب سیاسی و بگیر و ببند، پاسخ  رژیم جمهوری اسلامی از جمله دولت روحانی به این اعتصاب ها واعتراض ها بوده است. 

در  بیش از یک سال و نیمی که حسن روحانی به ریاست جمهوری رسیده است، بویژه فعالین کارگری، معلمان و دیگر فعالین اجتماعی به شدت مورد آماج سرکوب رژیم اسلامی بوده اند. تنها به چند نمونه اشاره می کنیم: در 13 سپتامبر شاهرخ زمانی، فعال سرشناس جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران، را در زندان کشتند و اعلام کردند که سکته مغزی کرده است. شاهرخ به جرم فعالیت های کارگری به 11 سال حبس محکوم شده بود و از سال 2011 در زندان بسر می برد. محمود صالحی یکی دیگر از فعالین سرشناس کارگری که در سالهای اخیر به دعوت سندیکاهای کارگری فرانسوی برای شرکت در یک کنفرانس کارگری به این کشور مسافرت کرده بود، اخیرا برای بار دیگر به 9 سال زندان محکوم شده است. بهنام ابراهیم زاده، فعال کارگری و حقوق کودکان، بیش از پنج سال است که در زندان است و اینک هفت سال زندان دیگر برایش بریده اند. رسول بداقی، معلم،  شش سال حکم ظالمانه زندان را سپری کرده است، اما به تازگی باید سه سال دیگر نیز در زندان محبوس بماند. اسماعیل عبدی دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران چند ماه است که بدون هیچ حکمی در زندان اوین بسر می برد. محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران از ماه سپتامبر در بازداشت است؛ و قصد دارندعلی نجاتی، عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت نیشکر هفت تپه، را پس از بازداشت موقت دادگاهی کنند. همچنین در آستانه مسافرت روحانی به فرانسه، جعفر عظیم زاده دبیر هئیت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران را به زندان انداختند. او به شش سال حبس محکوم شده است. از جمله فعالیتهای عظیم زاده دفاع از حقوق ابتدایی کارگران و جمع آوری چهل هزار امضا برای افزایش دستمزد ها بوده است. اسامی را همچنان می توان ادامه داد. درحقیقت همزمان با سفر روحانی به فرانسه، دهها فعال کارگری، معلمان و دیگر فعالین اجتماعی و سیاسی و عقیدتی هم اینک در زندان های رژیم اسلامی در شرایط غیر انسانی به بند کشیده شده اند و یا تحت تهدید و پیگرد و نیز قتلهای برنامه ریزی شده قرار دارند.

حسن روحانی نماینده رژیم سرکوب گری است که قتل عام دهها هزار زندانی سیاسی در دهه شصت را در پرونده ننگین خود دارد. از دولت بورژوایی  فرانسوا اولان برای سفر رسمی روحانی به فرانسه انتظاری نمی توان داشت، اما انتظار ما این است که جنبش کارگری و چپ و دیگر جنبش های مترقی و آزادی خواه و برابری طلب فرانسه در مقابل آن صف آرایی کنند. بی شک کموناردهای فرانسه به محض ورود چنین آدمی به خاک آن کشور او را به جرم شرکت در جنایت علیه بشریت دستگیر و به پای میز محاکمه می کشیدند.

اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران از کارزاری که برای اعتراض به کلیت نظام جمهوری اسلامی و اعتراض به حضور روحانی در فرانسه سازمان داده شده است حمایت می کند و از همه فعالین جنبش کارگری و آزادی خواهان می خواهد که در این حرکتهای اعتراضی شرکت نمایند.

تشکلات کارگری فرانسه به ویژه در سالهای اخیر به اشکال مختلف همبستگی طبقاتی خود را از مبارزات کارگری در ایران اعلام  داشته اند و بارها  نسبت به نقض حقوق پایه ای کارگران در ایران توسط رژیم اسلامی اعتراض کرده اند. ما به سهم خود  از تشکل های کارگری فرانسه می خواهیم که به دولت فرانسه که در مناسباتش با رژیم اسلامی به نقض حقوق اولیه کارگران و حقوق پایه ای انسان توسط این رژیم وقعی نمی گذارد اعتراض کنند و نگذارند که منافع سیاسی و اقتصادی دولت بورژوایی فرانسه و سود شرکت های سرمایه داری فرانسه، بر سرکوب و جنایاتی که در ایران توسط رژیم سرمایه داری جمهوری اسلامی صورت می گیرد، سرپوش بگذارد.

 

 اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران

۱۱ نوامبر ۲۰۱۵

info@workers-iran.org / www.workers-iran.org /www.etehadbinalmelali

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.