درخواست دانشجویان جبهه ملی از مردم برای شرکت در تجمع ۱۴ اسفند

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید :

مقدمه: دانشجویان طرفدار جبهه ملی در ایران با انتشار دومین بیانیه خود از مردم خواستند که روز ۱۴ اسفند همراه و همگام با سایر افراد و جریان‌های ملی و تحول‌خواه از ساعت ۱۷ به مناسبت درگذشت رهبر نهضت ملی ایران “دکتر محمد مصدق” در میدان بهارستان گرد هم آیند.

پیش از این درخواست مجوز گردهمایی برای بزرگداشت ۱۴ اسفند، روز در گذشت محمد مصدق، توسط دولت جمهوری اسلامی رد شده بود. این موضوع (عدم اعطای مجوز گردهم‌آیی) که حتی بر اساس قوانین فعلی جمهوری اسلامی نقض صریح قانون اساسی به شمار می‌رود، باعث شد که دانشجویان ملی‌گرای دانشگاههای تهران دومین بیانیه خود را صادر کنند و با استقامت و یکپارچگی، مردم را به این تجمع بدون خشونت دعوت کنند.

تارنمای رنگین‌کمان، بنیاد آزادی اندیشه و بیان نیز به سهم خود از ملت ایران دعوت می‌کند تا ضمن پرهیز از هرگونه خشونت، در این گردهم‌آیی (که حق مسلم و قانونی مردم است) شرکت کنند. به باور دست‌اندرکاران رنگین‌کمان، روش مقاومت و پایداری و اعتراض خطر جایگزینی خشونت در جامعه را خنثی میکند و اجازه نمی دهد تا گروه‌های خشونت گرا صحنه منطق و تعامل اجتماعی و سیاسی را تصاحب کنند.

در ادامه، بیانیه شماره ۲ دانشجویان ملی‌گرای دانشگاه‌های تهران به مناسبت ۱۴ اسفند را می‌خوانید:

دوستان عزیز، دانشجویان گرامی؛
مطلع شدیم که دولت دو رو و دروغ در حاکمیت فاسد بار دیگر با درخواست تشکل آزادی‌خواه و عدالت‌طلب میهن‌مان «جبهه ملی ایران» برای برگزاری تجمعی دریکی از میادین تهران آن‌گونه که انتظار می‌رفت موافقت به عمل نیاورده و باری ثابت کرد که به هر نوع قاعده و یا قوانینی که در آن حقوق اساسی انسان‌ها موردتکریم قرار بگیرد پای‌بند نیست.

دوستان عزیز؛
رژیم فاسد و غارت‌گر تحت پوشش اصلاح‌طلبی و اصول‌گرایی که فسادها و خیانت‌های گسترده‌شان بر همگان آشکارشده با سرعت غیرقابل‌باوری میهن غنی و ثروتمند ما را به سمت آفریقائیزه شدن هدایت می‌کنند.

بحران‌های گسترده داخلی اعم از سیاسی با زندانی شدن هزاران انسان بی‌گناه منتقد و وطن‌دوست در سراسر کشور از تمامی قشرهای جامعه ازجمله: دانشجویان، معلمان، کارگران
بحران اقتصادی که نمونه بارزش چپاول دارایی‌های مردم از طریق ایجاد بانک‌های صوری، بیکاری‌های گسترده و حقوق‌های عقب‌افتاده گاه دوساله. بحران‌های اجتماعی و محیط زیستی که گستردگی‌‌شان فاجعه‌بار و کلمات ناتوان از توصیفشان، بحران‌های خارجی هم که این روزها همگان بر آن آگاه‌اند و روحشان از این‌که ثروت ملی‌شان در کشوری دیگر در دفاع از دیکتاتوری خون‌ریز و کودک کش و یا در حمایت از گروه‌های تروریستی در سرتاسر جهان صرف شود به‌شدت آسیب‌دیده است، تداوم هرکدام از آنها آینده میهن ما را نامعلوم و بلکه به سمت مرگ و نیستی رهنمون می‌سازد.

دانشجویان گرامی؛
ما در راستای عقیده و پی‌گیری اعتقاد خود که همان دفاع از زندگی انسانی، حفظ هویت ملی میهنی و رسیدن به دموکراسی است، دست یاری همگان را به گرمی فشرده و در کنار همه دانشجویان ایستادن را برای خود یک تکلیف انسانی و ملی می‌دانیم.

تأکید می‌کنیم بر حضور خود در روز ۱۴ اسفند همراه و همگام با سایر افراد و جریان‌های ملی و تحول‌خواه از ساعت ۱۷ به مناسبت درگذشت رهبر نهضت ملی ایران “دکتر محمد مصدق” در میدان بهارستان!

بدین‌وسیله از عموم دانشجویان دعوت می‌کنیم که ما را همراهی کرده و از مردم عزیز نیز تقاضا داریم که فرزندانشان را یاری نموده و تنها نگذارند.

۱۰ اسفند ۹۶
دانشجویان ملی‌گرای دانشگاه های تهران

مطالب مرتبط با این موضوع :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

Layer-17-copy

تمامی حقوق این وبسایت در اختیار مجموعه رنگین کمان بوده و استفاده از محتوای آن تنها با درج منبع امکان پذیر می باشد.